۷۱۲۷۴۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

جی ۷ تینکیو؛ پرچمدار جدید ال‌جی به جنگ رقبا می‌رود

در اولین نگاه به جی ۷ تینکیو می‌توان گفت با پرچمداری طرف هستیم که شاید شانه‌به‌شانه پرچمداران سامسونگ، آیفون یا گوگل حرکت نکند اما این گوشی چیزی هم کمتر از پرچمداران تراز اول بازار ندارد.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: ال‌جی از آن دسته شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند است که همیشه سعی دارد طرحی نو برای پرچمداران خود در اندازد و جا پای سلاطین صنعت موبایل بگذارد، تلاش ال‌جی برای درخشیدن پرچمداران این شرکت را می‌توان با نگاهی به طرح‌های مختلف گوشی‌های تراز اول ال‌جی در چند سال گذشته متوجه شد.

جی ۷ تینکیو؛ پرچمدار جدید ال‌جی به جنگ رقبا می‌رود

برای رسیدن به این هدف ال‌جی چند سال پیش طراحی ماژولار را در گوشی پرچمدار جی ۵ به خدمت گرفت که چنگی به دل مخاطبین نزد، سپس شاهد ال‌‌جی جی ۶ بودیم که حرف‌های بیشتری برای گفتن داشت اما باز هم نتوانست ال‌جی را به آرزوهایش نزدیک کند، این بار شاهد معرفی پرچمدار جدید ال‌جی با نام جی 7 ThinQ (جی ۷ تینکیو)، هستیم. به همین منظور رونمایی جی ۷ تینکیو را به فال نیک گرفتیم تا نگاهی اجمالی به ویژگی‌های بارز جدیدترین پرچمدار ال‌جی داشته باشیم. در اولین نگاه به جی ۷ تینکیو می‌توان گفت با پرچمداری طرف هستیم که شاید شانه‌به‌شانه پرچمداران سامسونگ، آیفون یا گوگل حرکت نکند اما این گوشی چیزی هم کمتر از پرچمداران تراز اول بازار ندارد.

طراحی جی‌ ۷ تینکیو

اولین چیزی که در طراحی پرچمدار جدید ال‌جی به چشم می‌خورد بریدگی صفحه‌نمایش در قسمت بالای این گوشی است، این طراحی که پیش از این آن را در اسنشیال‌فون، آیفون X و هواوی پی ۲۰ پرو نیز شاهد بودیم زیبایی خاصی به جی ۷ تینکیو داده است.

جی ۷ تینکیو؛ پرچمدار جدید ال‌جی به جنگ رقبا می‌رود

جالب اینجاست که ال‌جی برای آن دسته از کاربرانی که به استفاده از بریدگی قسمت بالای صفحه‌نمایش این گوشی عادت ندارند امکانات مختلفی را برای مخفی کردن این قسمت در نظر گرفته است. از طرف دیگر بعد از مدت‌ها ال‌جی دکمه پاور را در سمت راست این گوشی تعبیه کرده است که این نکته نیز در نوع خود جالب به نظر می‌رسد، دوبار فشردن سریع و پشت سر هم این دکمه اپلیکیشن دوربین را باز می‌کند.

در سمت چپ نیز با دکمه تنظیم صدا و دکمه‌ جدیدی برای هوش‌مصنوعی گوشی سروکار داریم، از قرار معلوم این دکمه برای تعامل با دستیار هوشمند گوگل در جی ۷ تینکیو تعبیه شده است، دوبار فشردن پشت‌ سر هم این دکمه اپلیکشن گوگل لنز را برای تشخیص اشیاء از طریق دوربین گوشی باز می‌کند. ال‌جی برای آن دسته از کاربرانی که علاقه‌ای به فعال‌سازی دستیار صوتی گوگل ندارند امکان غیرفعال کردن این دکمه را نیز فراهم کرده است.

طراحی قاب جی ۷ تینکیو نیز به نوعی انجام شده که به‌راحتی در دست قرار می‌گیرد و علی‌رغم صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۱ اینچی، تنها ۱۶۲ گرم وزن دارد. در مجموع می‌توان گفت جی ۷ تینکیو به لحاظ طراحی نسبت سایر پرچمداران مطرح ۲۰۱۸ حرف چندانی برای گفتن ندارد و شباهت‌های زیادی را بین این گوشی و سایر همقطارانش می‌توانید پیدا کنید.

جی ۷ تینکیو؛ پرچمدار جدید ال‌جی به جنگ رقبا می‌رود

بلندگوی بوم‌باکس

اگر از طرفداران پرچمداران ال‌جی باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که این برند کره‌ای علاقه‌ زیادی به حضور سخت‌افزارهای باکیفیت برای پخش صدا در گوشی‌های تراز اول خود دارد، در این زمینه می‌توان به گوشی وی‌۳۰ ال‌جی اشاره کرد که از Quad DAC بهره گرفته بود. چنین فرآیندی را در ال‌جی جی ۷ تینکیو نیز شاهد هستیم، این گوشی از پخش سه‌بعدی DTS.X پشتیبانی می‌‌کند و فراگیر بود صدای این گوشی همانند چیزی است که در سیستم صوتی دالبی اتم با آن سروکار داریم.

جی ۷ تینکیو؛ پرچمدار جدید ال‌جی به جنگ رقبا می‌رود

ویژگی‌های صوتی پرچمدار جدید ال‌جی به همین‌جا ختم نمی‌شود و این گوشی از بلندگوی بوم‌باکس نیز بهره گرفته است. به این ترتیب در حین پخش موسیقی کاربر احساس خواهد کرد که صدا از تمام گوشی بلند می‌شود. این موارد باعث شده است تا کیفیت صدای جی ۷ تینکیو نسبت به آیفون X و هواوی پی ۲۰ پرو یک سروگردن بالاتر باشد.

سرعت بسیار بالا و صفحه‌نمایش باکیفیت

در جی ۷ تینکیو شاهد حضور پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۴۵ هستیم، این گوشی در دو مدل با ۴ و ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی راهی بازار خواهد شد و به این ترتیب می‌توان گفت با پرچمداری بسیار پرقدرت طرف هستیم.

جی ۷ تینکیو؛ پرچمدار جدید ال‌جی به جنگ رقبا می‌رود

حضور این سخت‌افزار در جی ۷ تینکیو سرعت بسیار بالایی را در اجرای اپلیکیشن‌ها به دنبال دارد و در کنار سخت‌افزار قوی این گوشی از اندروید نسخه ۸.۰ اوریو نیز بهره گرفته است. صفحه‌نمایش پرچمدار ال‌جی ابعادی ۶.۱ اینچی دارد و پنل آن از نوع IPS LCD است، این پنل از رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره گرفته است و فناوری تصویری HDR10 را پشتیبانی می‌کند. به لطف این صفحه‌نمایش، جی ۷ تینکیو کیفیت بصری بسیار بالایی دارد، از طرف دیگر این گوشی به یک صفحه‌نمایش دوم نیز مجهز است که به کاربر اجازه مشاهده اعلان‌ها یا باقی‌مانده باتری را می‌دهد.

دوربین واید و هوش‌مصنوعی

در ال‌جی جی ۷ تینکیو با همان ترکیب دوربین دوگانه‌ای طرف هستیم که در مدل قبلی این گوشی نیز ال‌جی از آن استفاده کرده بود. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 در کنار یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 در جی ۷ تینکو حضور دارد که عکس‌هایی واید و باکیفیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

جی ۷ تینکیو؛ پرچمدار جدید ال‌جی به جنگ رقبا می‌رود

همان‌گونه که اشاره شد دیافراگم دوربین این گوشی بسیار باز است و کاربر به‌راحتی می‌تواند عکس‌هایی با زاویه ۱۰۷ درجه بگیرد. دوربین سلفی جی ۷ تینکیو نیز ۸ مگاپیکسلی است که باید گفت انصافاً به‌خوبی از عهده عکس‌های سلفی برمی‌آید. در کنار تمامی این موارد دوربین جی ۷ تینکیو از ویژگی هوش‌مصنوعی نیز بهره می‌گیرد، به لطف این قابلیت، دوربین گوشی موقعیتی که قرار است عکس‌برداری کند را تشخیص داده و بهترین شرایط را برای عکسی ایده‌آل اعمال می‌کند. برای مثال اگر در غروب مشغول عکس‌برداری هستید، هوش‌مصنوعی این گوشی کمک می‌کند تا تنظیمات گوشی برای گرفتن عکس در شرایط نوری غروب اعمال شود. از طرف دیگر هوش‌مصنوعی قادر به تشخیص سوژه‌های مختلف نیز هست و چهره کودکان، حیوانات، نوشیدنی‌ها، میوه‌ها و سایر سوژه‌ها را در عکس تشخیص می‌دهد.

جمع‌بندی

در مجموع می‌توان‌ گفت در جی ۷ تینکیو با گوشی پرچمداری طرف هستیم که به لحاظ زیباشناختی و طراحی تفاوت زیادی با سایر پرچمداران ۲۰۱۸ ندارد، سخت‌افزار این گوشی نیز همانند بسیاری از پرچمداران روز دنیا امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، در این بین دوربین این گوشی و قابلیت‌های هوش‌مصنوعی جی ۷ تینکیو می‌تواند برگ برنده‌ای برای خرید این گوشی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ال جی خوبه بد نیست فقط مشکلش اینه نمیشه چند ساعت طولانی باهاش کار کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج