جاباما
۷۱۳۰۴۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تکامل گوشی‌های سری G ال‌جی؛ از Optimus G تا G۷ ThinQ

کمپانی ال جی چند روز پیش از جدیدترین پرچمدار خود، جی ۷ تینکیو پرده برداری کرد. این گوشی نه تنها پیشرفته‌ترین موبایل ساخت ال جی است، بلکه از طراحی ناچ نیز بهره می‌برد. جی ۷ تینکیو، هفتمین عضو از گوشی های سری G ال جی از سال ۲۰۱۲ تا کنون است.

وب سایت گجت نیوز: کمپانی ال جی چند روز پیش از جدیدترین پرچمدار خود، جی ۷ تینکیو پرده برداری کرد. این گوشی نه تنها پیشرفته‌ترین موبایل ساخت ال جی است، بلکه از طراحی ناچ نیز بهره می‌برد. جی ۷ تینکیو، هفتمین عضو از گوشی های سری G ال جی از سال ۲۰۱۲ تا کنون است. ما در این مقاله نگاهی به روند تکاملی گوشی های سری G ال جی خواهیم انداخت؛ از گوشی ال جی اپتیموس جی که سال ۲۰۱۲ عرضه شد، تا جدیدترین مدل آن‌ها که جی ۷ تینکیو است را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ال جی اپتیموس جی (2012)

تکامل گوشی‌های سری G ال‌جی؛ از Optimus G تا G۷ ThinQ

ال جی اپتیموس جی نخستین گوشی بالارده‌ی شرکت ال جی نبود؛ آن‌ها پیبشتر گوشی هایی با نام اپتیموس 2 ایکس و اپتیموس 4 ایکس را نیز عرضه کرده بودند، اما این محصول در واقع نخستین عضو گوشی های سری G ال جی بود که به یک پردازنده ی 4 هسته‌ای و پشتیبانی از اتصال 4G LTE نیز تجهیز شده بود. این دو قابلیت در کنار یکدیگر، محصولی قدرتمند و جذاب ساخته بودن. پردازنده ی قدرتمند LG Optimus G یکی از بهترین تراشه‌های زمانه‌ی خود بود، اما عملکرد دوربین این گوشی چنگی به دل نمی‌زد. رابط کاربری ال جی در آن زمان کاملا متفاوت از آنچیزی بود که هم اکنون است. در آن زمان بسیاری از گوشی سازها نظیر ال جی اپلیکیشن‌های زیادی را به صورت پیشفرض بر روی گوشی هایشان نصب کرده بودند که باعث آثار کاربران و اشغال بیش از حد فضا بود. با تمام این تفاسیر، اپتیموس جی یکی از بهترین محصولات زمان خود بود.

ال جی جی ۲ (۲۰۱۳)

تکامل گوشی‌های سری G ال‌جی؛ از Optimus G تا G۷ ThinQ

وقتی در مورد موفق‌ترین گوشی های سری G ال جی صحبت می‌کنیم، G۲ یکی از بهترین آن‌هاست که به ذهن ما می‌رسد. در حالی که این گوشی نیز مشابه اکثر گوشی های اندرویدی زمان خود به قاب پشتی پلاستیکی مجهز بود، اما نمایشگر ۵.۲ اینچی با حداقل حاشیه تصویر و به تبع آن بدنه‌ای کوچک، باعث هرچه جذاب‌تر شدن ال جی G۲ شده بود. حتی اگر الان هم به دنبال یک گوشی قدیمی باشید، ال جی جی ۲ یکی از بهترین گزینه‌های ممکن پیش روی شما است. تمام این‌ها در حالیست که تقریبا دو سال است طراحی کم حاشیه صفحه گوشی ها به ترند صنعت موبایل تبدیل شده است.

جی ۲ یکی از پایدارترین گوشی های سری G ال جی بود. این محصول نخستین گوشی بود که به کلیدهای فیزیکی پشتی مجهز بود تا بیشتر فضای قاب جلویی به نمایشگر اختصاص پیدا کند. ال جی به لطف قابلیت جذابی به نام Knock On، ژست‌های حرکتی مختلفی را به دکمه‌های پشتی اضافه کرده بود که به کاربران اجازه می‌داد با دو بار ضربه بر روی آن قفل صفحه باز شده و مجددا با دو بار ضربه، صفحه قفل شود. این ویژگی برای نخستین بار در گوشی ال جی جی ۲ موجود بود و بعدها دیگر شرکت‌های سازنده نیز از آن تقلید کردند تا به یک استاندارد در اندروید تبدیل شود.

ال جی جی 3 (2014)

تکامل گوشی‌های سری G ال‌جی؛ از Optimus G تا G۷ ThinQ

ال جی جی 3 نیز با دستی پر به بازار آمد. پس از گوشی موفق G2، ال جی در بازی موبایل یک گام به جلوتر برداشت. ال جی جی 3 نخستین گوشی ال جی بود که به یک نمایشگر کاملا بزرگ مجهز شده بود. این محصول دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی بود که برای نخستین بار در دنیای موبایل به وضوح 1440×2560‌ پیکسل یا همان Quad HD تجهیز شده بود. این وضوح باعث شده بود تا نمایشگر وضوح خارق العاده‌ای ارائه شود، با این حال نمی‌توان آن را محصول انقلابی دانست. علاوه بر این، عمر باتری نسبتا کوتاه مدت LG G3 نیز باعث شده بود تا به زور شارژ‌ باتری تا انتهای روز دوام بیاورد.

ال جی جی ۴ (۲۰۱۵)

تکامل گوشی‌های سری G ال‌جی؛ از Optimus G تا G۷ ThinQ

جی ۴ یکی از گوشی‌هایی بود که اگر به مد و زیبایی علاقه‌مند بودید، بی‌تردید جزو انتخاب‌های نخست شما برای خرید یک گوشی جدید بود. ال جی برای نخستین بار از یک قاب چرمی در پشت این گوشی استفاده کرده بود. این قاب به راحتی از بدنه جدا می‌شد تا حتی بتوانید آن را با یک قاب پلاستیکی یا چرمی اما با یک رنگ دیگر نیز تعویض کنید. در حالی که این پوشش چرمی به مرور زمان کهنه می‌شد، برخلاف گوشی های فلزی و پلاستیکی احساس گرمی را به کاربران القا می‌کرد و همین دلیل خوبی برای خرید توسط آن‌ها بود. LG G۴ همچنین از یک دوربین عالی نیز برخوردار است که با دو بار ضربه بر روی کلید ولوم پایین می‌توانید آن را فعال کنید و عکس بگیرید. ال جی جی ۴ با قابلیت‌های باتری قابل تعویض و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی روانه‌ی بازار شد که در آن زمان از بین پرچمدارها حذف شده بودند.

ال جی جی 5 (2016)

تکامل گوشی‌های سری G ال‌جی؛ از Optimus G تا G۷ ThinQ

پس از عرضه جی 4، ال جی در سال 2016 دست به تغییرات اساسی در طراحی گوشی هوشمند خود زد. قاب چرمی را به طور کلی از گوشی جی 5 حذف کرد و به جای آن از طراحی تمام فلزی جدید همراه با ایده‌های ماژولار پرده برداشت. ال جی تصور می‌کرد که لوازم جانبی قابل اتصال به گوشی می‌تواند دنیای موبایل را تغییر دهد؛ لوازمی نظیر یک باتری اضافی، یک دک صوتی باکیفیت و دیگر لوازم مختلفی که همراه جی 5 معرفی کرده بود. با این حال، ایده‌ی آن‌ها عمر کوتاهی داشت و بازخورد خوبی از مشتریان دریافت نکرد. طراحی آن به کنار، ال جی جی 5 از عمر باتری کمی نیز برخوردار بود تا به سختی گوشی تا انتهای روز روشن بماند.

ال جی جی ۶ (۲۰۱۷)

تکامل گوشی‌های سری G ال‌جی؛ از Optimus G تا G۷ ThinQ

پس از شکست ال جی جی ۵، کمپانی ال جی از این شکست درس گرفت و جی ۶ را با طراحی معمولی روانه‌ی بازار کرد. دوربین دوگانه آن همچنان استوار بود و از طراحی شیشه‌ای + فلزی مدرنتری با تمرکز بر مقاومت بدنه استفاده کرده بود. با این حال ال جی از یک چیپ قدیمی اسنپدراگون ۸۲۱ در زیر قاب این گوشی استفاده کرده بود، در حالی که تراشه به مراتب قدرتمندتر اسنپدراگون ۸۳۵ نیز معرفی شده بود. اسنپدراگون ۸۳۵ عمر باتری و عملکرد به مراتب بهتری را می‌توانست به G۶ ببخشد، اما پرچمدار ال جی از آن بی بهره بود. ال جی دوربین ثانویه ال جی جی ۶ را نیز بهبود بخشیده بود و صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On) آن را نیز بهتر از چیزی که همراه گوشی G۵‌ معرفی کرده بود، در اختیار کاربران قرار داد.

ال جی جی 7 تینکیو (2018)

تکامل گوشی‌های سری G ال‌جی؛ از Optimus G تا G۷ ThinQ

و اما همین چند روز پیش کمپانی ال جی از پرچمدار جدید خود به نام LG G7 ThinQ‌ پرده برداری کرد. نام این محصول حالا به مراتب نزدیک‌تر به دیگر محصولات کمپانی ال جی نظیر ماشین های ظرف شویی و لباس شویی آن‌ها که تحت برند ThinQ‌ عرضه می‌شوند شده است. ال جی جی 7 از طراحی ناچ و نمایشگری قد بلندتر از نسل‌های پیشین خود بهره می‌برد. این نمایشگر از نوع LCD است و ال جی تایید کرده که نسل‌های آینده گوشی های سری G ال جی نیز از همین نمایشگر برخوردار خواهند بود. این درحالیست که نمایشگر OLED را برای گوشی های سری V خود کنار گذاشته است. ال جی جی 7 تینکیو بر روی استفاده از هوش مصنوعی در دوربین متمرکز است. قدرت صوتی این گوشی نیز افزایش پیدا کرده تا به طور کلی محصولی مناسب و خوب در اختیار کاربران قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      سلام، در کل از برند ال جی خیلی خوشم میاد ولی چیزی که تو ذوقم زد خرید g4و متأسفانه بعد یک سال از کار افتادن و غیر قابل تعمیر بودنش، ولی هنوز هم دوست دارم که از ال جی استفاده کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج