۷۰۷۷۹۸
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

کریمی قدوسی: کاوه مدنی چه کسی بود؟!

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد از بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص نقش باشگاه نفت و حضور فامیل‌های ثروت و قدرت در دستور قرار گرفت.

اعتمادآنلاین: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد از بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص نقش باشگاه نفت و حضور فامیل‌های ثروت و قدرت در دستور قرار گرفت.

در جریان این سوال، کریمی قدوسی به جلسه سران قوا اشاره و انتقاداتی را به رییس جمهور وارد کرد که علی مطهری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت خطاب به او گفت: از موضوع سوال خارج نشوید.

کریمی قدوسی هم در پاسخ به او گفت: ماشاالله شما خیلی حواستان جمع است. اگر جای دیگر هم حواستان جمع بود اینطور نمی شد.

پس از لحظاتی که از تذکر علی مطهری می گذشت، بار دیگر کریمی قدوسی موضوعاتی خارج از سوال را مطرح کرد که رئیس جلسه گفت: دوباره از مسیر خارج شدید، در حوزه خودتان حرکت کنید. این موارد مرتبط با سوال شما نیست.

کریمی قدوسی که به روند اداره جلسه و تذکرهای علی مطهری اعتراض داشت، گفت: اینکه سوال را قطع می‌کنید، کار حرفه‌ای نیست و برخلاف آیین‌نامه است. جالب است زمانیکه من سوال می‌کنم شما همه چیز را برهم می‌زنید.

مطهری هم خطاب به او گفت: در سوال شما بحث باشگاه اندیشه ورزان نفت و نیرو نبوده است.

کریمی قدوسی پاسخ داد: من به نقش فامیل‌های ثروت و قدرت اشاره کردم. کاوه مدنی چه کسی بود که شد معاون سازمان محیط زیست؟

مطهری گفت: حالا چرا از من می پرسید! کریمی قدوسی هم ادامه داد: برای اینکه این‌ها نگرانی است.

او در ادامه با انتقاد به راه‌اندازی جایگاه‌های سیار سوخت‌رسانی، گفت: این ماشین‌ها بمب متحرکند، اگر یکی از این ماشین‌ها به ساختمان مجلس اصابت کند مجلس پودر می‌شود. ۳۰۰ ماشین سوخت‌رسان در تهران راه افتادند و حتی تا در منزل مردم هم می‌روند، این مساله از نظر ایمنی خطرناک است.

کریمی قدوسی همچنین با اشاره به وضعیت اشتغال جوانان در استان نفت خیز خوزستان، گفت: سرزمین خوزستان چاه‌ها و میدان‌های بزرگ نفتی و گازی دارد اما جوانانش بیکارند. آقای وزیر اگر به جای وقت گذاشتن در باشگاه اندیشه ورزان نفت و نیرو تلاش می‌کردید ۲۰۰ شرکت سهامی تعاونی با عضویت حداقل ۴۰ میلیون ایرانی تشکیل می‌دادید، نقدینگی و تخصص جامعه را به این شرکت‌ها سرازیر می‌کردید به شما «ژنرال زنگنه» می‌گفتند.

کریمی قدوسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هیچ نماینده‌ای از سرمایه‌گذار خارجی نمی‌ترسد و بنده هم مخالف این کار نیستم. در برندینگ کارت زرد گرفتید تا اینکه مجلس با این کار مخالفتش را به شما اعلام کرده باشد ولی شما این پروژه را متوقف نکردید به همین دلیل بنده امروز این سوال را مجددا مطرح کردم.

نماینده مردم مشهد در مجلس خواستار اطلاع از باطن قراردادهای نفت و نیرو شد و افزود: نباید بحث‌ها را سیاسی کنید. ما می‌خواهیم از باطن قراردادهای نفت و گاز مطلع شویم تا اتفاقی که در قرارداد کرسنت افتاد و ۲۰ میلیارد دلار متضرر شدیم، تکرار نشود.

در نهایت سوال اول نماینده مشهد به رای گذاشته شد و با ۷۲ رای موافق، ۱۲۸ رای مخالف و ۷ رای ممتنع نمایندگان از توضیحات وزیر قانع شدند.

در جریان رای گیری سوال دوم این نماینده، علی مطهری از او پرسید که آیا قانع شده است یا خیر که با باز شدن تریبون کریمی قدوسی، او گفت: جلوی تهدید امنیتی را باید بگیرید این موضوع طرح فتنه و موجب ناامنی کشور است که ماشین‌ها به خانه‌ها بنزین می‌دهند.

در آخر نمایندگان از پاسخ‌های زنگنه به سوال دوم کریمی قدوسی هم با ۸۴ رای موافق، ۱۱۵رای مخالف و ۶ رای ممتنع قانع شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتره بفرمایین ماست مالی کردن رفت!!!!

    • بدون نام

      چقدر ما بدبختیم که نمایندگان مجلس به جای حل مشکلات فقط باید دنبال جاسوس بگردند

    • بدون نام

      واقعا چرا نمایندکان مردم از کسی که۲۰ میلیارد در قرار داد کرسنت به کشور ضرر زد حمایت میکننکنن با رای شما این شخص دوباره به کارهای غیر قانونی خود ادامه میدهد

    • بدون نام

      اگرهمه اشخاصی که درپست حکومتی هستنددرچهارچوب وحیطه مسئولیت خودحرف میزدندوضع زندگی مردم هم نزدیک به انها بود وقتی وزارت اطلاعات وقوه قضاییه هست وهنوزاظهارنظرقطعی نکرده بهتره نماینده مجلس اگرخودش رانماینده مردم نعوذابالله میداند درحل مشکلات مردم قدم بردارد

    • بدون نام

      درود بر زنگنه کاردان

    • بدون نام

      فقط میدونم دزد و اختلاسگر نبود

    • م.ص.

      رو که نیست اقای کریمی از سنگ پای قزوین هم گذشته. اخه وقاحت هم حدی دارد.

    • بدون نام

      هرچی بوددزد واختلاسگرمیلیاردی نبود

    • بدون نام

      ۱۰۰۰برابربیشترازکرسنت این ۱۶ملیون افغانی که منابع بودجه مملکلت ومیخورن پحدود۱۰ملیون شغل و گرفتن وایرانیاروبیکارکردن صدرحمت به غیرت قاجاریه شده

    • بدون نام

      ....واقعا ایشان چه طیفی را میخواهداقناع کند هنوزواقعا نمیداند رانت کرسنت به کی ها رسید وچه کسانی نقش داشتن .واقعا اگه نمیداند ... که جنجال میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج