جاباما
۷۱۰۷۲۹
۲۴ نظر
۵۰۰۸
۲۴ نظر
۵۰۰۸
پ

جزئیات افزایش قیمت آب و برق تشریح شد

وزیر نیرو گفت: با توجه به این که در سبد هزینه خانوار شهری هزینه آب و برق سرجمع تنها از هزینه مصرفی دخانیات کمی بیشتر است و از مابقی مصارف کمتر دیده شده بر اساس تصمیم هیات دولت برای سال ۹۷، هفت درصد به قیمت آب و برق اضافه خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر نیرو گفت: با توجه به این که در سبد هزینه خانوار شهری هزینه آب و برق سرجمع تنها از هزینه مصرفی دخانیات کمی بیشتر است و از مابقی مصارف کمتر دیده شده بر اساس تصمیم هیات دولت برای سال ۹۷، هفت درصد به قیمت آب و برق اضافه خواهد شد.

رضا اردکانیان با بیان این که در بخش برق ۵۰ درصد مشترکان کمتر از ۱۴۸ کیلووات ساعت در ماه مصرف می‌کنند، گفت: ۳۰ درصد دیگر مشترکان بین ۱۴۸ تا ۲۴۵ کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند یعنی ۸۰ درصد جمعیت در حد الگوی مصرف هستند.

وی ادامه داد: هر شهروند ایرانی در ماه در هزینه زندگی خود تنها ۱۲۴۷ تومان برای برق بیشتر هزینه خواهد کرد. در بخش آب نیز باید گفت که میزان افزایش بسیار کم است.

وی تصریح کرد: به طور کلی در حوزه آب و برق ۵۰ درصد مشترکان هر خانواده حدود ۷۰۰ تومان و ۳۰ درصد مشترکان هر خانواده ۱۷۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد یعنی در مجموع برای هر نفر ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان جمع هزینه آب و برق خواهد شد.

وی با بیان این که سعی ما این است تا بر اساس سیاست‌های عمومی دولت به ویژه تاکیدات رئیس‌جمهور، برنامه‌های خود را با هدف مدیریت مصرف تنظیم کنیم، گفت: از سال ۵۷ تا پایان ۹۶ ظرفیت تولید ۱۱ برابر پیک مصرف، ۱۵ برابر برق‌رسانی به روستاها ۱۳ برابر شده اما قیمت ثابت نرخ فروش برق سال ۱۳۹۰ کمتر از نصف شده است که باید این مساله اصلاح شود در غیر این صورت با چالش‌های زیادی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو این است که امسال از فارغ‌التحصیلان نخبه و ممتاز کشور در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های فنی و مهندسی و رشته‌هایی که می‌تواند به مدیریت مصرف کمک کند همانند علوم اجتماعی استفاده کند.

وی با بیان این که با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت نهایی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا موفق شدیم تا تعداد سهمیه ۳۰ نفر در سال از امریه را برای مشمولین سربازی به ۹۰۰ نفر در سه سال آینده افزایش دهیم. به عبارت دیگر قرار شده تا در هر سال ۳۰۰ نفر از اوایل تیرماه وارد مجموعه وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت نیرو برنامه‌ای برای واردات آب و یا به عبارت بهتر انتقال آب از دریاچه وان برای دریاچه ارومیه دارد، گفت: با توجه به این که احیای دریاچه ارومیه در دولت یازدهم و دوازدهم به ستاد احیا واگذار شده و ما هم عضو این ستاد هستیم اگر این برنامه در آنجا مطرح شود در دستور کار قرار می‌گیرد اما در حال حاضر چنین مساله‌ای مورد پیگیری نیست.

وی درخصوص انتقال آب از دریای خزر و خلیج فارس نیز گفت: طرح‌های انتقال آب نیز در دست مطالعه قرار دارد و در زمینه انتقال بین حوزه‌ای نیز باید گفت: این پروژه تنها در صورت ضرورت برای تامین آب شرب صورت می‌گیرد و اگر قرار باشد در نقطه‌ای نیز این را عملیاتی کنیم حتما قبل از آن مطالعات لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در کشور گفت: امیدواریم با همکاری مردم و تغییر شیوه مصرف بتوانیم این مشکل را به راحتی پشت‌ سر بگذاریم که برای انجام این کار نیز نیازمند گفت‌وگویی صریح و صمیمی هستیم. لذا در ابتدا لازم است که برای انجام این کار از واژه مقابله با خشکسالی استفاده نکنیم و بپذیریم که دیگر کم‌آبی همزاد کشور است و لازم است که خود را با این شرایط سازگار کنیم.

وی با اشاره به حمایت اعضای هیات دولت و رئیس‌جمهور برای تامین آب شرب و گذر ار شرایط تنش آبی تابستان گفت: هدف این است که نه‌تنها تابستان آبی سال جاری را پشت‌سر بگذاریم بلکه برای سال‌های آتی نیز تدابیر لازم را از هم‌اکنون اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها گفت: بر اساس آمار ۴۹ سال گذشته، در هر ۱۰ سال میزان بارندگی‌ها با کاهش روبه‌رو بوده به‌گونه‌ای که متوسط بارش‌ها در ۵۰ سال گذشته ۲۵۰ میلی‌متر ثبت شده اما در ۱۰ سال اخیر این میزان تنها ۲۱۷ میلی‌متر بوده است.

به گفته وی، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته و درازمدت حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد بارش کمتری را خواهیم داشت، گفت: اولویت ما تامین آب شرب است لذا برای این مساله نیز شاخص‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم و صراحتاً می‌توانیم اعلام کنیم که شاخص جمعیت تحت پوشش آب سالم در ایران یکی از بهترین شاخص‌های دنیا و قابل مقایسه با ایالات متحده آمریکا است.

وی با بیان این که در حال حاضر ۹۹.۰۴ درصد جمعیت شهری و بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب بهداشتی سالم قرار گرفته‌اند، گفت: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای آب‌رسانی روستایی صورت گرفته که برای امسال نیز برنامه‌هایی را در نظر داریم.

وی درخصوص شرایط استان‌ها در حوزه منابع آبی گفت: در حالی که متوسط بارندگی‌ها در کشور حدود ۴۰ درصد کمتر از سال‌های قبل بوده در برخی استان‌ها این تعدد تا ۸۰ درصد کاهش را ینز نشان می‌دهد. تا جایی که در استان هرمزگان ۸۰ درصد، سیستان و بلوچستان ۷۰، فارس ۷۰، کرمان ۷۱ درصد و بوشهر ۶۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش بارندگی داریم. البته در برخی از استان‌ها وضعیت بارندگی‌ها قابل قبول است که می توان به استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان و آذربایجان غربی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در همین راستا برای شهرهای دارای تنش آبی برنامه‌ریزی‌های دقیقی را انجام داده‌ایم. دوشنبه هفته پیش در شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس‌جمهور گزارش تفصیلی در مورد وضعیت استان‌ها ارائه شد که به توصیه جهانگیری قرار شد وضعیت هر کدام از شهرهای دارای تنش آبی مورد بررسی قرار بگیرد و این موضوع نیز امروز در دستور کار هیات وزیران قرار گرفت.

وی با اشاره به موجودی سدهای کشور گفت: در حال حاضر به طور متوسط ذخیره سدهای کشور ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است. البته سعی کردیم تا این وضعیت را مدیریت کنیم اما قطعا برای تامین برق دچار مشکل خواهیم شد چرا که سال قبل ۹۳۰۰ مگاوات از سدها برق تولید شد اما پیش‌بینی می‌شود امسال این عدد به پنج هزار مگاوات هم نرسد.

وی درخصوص سهمیه‌بندی آب گفت: قطعا در بخش‌های مصرف سهمیه‌بندی آب خواهیم داشت چراکه اولویت ما تامین آب شرب است لذا در حوزه کاهش آب کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و در نظر گرفتن شرایط کشاورزان برنامه‌هایی را خواهیم داشت اما برای جیره‌بندی آب شرب هیچ تصمیمی نداریم چرا که معتقدیم این راهکار پاسخگو نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر در بخش کشاورزی ۱۰ درصد بهره‌وری آب افزایش یابد ما قادر خواهیم بود بیش از آنچ ه در شرب و صنعت آب استفاده می‌کنیم، آب ذخیره کنیم و شرایط زندگی به صورت پایدارتری ادامه یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که اولویت ما تامین آب شرب و بهداشتی است، سعی خواهیم کرد از روش‌هایی همچون بارورسازی ابرها و استفاده از بخار آب موجود در هوا و تبدیل آن به آب و هر روشی که منجر به تولید آب شود، استفاده کنیم.

وی با بیان این که از محل ۷.۵ میلیارد متر مکعب آب مصرفی ۴.۳ میلیارد متر مکعب پساب تولید می‌شود، گفت: قطعا پساب مطمئن‌ترین منبع آب است که در حال حاضر صنایع ما در این راستا گام‌هایی برداشته است اما متاسفانه هنوز اول کار هستیم چراکه از ۴.۳ میلیارد متر مکعب پساب تنها توانسته‌ایم ۱.۲ میلیارد متر مکعب را تصفیه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مارا بدبخت کردید بابا غلط مردیم یارانه نمیخوام هیچ جای دنیا این جور نیست که هرسال افزایش قیمت داشنه باشن بغیر تز این کشور

    • محمدرضا بختیار

      واقعا آقای اردکانیان چرا اینگونه بر سر ملت کلاه شرعی می گذارید مگر شما محاسب جیب مردم هستید و کل خانواده های ایرانی مصرف دخانی دارند جناب در کجای جهان مرسوم هست ضعف مدیریتی کشور از جیب مردم تامین شود من در شگفتم که مدیران و وزرا اینگونه حسابرسی ملت را دارند پس شو و نمایش اختلاس های کلان بی امان در تمام سیستم چیست چگونه چنین اتفاقی امکان پذیر است مسولین قضایی کشور چرا در این قانون شکنی دولت و مجلس ورود نمی کنند در کجای دنیا 45هزار یارانه پرداخت می کنند و 300هزار تومان از جیب سرپرست خانوار خالی می کنند انصاف کجای چنین موضوعی قرار دارد جناب فرافکنیان جان مادرت در کل ایران چند مشترک آب و برق شهری وجود دارد بالای 200میلیون مشترک وجود دارد هر مشترک متوسط 20هزار تومان چقدر می شود یک حساب دست پایین ماهی دو هزار میلیارد تومان به اندازه مصرف دخانی کشور هست چی میزنی چه میگی جناب نکنید نکنید مجانی پیشکش سرگردنه بازی درنیاورید برای آب چاه و برق دارای افت ولتاژی و نوسانات آمپری که یا مغازه یا کارخانه یا خانه ملت را به راحتی به کام آتش می برد و هیچکس جوابگو نیست

    • بدون نام

      با سلام خدمت تمامی هم میهنان عزیز.. تو رو خدا یه نقر به این آقا که فکر کنم تازه وارد ایران شده و از چیزی خبر نداره به جهت آموزش به ایشان لطفا یک عدد قبض آب و برق نشان دهید تا بنده خدا در جریان قرار بگیره .و توضیح بدید که یک خانواده ۴ نفره آپارتمان نشین ۱۲۰۰۰۰ هزار تومان قبض برق براش میاد چگونه حساب کرده که هر نفر بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان داره هزینه پرداخت میکنه.. شاید قبض دهه پنجاه رو بهش نشون دادن. تو دنیا هیچ کشوری گرانتر از ایران پول برق و آب پرداخت نمیکنه .لطفا با دلار محاسبه نکنید وقتی که حقوق بین المللی دریافت کردیم اون زمان مقایسه کنید با دیگر کشورها..

    • بدون نام

      در ضمن یارانه ما که قطع شد و حق ندارید حرفی از سوبسیت بزنید و اون کسانی هم که ماهانه ۴۵۵۰۰ تومان یارانه میگیرند تنظیم شده فقط برای کمک خرید نان از نانوایی... البته نمیدونم شاید برای پرسنل خود سازمان آب و برق قبض برق ماهانه ۲۰۰۰ تومان میاد که این بنده خدا حساب کرده نفری ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان

    • بدون نام

      همچیو با تهران مقایسه نکنید ایران فقط تهران نیست یزد با گرمای تابسونش میتونی نیم ساعت تحمل کنی که تعرفه برقش گرمسیری نیس میگی کشوری با این همه ثروت مردمش نباید حداقل اسایش داشته باشن

    • بدون نام

      یکم هم به فکر گرمای خوزستان باشید که اگه کولر هاشون رو خاموش کنن خونه هاشون مثل حموم سنا میشه مردم خوزستان بخدا گناه دارن خاک گرما شرجی جنوب کشور را باشمال کشور مقایسه نکنید

    • بدون نام

      حتماکارتلگرامه

    • بدون نام

      اقایان له شده ایم بخداقسم زندگی زهرمار کردید روی مردم.کمی خدا را نگاه کنید
      ان الله لبل مرصاد
      مسولین پیش خدا شکایت داریم

    • بدون نام

      به والله قسم .از این زندگی مارا سیر کرده اید
      هرروزدعای مرگ خودرا میکنیم
      خجالت بکشید دولتی ها
      هرسال جدید خبری غیراز گرانی ندارید؟

    • بدون نام

      کمی به درصد خود فروشی ها بخاط این زندگی ذلت بار بنگیرید!
      خدایا .خدایا.وخدای مهربان از این مسولین
      نگذر

    • بدون نام

      چون مردم ایران حساب بلدنیستند اولاتشکرکه کمکشان کردید وبعداین حسابهای شماباقبض ماجورنیست چون پول اب مثلا اینقدربندوتبصره دارد که حدودا بافاضلاب متری هزارتومان می افتد چطورشماحساب می کنید؟

    • کریم

      همه ی حرفات بجز گران کردن
      باد هواست
      غیر از این یکی کاری از دستتون بر نمیاد
      فعلا یکه تازین

    • ای خدا

      ننگ بر شما که فقط به فکر گران کردن هستید نه فکر خدمت به این ملت بيچاره کردید مردم را برین گم بشيد

    • بدون نام

      تلگرام و قطع کردن قیمت آب و برق و گاز اضافه کردن .... دست تون رو شده ....

    • بدون نام

      افزایش قیمت آب و برق فیلتر تلگرام بیکار شدن تولید کننده ها افزایش طلاق و کاهش تعداد ازدواج واقعا روحانی ممنونیم

    • بدون نام

      آب آره گرون بشه خونه ولی برق چرا باید گرون بشه توی روحتون بی شرفا

    • بدون نام

      جزییات هزینه کرد رو هم میگفتین کجا قراره خرج بشه

    • بدون نام

      حالا چون 80 درصد مردم کم و بر اساس الگو مصرف استفاده می کنند شماباید گرونش کنید؟!!
      مردم کم مصرف می کنند چون ندارند!!
      بعدشم شما مگه مصرف دخانیاتتون چقدره که از هزینه سرجمع آب و برقتون یه کم بیشتره از

    • ایرانی

      خیلی دیر اقدام کردید واسه جی؟باز چه خبره کجای کار کم اوردید؟رفتید به سراغ افزایش قیمتها نه اینکه هزار ماشالله حقوقها رو انچنان افرایش دادین !!!

    • بدون نام

      قبلا شرکت های آب تلفن گاز و برق نامحسوس گران کرده بودند ، این هم بهش اضافه شد الی برکت اله ،

    • بدون نام

      اگه مردم همه به نشانه اعتراض قبض‌ها رو پرداخت نکنند دیگه افزایش قیمت نمیدن حتی مجبورمیشن ارزانش کنند. تنها راه همینه

    • بدون نام

      خودتان میلیاردی حقوق می گیرید همه چیز را گران کنید مردم را جون به لب کردید مردم پول نان ندارند حالا گران کردن اب و برق یادتان افتاده

    • بدون نام

      خدا ازشون نگذره.. نامردا

    • یاس

      خدا ازسرتون نگذره
      یعنی تف به ذاتتون که دیگه بریدیم از این همه بدبختی
      قبض برق تابستون با یه کولر ابی 75000تومن
      اخه بی انصافا یه دفه بگین برق مصرف نکنین اخه بی انصافی تا چه حد در 24 ساعت10ساعت کولر مصرف کردن زیاده فقط باید تاسف خورد که جز دروغ چیزی نشنیدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج