۷۰۷۶۵۹
۲۰ نظر
۵۰۰۰
۲۰ نظر
۵۰۰۰
پ

بهترین زمان برای خرید مسکن

نایب رییس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت:‌«در فروردین ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش معاملات در بازار خرید و فروش مسکن بودیم.»

خبرآنلاین: نایب رییس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت:‌«در فروردین ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش معاملات در بازار خرید و فروش مسکن بودیم.»

حسام عقبایی با بیان اینکه بازار خرید و فروش مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل در فروردین ۹۷ دچار رکود شد،اظهارداشت:« در بازار خرید و فروش وضعیت معاملات مسکن به سمت و سویی می‌رود که شاهد رشد نامتعارف قیمت‌ها در نیمه پایاینی سال به ویژه زمستان ۹۶ به دلیل نوسانات نرخ ارز بودیم در بهمن سال گذشته رشد ۱۷درصدی در حوزه قیمت خرید و فروش مسکن اتفاق افتاد.»

وی تاکید کرد:«به حتم در اردیبهشت ماه شاهد رونق خرید و فروش مسکن خواهیم بود و تغییر و تحولاتی در میزان معاملات اتفاق خواهد افتاد.»

عقبایی اظهار کرد:«تا پایان خردادماه در حوزه قیمت‌ها شاهد تغییرات خاص نخواهیم بود و با ثبات نسبی پیش می‌رویم و باید گفت قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.»

نایب رییس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت:«به اعتقاد بنده از ابتدا تا پایان تابستان اوضاع خرید و فروش و معاملات بهتر خواهد شد و همچنین شاهد رشد قیمت‌ها خواهیم بود.»

وی ادامه داد:«افزایش قیمت‌ها البته در حد تورم خواهد بود و در حوزه خرید و فروش از میزان تورم عبور نمی‌کند، البته این مسأله در شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتد و در شهرهای کوچک شاهد رشد قیمت‌ها نخواهیم بود زیرا ظرفیت افزایش قیمت وجود ندارد به دلیل اینکه در سال ۹۶ رشد قیمت‌ها به میزانی بود که اجازه افزایش ظرفیت قیمت در سال جاری را نخواهد داد.»

آخرین وضعیت بازار رهن و اجاره

این کارشناس مسکن درباره وضعیت بازار رهن و اجاره مسکن در سال جاری گفت:‌«در حوزه بازار رهن و اجاره در پایان سال گذشته اتفاق خاصی رخ نداد زیرا در فصل زمستان و آستانه عید جابجایی خاصی در حوزه رهن و اجاره نداریم و تغییر و تحولات مشهودی ملاحظه نشد.»

عقبایی به کسانی که قصد خرید مسکن دارند توصیه کرد:«به هموطنان و کسانی که به دنبال مسکن مصرفی هستند توصیه می شود حتما برای خرید مسکن اقدام کنند با توجه پیش‌بینی به ثبات فعلی قیمت‌ها تا پایاین نیمه اول سال با آرامش خاطر نسبت به خرید و فروش مسکن اقدام کنند.»

وی ادامه داد:‌« از ابتدای اردیبهشت ماه فرصت مناسبی برای شروع به خرید مسکن است و باید در نظر داشت که پروسه خرید مسکن با خرید کالا و طلا و حتی ارز بسیار متفاوت است و نمی توان فوری مسکن مورد نظر را خریداری کرد و باید بین یک تا ۳ ماه برای این کار زمان در نظر گرفت بنابراین از امروز برای این کار اقدام کنند فرصت بسیار خوبی است برای کسانی که به دنبال خرید مسکن هستند.»

وی اضافه کرد:«تغییر و تحولات بازار رهن و اجاره معمولا از اواخر خرداد شروع می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.»

عقبایی توضیح داد:‌« قیمت مسکن در ۳ماهه پایانی سال ۹۶رشد داشته و باید گفت اجاره بهاء تابعی از قیمت مسکن است و اصلی‌ترین شاخص تعیین نرخ اجاره بهاء قیمت مسکن است و به حتم با توجه به افزایش قیمت سال گذشته شاهد بالا رفتن طبیعی نرخ اجاره‌ها خواهیم بود.»

پیش‌بینی بازار در تابستان

وی گفت:«پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان در شهرهای کوچک شاهد رشد اجاره بهاء نباشیم زیرا میان عرضه و تقاضا توازن برقرار است اما در شهرهای بزرگ به دلیل نبود توازن میان عرضه و تقاضا و کاهش سود بانکی و همچنین افزایش قیمت مسکن شاهد رشد میزان اجاره بهای مسکن باشیم. »

وی تاکید کرد:‌«البته افزایش میزان اجاره بهاء حداکثر تا سقف ۱۰درصد و مطابق با تورم خواهد بود آن هم نه در همه مناطق شهرهای بزرگ بلکه در بافت‌هایی که توازن میان عرضه و تقاضا کمتر است. »

وی عنوان کرد:«با توجه به نزدیکی فصل جابجایی‌ها و همچنین افزایش معاملات رهن و اجاره نمی توانیم شاهد تولید و آماده شدن و راه اندازی مسکن استیجاری به عنوان یکی از طرح‌های دولت نخواهیم بود زیرا زمان زیادی نداریم.»

وی خاطرنشان کرد:‌«باید فضای روانی حاکم بازار رهن و اجاره کنترل شود بنابراین افراد غیرمسوول و غیرمتخصص نباید اظهارنظرها غیرتخصصی کنند و سوداگران بازار اجاره جهت سودجویی خود درصدها نامتعارف و غیرکارشناسی و... را به عنوان درصدهای رسمی مطرح نکنند تا بتوان بازار اجاره بهاء را از نظر بار روانی کنترل و مدیریت کرد تا در شهرهای بزرگ رشد اجاره بهاء در حد نرخ تورم باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همو نایی که باعث گرونی دلار شدن حالا نوبت مسکن
      دولت همیشه در خواب روحانی بیدار شو
      اصلاح طلب ها گند زدن به اقتصاد

    • بدون نام

      چرا هر روز یه مطلب در مورد افزایش قیمت مسکن میذارید؟؟
      قیمت بیشتر از این بشه باید بریم تو کوچه خیابون چادر بزنیم!

    • بدون نام

      خداییش از این گرون تر مگه امکان داره!
      دولت کی میخواد به این حرف ها واکنش نشون بده؟؟

    • بدون نام

      دروغه به خدا . هم وطن عزیز راکد کننده بازار مسکن تحریک نشو . مضطرب نشو . نگران نشو . به یاری خدا و صبر و تحمل شما کمر این یاوه گوهای مفت خور و شیاد رو به زمین و پوزه اشان را به خاک خواهیم مالوند و قیمتهای کاذب را پائئن خواهیم اورد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما که امسال هم نتونستیم بخریم و باز هم رفتیم برای رهن...

      • بدون نام

        کی ایشااللہ

      • بدون نام

        کی ایشااللہ

      • احمد رضا

        کے ایشااللہ

    • بدون نام

      شماها اگر حرف نزنین کسی نمیگه که لالین با این حرفها به دلالها خط میدین که گرون کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم لال شه بتره

      • بدون نام

        اره لال شه آخه همین حالا نمیشه خرید

    • بدون نام

      ما رو با این استرس ها پیر کردین!
      آخه ما مردم عادی نباید یه مسکن معمولی داشته باشیم
      دلمون به چی خوش باشه؟؟

      پاسخ ها

      • صادق

        اقای عقبایی خیلی در مورد گران شدن مسکن صحبت میکنید مشکوک میزنی خودتان میدانید همین صحبت ها باعث گرانی میشود والا خدا خوشش نمیاد بعضی میخواهند خانه بخرند نکنید. نکنید. نکنید

    • ابراهیم۱۱

      دروغ گویی دیگه کافیه!!..
      عصر ثروت اندوزی در حوزه مسکن به سر اومده و تا انجای که تونسته تورم .که در تاریخ کشور بی سابقه اس
      ۸۸درصد سرمایه ملت ایران مسکن است این در حالیست که ۲/۸ درصد واحدهای مسکونی خالی از سکنه میباشد یعنی ۱۵ میلیون جمعیت که نفوذی ها اجازه نمیدهند قانون جاری شود در صورتی کشورهای دیگر نظارت دقیقی دارند تا ارزش افزوده پیدا کند .دلالبازی مسکن بدون قانون و نظارت افسارشو گسست و بانکها با سرمایه گذاری های بنگاهی و دلال گونه پول خوبی به جیب زد و قشر متوسط به کما کشاند .حال طاقچه اش بالا بالاست و با درآمد جامعه همخوانی ندارد .نه دیگه جمعیت انفجاری داریم که برای مسکن بهانه ای باشد و نه زمین های اطراف شهرها توسعه پیدا میکنند بلکه به تراکم انبوه سازی تغیر الگو داده شده.بخش بزرگی از گرفتاری اقتصاد امروز ما سوداگری در مسکن بود که سرمایه از بخش زیر ساخت تولید به مسکن کشاند و عده ای به دوران رساند مردم صبور باشند تا زودتر حباب قیمت ها شکسته شود و هیچ اسیبی به اقتصاد کشور وارد نمیکند بلکه کمک به مطلوب شدن زندگی خواهد کرد.

    • بدون نام

      اینقدر به بازار ارز نگاه نکنید وضع درآمدی مردم را نگاه کنید .
      پس انداز ندارند . قیمت ها متناسب باید باشد وگرنه رکود خارج از انتظار نیست .

    • بدون نام

      آخ جون همه چی داره گرون میشه . تا حالا چنین چیزایی تو این مملکت نبوده .
      یه دفعه یه بمب اتمی بزنید وسط تهران راحتمون کنید بابا . ما این زندگی نخواستیم

    • بدون نام

      دروغ مىگويند و الكى طبل مىزنند قيمت بالا بردند كو خريدار؟ بازار مسكن خوابيده. با شلوغ كردن مىخواهند سرمايه هاشون دلار و سكه كنند نخريد تا قيمت واقعى شود

    • بدون نام

      گاندی متری ،چند؟مرزداران ،متری چند!

    • حیدری

      آقا جون مادرت باعث گرونی نشو بااین نوشته هات بعضی ها فقط باچشم فکر میکنن.....پس نکن اینکارو با
      مردم....ممنون از توجهی ک کردی فقط نظر ندید توچیزی

    • بدون نام

      همین دلال ها با این حرفهاشون باعث گرونی شدن
      حالا هی گرون کنید! کی میخره آخه!
      صبر ما هم حدی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج