۷۰۹۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۱۵
۱۰ نظر
۵۰۱۵
پ

نوبخت: علت افزایش نرخ ارز سیاسی بود

معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت با اشاره به افزایش قیمت ارز و نوسانات آن و سیاست های دولت در این خصوص گفت: هر سال نزدیک ایام عید، در بهمن ماه، قیمت ارز کمی افزایش پیدا می کند. سال ۹۶ هم این شرایط به وجود آمد اما علت این افزایش نرخ ارز سیاسی بود، در واقع تلاش دشمنان ما نیز بر همین مساله بود.

خبرگزاری ایسنا: معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت با اشاره به افزایش قیمت ارز و نوسانات آن و سیاست های دولت در این خصوص گفت: هر سال نزدیک ایام عید، در بهمن ماه، قیمت ارز کمی افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز و نوسانات آن و سیاست های دولت در این خصوص اضافه کرد: هر سال نزدیک ایام عید، در بهمن ماه، قیمت ارز کمی افزایش پیدا می کند. سال ۹۶ هم این شرایط به وجود آمد اما علت این افزایش نرخ ارز سیاسی بود. در واقع تلاش دشمنان ما نیز مبنی بر همین مساله بود. یکی دیگر از تحلیل ها نیز مبتنی بر این است که چون دولت از شهریور ماه نرخ سود بانکی را به ۱۵ درصد رساند، عده ای تحلیل می کردند این اقدام باعث شد مردم به جای اینکه پول خود را در بانک سپرده و سرمایه گذاری کنند، آن را وارد بازار ارز نمایند.

نوبخت عنوان کرد: سیاست دولت برای مهار این نوسانات در ۳ بخش اجرا شد. ابتدا دولت گواهی سپرده با ۲۰ درصد سود به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منتشر کرد. سیاست دیگر دولت این بود که پول و سرمایه مردم را ارز محور کنیم. یعنی مردم از ما دلار خریداری کنند و ما به آن ها به صورت ۶ ماهه بین ۴ تا ۴.۵ درصد سود می پردازیم. سپس میزان سود را در ۶ ماهه دوم بر مبنای هر قیمت ارزی که در بازار باشد، به ایشان خواهیم پرداخت. سیاست دیگر هم هدایت نقدینگی به سمت بازار سکه بود. این سیاست ها در مدت کوتاهی پاسخگو بود اما کم کم خروج سرمایه در کشور افزایش یافت.

نوبخت افزود: این در حالی است که در کشور ما میزان منابع ارزی بیش از مصارف آن است. به عنوان نمونه سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار ارز از فروش نفت و میعانات گازی و همچنین ۴۸ میلیارد دلار ارز از محل صادرات غیرنفتی به دست آوردیم اما میزان مصارف ما ۵۲ میلیارد دلار جهت واردات کالا و ۲۰ میلیارد دلار برای استفاده مسافران بود. با این حال اگر قرار باشد هر کس پول خود را به ارز تبدیل کند، بانک مرکزی امریکا هم دلار کم می آورد. منابع ما اینگونه نمی تواند رشد کند. ما باید ذخایر ارزی خود را قوی می کردیم که این سیاست هم منابع و هم مصارف ما را مدیریت می کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: در حال حاضر نیز دولت ۱.۵ میلیارد دلار ارز در اختیار دارد که حاضر به فروش آن است. این ارز نیز بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومان است که برای واردات نیز اعطا می شود. امسال تنها از ۲۲ فروردین ماه تا ۵ اردیبهشت ماه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار گشایش با همین ارز صورت گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      چیز غیر سیاسی هم وجود داره تو این مملکت

    • بدون نام

      علت افزایش نرخ ارز خود دولت است ، چطور در ۴ سال اول دولت نرخ ارز تقریبأ ثابت بود و بعد از پیروزی دولت روحانی در انتخابات نرخ ارز با شیب تندی افزایش داشت ؟؟؟؟!!؟!؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      نوبخت گند زدی به حقوق ها. خدا ازت نگذره....

    • بدون نام

      علت کاهش افزایش حقوق بر خلاف مصوبه مجلس چه بود؟؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      این را هم سیاسی کنید و بندازید گردن دشمن..امریکا و اسراعیل... ...

    • بدون نام

      آره ،احتمالا یکی از دشمنامون فرانسه است ،،،
      ... بسه دیگه

    • اسد

      پس چرا کالاها در داخل اینهمه گران شد خدایشش دارید دروغ می گویید

    • سرباز گمنام

      آقای نوبخت شما خواب هستی و انشالله که بیدار میشی.
      مرد حسابی گرونی ارز حالا سیاسی بود و یا هر چیز دیگه ای؛شما بعنوان مسئول باید بیدار باشی و مشکل رو حل کنی.همه اقلام افزایش پیدا کرده و همه چیز حدود ۳۰ درصد گرون شده؛اونوقت میری و میای و تورم ۸ درصد ۹ درصد رو مغلطه میکنی.این آمار درصدی بیکاری و اشتغال هم بدرد عمت میخوره.اگه راست میگی تعداد افراد رو با کد ملی بگو تا باورمون بشه.کشور رو شما به قهقرا بردی و ففط به ریاستخودت چیبیدب

    • محبت

      لابد چوب لای چرخ کردن حقوق بگیر های بدبختم کار دشمن وسیاسی هست ،بسه ...

      پاسخ ها

      • چهار شنبه

        کیست که نداند تمام مشکلات ریشه سیاسی
        دارد. البته سیاست داخلی نه خارجی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج