جاباما
۷۱۰۵۵۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رپورتاژ آگهی

کلینیک تخصصی پوست و مو

برای کسانی که در ناحیه‌ای از سر دچار طاسی شده‌‌اند بهترین روش بازگشت موها، کاشت موی طبیعی است. موی پیوند شده یک موی طبیعی با تمام خصوصیات مربوطه است که تا پایان عمر دائمی بوده، رشد می‌کنند و ریزش ندارند. مو‌های کاشته شده قابل شستشو، اصلاح و آرایش می‌باشند و همچنین جنس، رنگ و حتی تغییرات رنگ آن‌ها مشابه مو‌های پشت سر می‌باشد.

مهمترین عوامل ریزش مو

دی­هیدروتستسترون (DHT) که سه برابر قوی­تر از تستسترون است، یکی از مشتقات هورمون تستسترون (هرمون مردانه) است و توسط آنزیم خاصی (آلفا ۵ ردوکتاز) به DHT تبدیل می‌شود که تقریبا ۵ درصد از تستوسترونی که در بدن آزاد می­شود به طور معمول به DHT تبدیل خواهد شد. هورمون DHT با کاهش طول فاز چرخه مو (آناژن) و افزایش طول فاز استراحت (تلوژن) باعث کوچک­سازی فولیکول­‌ها و تدریجا ساخت مو‌های نازک­تر و کوتاه­تر می­‌شود و نهایتا این مو‌ها به طور کامل محو می­‌گردند. مقدار هورمون­‌های تستسترون در بدن افراد تاس طبیعی بوده و با بقیه فرقی ندارد، اما مقدار هرمون DHT در این افراد فعال­تر و بیشتر است. افزایش سطح DHT در زنان نیز می­‌تواند سبب ریزش مو گردد. از جمله عوامل دیگری که در ریزش مو تاثیرگذار می­‌باشند:

  • بیماری پوسته سر (پس از بارداری، جراحی­های مهم، کاهش وزن شدید یا استرس زیاد به­ وجود می­‌آید)
  • ریزش موی ارثی
  • کم­کاری غده تیروئید
  • لوپوس (زخم پوستی)
  • کمبود آهن
  • کیست تخمدان در خانم­‌ها
  • رسیدگی بیش از حد به مو‌ها
  • مصرف قرص‌های ضدبارداری در خانم‌ها
  • کاهش مقدار استروژن در خانم‌­ها
  • مقدار زیاد ویتامین آ یا سلنیوم
  • عدم توازن میزان مواد معدنی و ویتامین­‌ها در بدن
  • مصرف بیش از حد کافئین و الکل
  • سیگار کشیدن

کاشت مو

برای کسانی که در ناحیه‌­ای از سر دچار طاسی شده­‌اند بهترین روش بازگشت موها، کاشت موی طبیعی است. کاشت موی طبیعی، انتقال قسمتی از مو‌های پشت سر به قسمت­‌های کم پشت یا طاس جلوى سر و قسمت­‌های خالى ابرو، صورت و ... می­‌باشد. فولیکول­‌های (ریشه یا پیاز مو) پشت سر و بالای گوش‌ها یا ناحیه دهنده (Donor Area) نسبت به اثرات هورمون DHT مقاومند. مو‌های پشت سر و دور سر فاقد گیرنده‌­های DHT بوده و در نتیجه دچار ریزش نمی­‌شوند. این فولیکول‌­ها به هر قسمتی از پوست بدن هم که منتقل شوند این صفت مقاومت را دارا هستند و با توجه به این که مو‌های پیوندی از بدن خود فرد تهیه می‌شود، بدن نیز به این مو‌ها واکنشی نشان نمی­‌دهد و احتیاج به نگهداری و مراقبت­‌های درمانی ندارد. این مو‌های منتقل شده، بافت خارجی تلقی نشده و توسط بدن دفع نمی­‌شوند. موی پیوند شده یک موی طبیعی با تمام خصوصیات مربوطه است که تا پایان عمر دائمی بوده، رشد می­‌کنند و ریزش ندارند. مو‌های کاشته شده قابل شستشو، اصلاح و آرایش می­‌باشند و همچنین جنس­، رنگ و حتی تغییرات رنگ آن­‌ها مشابه مو‌های پشت سر می­‌باشد.

روش­‌های کاشت مو

روش FUT

در این روش که با جراحی انجام می­‌گیرد، نواری از پشت سر فرد برداشته شده و در زیر میکروسکوپ به واحد‌های کوچک که گرافت نامیده می­‌شوند تقسیم می­‌شوند. سپس این گرافت­‌ها که می­‌تواند حاوی ۴-۱ تار مو باشد به ناحیه گیرنده مو و در سوراخ­‌هایی که قبلا در آن ناحیه طراحی شده است منتقل می­‌شود.

مزایای روش FUT

  • غیر قابل رویت بودن محل پیوند مو
  • عدم فرورفتگی یا برجستگی پوست سر
  • کسب بالاترین تراکم ممکن کاشت مو در یک جلسه
  • امکان تکرار جلسات کاشت به فواصل ۶ ماه

معایب FUT

احتمال باقی ماندن اسکار یا جوشگاه در آن وجود دارد

روش FIT

این روش با پانچ­‌های مخصوصی انجام می­‌گیرد. در این روش برشی ایجاد نمی­‌شود و فرآیند برداشت مو با استفاده از پانچ، صورت می­‌گیرد.

مزایای روش FIT

  • امکان برداشت مو‌های بیشتر در جلسات متعدد و متوالی
  • امکان انجام در افرادی که به دلایلی از قبیل: عدم تمایل به انجام جراحی، داشتن اسکار (جوشگاه) یا کم بودن
  • مساحت منطقه دهنده پیوند بر اثر عمل FUT قبلی دیگر کاندیدای انجام FUT نیستند
  • امکان انجام آن در اشخاصی که تراکم موی ناحیه دهنده پیوند اندک است
  • خونریزی بسیار کم
  • عدم نیاز به پانسمان و مراقبت اختصاصی از زخم و عدم باقی ماندن اسکار

معایب روش FIT

  • طولانی بودن زمان انجام آن
  • احتمال آسیب رسیدن به ناحیه زاینده ریشه مو در حین برداشت با پانچ
  • محدودیت تعداد برداشت در یک جلسه و کاهش زمان حیات پیوند‌ها بر اثر طولانی بودن روند کار

مقایسه دو روش کاشت مو:

هردو این روش­‌ها دارای حسایت بالایی بوده و برداشت گرافت باید با دقت بالایی صورت گیرد. تفاوت این دو روش در برشی است که در روش FUT ایجاد می­‌گردد و در FIT وجود ندارد.

کاشت ابرو

ترمیم ابرو یک راه­کار مؤثر برای جایگزینی ابرو یا اصلاح بخش‌های کوچک از مو‌های از بین رفته است که به خاطر برداشتن بیش از حد موی ابرو، اثرات ناشی از زخم‌ها، یا مسائل ژنتیک در افراد مشاهده می‌شود. برای ترمیم ابرو از تکنیک‌های مشابه کاشت مو استفاده می‌شود، که در آن مقدار کمی از مو‌های بالای ناحیه گوش در ناحیه ابرو کاشته می‌شود. این فرآیند فقط به ۴ الی ۷ ساعت زمان نیاز دارد. در این جلسه درمانی معمولاً بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ پیوند به هر یک از ابرو‌ها زده می‌شود. کاشت ابرو با استفاده از موی طبیعی خود شخص و با ظاهری کاملا طبیعی انجام می­‌گیرد. الگوی کاشت ابرو با توجه به سلیقه و نظر فرد و همچنین فرم صورت و سن وی توسط پزشک متخصص پوست تعیین می­‌شود، و پس از آن مراحل عمل تحت بی­حسی موضعی و بدون ناراحتی انجام می­‌شود. کاشت ابرو یک روش بسیار ظریف و هنری است که در آن ابرو به­‌طور خاص برای هر فردی طراحی می­‌گردد. از طرفی زاویه رویش مو در ابرو بسیار مهم است و با زاویه رویش مو در سر خیلی تفاوت دارد. در هر نقطه از ابرو زاویه رویش هم نسبت به سطح پوست و هم نسبت به مکان قرارگیری آن متفاوت می­‌باشد.


موی استفاده شده در کاشت ابرو از بانک موی سر فرد تهیه می­‌شود و با در نظر گرفتن این نکته که موی ابرو دائما در حال رشد نیست و برعکس موی سر، بعد از زمان کوتاهی رشدش متوقف می­‌گردد باید مرتبا توسط فرد کوتاه و تمیز شود.

مراحل

از آنجایی که مو‌های مورد نیاز برای کاشت ابرو از ناحیه سر گرفته می‌شوند، یک شکاف کوچک در سر ایجاد می‌شود تا به این ترتیب بتوان یک بخش کوچک از مو‌های سر را از قسمت عقب برداشته و سپس این مو‌ها را در زیر میکروسکوپ به پیاز‌های موی مجزا تفکیک کرد. باید توجه داشت که پیاز‌های مو به صورت تک تک در قسمت ابرو کاشته می‌شوند تا به این ترتیب بتوان یک ظاهر کاملاً طبیعی برای ابرو ایجاد کرد. مشابه کاشت مو، اکثر موی کاشته شده در ابرو در ادامه در طول یک دوره تلوژن می‌ریزد و سپس رشد آن پس از گذشت حدود ۳ تا ۴ ماه به حالت عادی باز می­‌گردد. پس از ۶ ماه ۵۰ تا ۶۰ درصد نتایج نهایی حاصل از کاشت ابرو قابل مشاهده است و نتایج کامل این درمان معمولاً در حدود ۹ تا ۱۲ ماه ایجاد می‌شود.

عوارض و خطرات

عمل جراحی کاشت مو ابرو یک عمل جراحی محدود است و به همین خاطر عوارض کاشت مو ابرو بسیار کم و ناچیز است. در کاشت ابرو تزریق ماده بی حسی تا حدودی دردناک است، زیرا ناحیه اطراف چشم بسیار حساس است. ورم اطراف چشم‌ها به نسبت زودگذر است و معمولاً به سرعت با گذشت یک شب از عمل جراحی از بین می‌رود. پس از عمل کاشت ابرو طبیعی، ناحیه ابرو ممکن است دچار کبودی، التهاب، یا ورم شود، اما همواره امکان مشاهده سایر عوارض کاشت ابرو محدود نیز در ارتباط با این عمل جراحی وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج