۷۱۲۷۵۲
۲۶ نظر
۵۰۰۴
۲۶ نظر
۵۰۰۴
پ

جزئیات تازه از شکنجه دختر معلول توسط پدر

پدر نوجوان کرجی که فرزندش را مورد شکنجه قرار داده ‌بود، برای بررسی سلامت روان به پزشکی ‌قانونی منتقل شد. به گزارش خبرنگار ما، این متهم چند روز قبل دختر ۱۷ ساله‌اش، نگار را به‌شدت مورد آزار‌واذیت قرار داده و او را دار زده،‌ اما نگار نجات پیدا کرده و زنده مانده ‌بود.

روزنامه شرق: پدر نوجوان کرجی که فرزندش را مورد شکنجه قرار داده ‌بود، برای بررسی سلامت روان به پزشکی ‌قانونی منتقل شد. به گزارش خبرنگار ما، این متهم چند روز قبل دختر ۱۷ ساله‌اش، نگار را به‌شدت مورد آزار‌واذیت قرار داده و او را دار زده،‌ اما نگار نجات پیدا کرده و زنده مانده ‌بود.

این خبر تکان‌دهنده وقتی به مأموران داده ‌شد که چندین روز از آزار‌واذیت نگار گذشته و پدر با قمه به جان فرزندش افتاده و او را به‌شدت زخمی کرده ‌بود.

وقتی مأموران نگار را از خانه بیرون آورده و به بیمارستان منتقل کردند، با بازجویی از اعضای خانواده او متوجه شدند این اولین‌‌بار نیست که پدر نگار چنین برخوردی با او می‌کند و پیش از این نیز پدر خانواده فرزندش را مورد آزار‌واذیت شدید جسمی قرار داده ‌است. نگار برادری ۱۰ ساله دارد که تأیید کرده پدرش مرتب نگار را کتک می‌زده ‌است. همسایه‌ها نیز به مأموران گفتند این دختر ناتوانی جسمی داشت و به‌درستی نمی‌توانست صحبت کند، اما بارها آثار زخم و جراحت را روی بدن او دیده‌ بودند که وقتی در‌این‌باره سؤال می‌کردند به آنها گفته می‌شد نگار زمین خورده و چون نمی‌تواند به‌درستی از خود مراقبت کند دچار چنین وضعیتی شده ‌است.

با‌این‌حال برادر نگار به مأموران گفته‌ است مادرش با نگار بدرفتاری نمی‌کرده و این بدرفتاری‌ها از سوی پدر خانواده ‌بوده‌ است. داریوش بیات‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان البرز که این پرونده را تحت‌نظر گرفته ‌است، درباره آخرین وضعیت نگار اظهار کرد: این نوجوان معلول جراحی شده و جراحی با موفقیت بوده و پزشکان به بهبود او بسیار امیدوار هستند. وی گفت: نهم اردیبهشت یکی از بازپرسان دادسرای کرج در یک تماس تلفنی از وقوع یک معلول‌آزاری خبر داد. بعد از این خبر نیروهای اورژانس ۱۲۳ به‌سرعت در محل حاضر شدند و با دیدن شرایط کودک ضرورت انتقال وی به بیمارستان را تشخیص دادند. وی افزود: این کودک با همکاری اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان مدنی انتقال داده شد و به دلیل اینکه شدت آسیب‌دیدگی در برخی از بخش‌های بدنش زیاد بود، برای درمان مورد عمل جراحی قرار گرفت. خوشبختانه عمل‌های صورت‌گرفته موفقیت‌آمیز بوده و درحال‌حاضر وضعیت جسمی کودک در شرایط مناسبی است و با رسیدگی عوامل بیمارستان امیدواریم هرچه‌سریع‌تر روند درمان تکمیل و کودک مرخص شود.

مدیرکل بهزیستی البرز درباره وضعیت پدر این کودک گفت: این فرد درحال‌حاضر در زندان به‌سر می‌برد و باید تحت بررسی‌های روحی و روانی قرار گیرد، چون واقعیت این است که فردی که سالم باشد و ذره‌ای انسانیت داشته باشد نمی‌تواند به فرزند خود آسیبی وارد کند. بیات‌نژاد اضافه کرد: البته تا بررسی کامل وضعیت پدر این کودک نمی‌توان در مورد سالم‌بودن یا نبودن وی اظهارنظر قطعی کرد، ولی به‌وضوح مشخص است این فرد از ناهنجاری‌های شدید روحی رنج می‌برد که توانسته این کار وحشتناک را با فرزند خود انجام دهد.

این مسئول درباره آینده این کودک توضیح داد: بعد از اینکه این مددجو به طور کامل سلامت خود را به دست آورد، کارشناسان صلاحیت مادر وی برای حضانت را بررسی می‌کنند. اگر مادر صلاحیت نگهداری را داشته باشد، حضانت کودکش به او داده می‌شود، در‌غیراین‌صورت این مددجو به یکی از مراکز نگهداری بهزیستی منتقل می‌شود. وی گفت: این کودک از لحاظ جسمی معلولیت دارد، ولی از لحاظ بهره هوشی در وضعیت مناسبی است و مشکل خاصی ندارد. بدون‌شک اگر همکاری مقامات قضائی استان در چنین پرونده‌هایی نباشد، بهزیستی توان پیگیری و رسیدگی به برخی موارد خاص را به تنهایی ندارد. این در حالی‌ است که همسایه‌ها نیز در گفته‌هایشان تأیید کردند پدر نگار فردی پرخاشگر بوده و چندین‌بار با سایر اعضای خانواده درگیری‌هایی داشته ‌است، اما خانواده او در برابر پرخاشگری‌های پدرشان سکوت می‌کردند.

مادر نگار نیز در بازجویی‌ها به مأموران گفت: زمانی که این حادثه اتفاق افتاده، من در خانه نبودم و وقتی برگشتم هم متوجه شدم حال نگار خوب نیست، اما فکر کردم زمین خورده یا اینکه بدنش به جایی برخورد کرده ‌است. از اینکه شوهرم چنین بلایی سر فرزندم آورده اصلا خبر نداشتم. نگار دچار معلولیت جسمی است، اما مانند بچه‌های دیگر همه‌چیز را متوجه می‌شود و درک می‌کند. او به‌خاطر وضعیت جسمی‌ای که دارد و عصبانیت پدرش کمی پرخاشگر و ناراحت است، اما دختر بدی نیست و من و دخترم رابطه خوبی با هم داریم.

همسایه‌ها به مأموران گفته‌اند پدر نگار پیش از این هم فرزندش را کتک می‌زده ‌است، اما آنها شدت حادثه را در این ابعاد نمی‌دانستند. پرستاران بیمارستانی که نگار در آن بستری است نیز گفته‌اند بر ‌اساس آنچه پدر نگار و اعضای خانواده گفته‌اند، سر این بچه وقتی با قمه توسط پدر شکافته شده ‌است بدون اینکه داروی بی‌حسی به او زده شود توسط پدر با نخ دوخته شده که همین مسئله نیز مشکلاتی را برای نگار درست کرده و جای زخم به‌شدت عفونت کرده‌ بود. جمجمه نگار دچار شکستگی شده‌ بود که خوشبختانه عمل جراحی‌ای که روی آن انجام شد موفقیت‌آمیز بود. یکی از پرستاران گفت: نگار فقط به‌لحاظ جسمی آسیب ندیده، بلکه به‌شدت دچار شوک روحی هم شده ‌است.

این دختر چون معلولیت جسمی دارد، اصلا قدرت حرکت چندانی ندارد که بگوییم خیلی شلوغ می‌کرده و پدرش را آزار می‌داده و پدر کنترل خود را از دست داده ‌است. در مدتی که او در بیمارستان است بسیار ساکت و آرام است و به‌جز در مواقع ضروری صحبت نمی‌کند. صحبت‌کردنش هم به‌شدت سخت است و قدرت بیان چندانی ندارد، اما به‌شدت ترسیده و هر صدایی او را هراسان می‌کند.

گفته می‌شود رسیدگی به پرونده این پدر در دادسرا ادامه دارد و سایر اعضای خانواده نیز برای روشن‌شدن دقیق ماجرا مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. همچنین این احتمال که بچه‌های دیگر هم از سوی پدر مورد آزار قرار گرفته ‌باشند در ‌حال بررسی است و احتمال داده می‌شود این مرد فرزندان دیگرش را هم کتک زده ‌باشد. تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا باید در جریان جزئیات هم قرار بگیریم تا لذت بیشتری ببریم ..تا داستان دیگر و ماجرای دیگر ... ظرف تخمه تون رو هم پر کنید!!!

    • گندم از گراش

      لجن،لجن،لجن،لجن،لجنننننننن

    • نسیم بهاری

      نسبت پدری حالاهیچ
      ادم که هستی؟
      وجدان که داری؟
      منکه یه غریبه م بعنوان یه ادم واقعاخیلی سوزناکه خوندن این خبرا برای من
      وااااااای بحال چنین پدری
      بکجا داریم میریم اخه
      فقط خدا
      شاید ازادش کنن
      ببخشنش
      اما خدا اون بالاست
      خوبم قصاص میکنه
      دمت گرم خدا که هستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما تو این مملکت سال هاست جایی نمیریم دقیقا همونجا ایستادیم

    • قشقایی

      هرچند دلم‌نمیاد مورچه هم بکشم‌ولی خداشاهده اگه این پدره بی وجدان رو اگه دستم بدن باچاقو ریزریزش میکنم تااین خبروخوندم گریم گرفت اخه یعنی چی مگه میشه مگه داریم؟

    • بدون نام

      پست فطرت همین !!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس مادراین دخترچراهیچ کاری نکرده چرافرزندش راازدست این گرگ واقعی نجات
        نداده .بیشک مادراین بچه خیلی گناهکاراست
        وباید او نیز زندان برود.

      • بدون نام

        هیچ حیوانی با بچش اینکارو نمیکنه
        اونم بچه ی ناتوان
        فقر فرهنگی بدتر از فقر مالیه

      • ارین

        10:51 تو هم یکی از همین بیماران روانی هستی و هر چه زودتر باید به یه روان پزشک مراجعه کنی قبل از اینکه عامل یه جنایت فجیع باشی

    • بدون نام

      دولت و باز هم تویی اینجور وقتها دولت مقصر است چرا که پولی باید صرف بچه های بد
      سر پرست بشه صرف اختلاس های کلان میشه
      بهزیستی د ونبال چی است مادرش که حضانت و سرپرستی بده اون .خدا به فدیاد همه همه برسه بااین اوضاع هر کسی به فکر جیب خودش
      حتی قانون

    • دنیا

      پدر نیست سگ است دولت چیکار میکنه ی فکری به حال ای بچه ها بکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور دلت میاد به سگ توهین کنی
        حیونی که مظهر مهر و وفاست

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      همچین پدری نباشه بهتره‌ ...

    • فریبا

      یکی میگه اون پدر چی شد که این شد؟؟!!! خدا نصیب نکنه کسی اینقدر بهش فشار بیاد این بشه!!!! خشم و عصبانیت و احساس تنهایی و بی کسی بد دردیه که انسان به هر چیزی متوسل میشه تا مثلا زور خودشو نشون بده و از بی پناهی نجات پیدا کنه! حتی زدن دیگران! شاید به هر وسیله!! لا ادری...الله اعلم! پناه بر خدا.....

    • بدون نام

      کاملا مشخصه که دفعه اولش نبوده.... من حیرتم از مادر... تو اینجور مواقع چرا تحمل کنه از حیوون که کمتر نیستی بچه ها تو بردار و تو خیابون چادر بزن ولی از دست این وحشی خونخوار در امان باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای منم همین سواله

        مادر اگه درکی از درد و رنج بچه داشت تا بحال یهکمکی از جایی خواسته بود

        به آیکیو و سلامت عقلی مادره هم باید شک کرد

    • غریبه

      خیلی کثافتی بی همه چیز بی وجدان .....فقط اینو یادت باشه که اون بالاسرت یکی داره ذره ذره اعمالتو نگاه میکنه جواب اینکارتو بدون شک خواهی دید عوضی

    • mehrnosh

      یعنی ادم قفل میکنه بعضی حوادث و میخونه یعنی همچین ادمای پستیم وجود دارن ک نسبت به هم خون خودشون اینطور رفتار کنن ادم با غریبه ش دلش نمیاد اینطوری رفتار کنه چه برسه بچه ش پاره جیگرش.

    • باران

      انوباید باقمه به سروصورتش زد همونطوری که بچشو زده طفلی دختره گیرچه سگی افتاده بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخ باز گفتین سگ ...
        به سگ احترام بذارین لطفا" حیوونی که به هیچ عنوان اینقدر درندگی نداره ... اونم با بچه خودش

    • نازنین زهرا

      واقعا دردناکه اصلا بائرم نمیشه تا این حد قصاوت داشته باشن یه سریا

    • فاطمه

      سگ وحشی

    • ***

      یاده ابن ملجم افتادم ...

    • بدون نام

      تعداد روانپریشهای خطرناک که اطرافیانشون از دست اینها امنیت ندارن روزبروز بیشتر میشه و دولت هم که عین خیالش نیست

      کار باید در سطح وسیع و توسط چندین وزارتخانه و نهاد پیگیری بشه
      شاید از جنایتهای بیشتر پیشگیری بشه و نسلهای بعدی در شرایط سالم تری رشد کنن
      الان که اوضاع خوب نیست ، بسیاری از خشونتهای خانگی اصلا" تو رسانه ها درز نمیکنه

    • بدون نام

      حیوان هم با بچش این کارو نمی کنه....پناه بر خدا

    • بدون نام

      وااااااااااااای،خدای من،مگه میشه،،خدای بزرگ کجااااااایی،چرا سنگش نکردی ،،هیچ کلمه ای براش نمیشه به کار برد،،،اون لحظه چی کشیدی عزیزم دوست دارم الان پیش نگار جون بودمواز تهدل نوازششمیکردم شاید ثانیه ای از دردش کم شه ،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج