۷۱۲۳۲۵
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

در مراسم عمامه‌گذاری «سید احمد» چه گذشت؟

احمد مازنی، نماینده مجلس دهم درباره مراسم عمامه گذاری فرزند سید حسن خمینی در روزنامه سازندگی نوشت: از قدیم گفته اند که در مثل مناقشه نیست؛ از همین رو باید گفت که سنت عمامه گذاری در ایران شبیه درجه دادن به نیروی نظامی یا شبیه دادن مدرک تحصیلی و ملبس شدن به لباس فارغ التحصیلی و دانشگاه هاست.

احمد مازنی، نماینده مجلس دهم درباره مراسم عمامه گذاری فرزند سید حسن خمینی در روزنامه سازندگی نوشت: از قدیم گفته اند که در مثل مناقشه نیست؛ از همین رو باید گفت که سنت عمامه گذاری در ایران شبیه درجه دادن به نیروی نظامی یا شبیه دادن مدرک تحصیلی و ملبس شدن به لباس فارغ التحصیلی و دانشگاه هاست.

معمولا برخی طلاب حوزه علمیه به سطح خاصی از علم حوزوی می رسند که قادر باشند به عنوان معمم در جامعه و بین مردم حضور یابند به صورت رسمی عمامه گذاری خواهند کرد.

شخص عالمی که وظیفه عمامه گذاشتن به او سپرده می شود برای معمم دعا خوانده و او را موعظه می کند؛ یک روحانی آگاه می شود که از این پس نباید به هر مکانی قدم گذاشت یا هر سخنی را به زبان آورد. شخصیت عالم و مرجع تقلید به شخص معمم یادآور می شود که حالا دیگر انتظارات مردم نسبت به او با گذشته تفاوت های بسیار دارد و بهتر است مراقب رفتارهایش باشد. سنت عمامه گذاری به این معناست که طلبه جوان اکنون متعلق به یک صنف دینی و مرتبط با خاندان پیغمبر است.

در مراسم عمامه‌گذاری «سید احمد» چه گذشت؟

بنده در مراسم عمامه گذاری آسید احمد خمینی شرکت کرده بودم او از طریق مختلف به خاندان مرجعیت و علم متصل است. از امام خمینی (ره) گرفته تا آیت الله بجنوردی که پدرش از مراجع تقلید نجف و همسطح امام راحل در مسائل دینی بود. سید احمد خمینی همچنین از تبار آیت الله سلطانی طباطبایی است و سید حسن خمینی از بیتی شریف پا گرفته و نزدیک به 8 سال درس حوزوی خوانده است. در این میان شاید بهتر باشد به این نکته نیز اشاره کنیم که او گاهی هم به صورت غیررسمی منبر رفته است.

عمامه گذاری به آیت الله سید علی محقق داماد که البته مجتهدی مسلم هستند سپرده شد. ایشان در ابتدا از پذیرش آن در حضور آیت الله بجنوردی سر باز زدند اما در نهایت زمانی که سید احمد برابر او بر صندلی ساده نشسته بود، عمامه را از روی میز ساده تری برداشت و ضمن نصیحت و خیرخواهی، از انتظارات مردم نسبت به او و خاندانش سخن گفت. پس از آن در نگارستان امام روی زمین سفره ای پهن شد و مهمانان با پلو و خورش قورمه سبزی پذیرایی شدند. به اعتقاد من سخنانی که در انتقاد به بیت امام و مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی مطرح می شود، شیطنت افرادی کینه جو است که تاب نورانیت خاندان خمینی و تاثیرگذاری علمای روشن را ندارند و حرف های بی ربط می زنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      چقد بردینش بالا .ارزشش داره ؟ مگه چقد منفعت میده بهت؟

    • بدون نام

      ان شاءالله سرباز لایقی برای امام زمان باشند تعجیل در فرج امام زمان صلوات اللهم صلی علی محمد وال محمد وعجل فرجهم

    • بدون نام

      .. تعجب میکنم! این همه آقازاده معمم داریم واکثراًهم زندگی لاکچری دارند، هیچکدام اینقدررسانه ای نشد، چرابندکرده اند به این بنده خدا، شایدجرمش اینست که پدرگرامیش دراردوی مرحوم هاشمی است وشخصیت مردمی وآزادیخواه دارد..

      پاسخ ها

      • دراکولا تا به تا

        مردمی، ازاده خواه
        بامزه بود :)

    • محمدرضا

      انشالله كه نام ((خميني )) هميشه جاودانه باشد.

    • نیلوفر

      من فقط یک سئوال کلی دارم پول حالا پلو وخورشت قورمه سبزی را چه کسی داده !!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • باقر رمزی باصر

        چرته حرفت

    • من یک ایرانیم

      مگر شما(خانم نیلوفر) برای بستگانت مراسم جشن یا ترحیم می گیری ، مردم از شما می پرسند که خرج شام و ناهار شما رو کی داده! چرا برای یک مراسم روحانی و معنوی حاشیه سازی می کنید؟

    • بدون نام

      چون خودتم دعوت شده بودی دفاع میکنی اگه راست میگی بگو ببینم دیگه چه کسایی بودند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج