۷۱۳۸۶۱
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

تفاهمنامه‌ای که برانکو را در پرسپولیس نگه می‌دارد

این شرط همیشگی ایوانکوویچ بوده که هر وقت از تیم ‌ملی پیشنهاد داشت، برود. فرقی هم نمی‌کند که مقصدش تیم ‌ملی ایران باشد یا کرواسی.

ایران ورزشی: این شرط همیشگی ایوانکوویچ بوده که هر وقت از تیم ‌ملی پیشنهاد داشت، برود. فرقی هم نمی‌کند که مقصدش تیم ‌ملی ایران باشد یا کرواسی. مگر همین چند ماه پیش نبود که جایگاه کی‌روش را به او تعارف کردند؟ حالا دوباره با مرد پرتغالی به مشکل خورده‌اند و برانکو هم گفته برگه‌ای که در باشگاه پرسپولیس امضا کرده، یک تفاهمنامه بوده اما می‌‌دانیم که حتی اگر قراردادش را هم به ثبت رسانده بود، باز مانعی برای رفتن پیش‌ پایش نبود؛ به دلیل همان شرطی که یادآوری‌اش کردیم اما آیا این شرط برای حضور دوباره مرد کروات کفایت می‌کند؟ این را دیگر کارلوس کی‌روش باید تعیین کند. سرمربی تیم ‌ملی که در سه سال اخیر همیشه با برانکو در جنگ بوده و پروفسور بدش نمی‌آید با نشستن بر جای او، همه کینه‌هایش را تلافی کند.

داستان هزار و یک شب برانکو در فوتبال ایران از یک سو در حدس و گمان‌ها غوطه‌ور است و از سوی دیگر می‌رسد به شرط همیشگی او که هر وقت از تیم‌ ملی پیشنهاد داشت، بتواند برود. ایران و کرواسی هم ندارد. مهم اما این است که فدراسیون به اندازه شایعه‌ها خواهان پروفسور نیست و هنوز با او صحبت نکرده.

البته کدهایی داده‌اند و همین دو هفته پیش هم در مورد قرارداد برانکو ایوانکوویچ از باشگاه پرسپولیس استعلام گرفتند اما داستان وقتی جالب می‌شود که بدانیم همین کار را در مورد شفر و استقلال هم انجام داده‌اند. نه اینکه آزاد کردن این مربیان را طلب کرده باشند؛ فقط پرس و جو کردند که بدانند قراردادهایشان چه شرایطی دارد و اگر مثلا فردا روز خواستند یکی از آنها را به تیم ‌ملی ببرند، باید به باشگاه‌ها خسارت بدهند یا نه.

بعد خبر آمد که کی‌روش در واکنش به پیشنهاد ۶ ماهه فدراسیون، خواهان امضای قراردادی چهار ساله شده و همزمان، برانکو گفت آن برگه‌هایی که امضا کرده بود و تمدید قرارداد تلقی شد، تنها یک تفاهمنامه بوده است. از این حرف او چه برداشتی می‌شد کرد جز اینکه به جدایی متمایل شده؟ و برای او چه جایی بهتر از تیم‌ ملی که چند وقتی است برای خداحافظی با سرمربی پرتغالی‌اش آماده می‌شود؟

اتفاقا پیش از امضای آن تفاهمنامه مدام برایش پیغام و پسغام می‌فرستادند که فعلا دست نگه دارد و تا روشن شدن وضعیت همکاری تیم‌ ملی و کی‌روش، با پرسپولیس تمدید نکند. شرط برانکو این بود که خبر رسمی سرمربیگری‌اش در تیم‌ملی ایران همان موقع اعلام شود اما فدراسیون که نمی‌خواست دوباره با کی‌روش در بیفتد، نپذیرفت و پروفسور هم با پرسپولیس تفاهمنامه امضا کرد.

حالا اما نه تماسی در کار است و نه پیغام و پسغامی. این را رضا چلنگر هم که نزدیک‌ترین ایرانی به برانکو است، تایید کرده: «من خیلی بعید می‌دانم که برانکو بخواهد به تیم ‌ملی برود. در این مدت هیچ تماس مستقیم و غیرمستقیمی از فدراسیون با برانکو و یا به خاطر او گرفته نشده و خودش هم حرفی در این رابطه نزده است.»

این هم البته نتوانسته شایعه‌ها را قانع کند چرا که آنها تنها اسباب‌کشی برانکو را جدی گرفته‌اند اما پرسش این است که حتی اگر مرد کروات تصمیم به ترک پرسپولیس و حضور در تیم ‌ملی گرفته باشد، مگر دوباره به تهران برنمی‌گردد که برای تایید خبر حضورش در تیم‌ ملی به ارسال وسایل شخصی‌ او به کرواسی تکیه کرده‌اند؟ برانکو می‌رود، وسایلش را هم می‌برد اما هدفش تیم‌ملی باشد یا پرسپولیس، باز باید همان چیز‌هایی را که به کرواسی فرستاده بود، به تهران بازگرداند. به قول چلنگر: «برانکو وسایلش را جمع کرده تا با یک ترابری وابسته به هواپیمایی ترکیه به کرواسی بفرستد اما این دلیل نمی‌شود که بگوییم قرار است پرسپولیس را ترک کند. او در همه موارد با باشگاه به توافق رسیده و علاوه بر اینکه تفاهمنامه امضا کرده، خودش هم به ماندن در پرسپولیس تمایل دارد.» این را اما همه می‌دانیم که تیم‌ملی تنها مشتری ایوانکوویچ نیست. او پیشنهاد فدراسیون فوتبال ازبکستان را هنوز در جیب دارد. پیشنهادی ۵/۱ میلیون یورویی که یک مدیر برنامه اهل کره ‌جنوبی برایش به ارمغان آورده و تازه این ۵/۱ میلیون یورو، رقم اولیه‌ بود چرا که ازبک‌ها اعلام کرده‌اند در صورت قهرمانی، نایب قهرمانی و یا حتی سومی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا رقم پیشنهادی‌شان را تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بالا خواهند برد.

پیشنهاد دو باشگاه عربستانی الاتحاد و الاتفاق (که اولی خیلی جدی‌تر است) هم که گفتن ندارد دیگر. آنها از خیلی وقت پیش دست گذاشته‌اند روی نام سرمربی پرسپولیس و همچنان به جذب او اصرار می‌ورزند اما آیا می‌توان گفت که برانکو از پرسپولیس و تیم‌ملی ایران گذشته تا به لیگ برتر عربستان و یا حتی تیم‌ملی ازبکستان برسد؟ آن هم در حالی که با کمی صبوری می‌تواند دوباره در قامت سرمربی روی نیمکت تیم‌ملی ایران بنشیند و یا حتی بعد از جام جهانی ۲۰۱۸، سرمربیگری تیم‌ملی کرواسی را تجربه کند. ایوانکوویچ اما برای نزدیک شدن به هر کدام از این پیشنهادها باید از تفاهمنامه‌ای بگذرد که اگر چه خیلی‌ها بی‌اعتبار تلقی‌اش کرده‌اند اما از نظر فیفا به اندازه یک قرارداد رسمی ارزش و اعتبار دارد و ثبت نشدن آن هم تنها به دلیل باز نشدن پنجره تابستانی نقل و انتقالات بوده. درست مثل تفاهمنامه‌ای که مهدی طارمی با ریزه‌اسپور امضا کرد و باشگاه ترکیه‌ای با استناد به آن، این بازیکن و پرسپولیس را محکوم کرد. البته این تفاهمنامه نمی‌تواند مانع حضور برانکو در تیم‌ملی شود چون در قراردادش و حتی همان تفاهمنامه آمده که اگر از تیم‌های ملی ایران یا کرواسی پیشنهاد داشت، می‌تواند برود. مگر اینکه بخواهد به تیم دیگری برود که در آن صورت باید رضایت باشگاه را بگیرد وگرنه با یک شکایت، خودش و تیم بعدی‌اش به سرنوشت طارمی و پرسپولیس دچار خواهند شد. البته که اگر کی‌روش بعد از جام جهانی برود، برانکو ایوانکوویچ بهترین گزینه برای تیم‌ملی خواهد بود اما آنچه در این رابطه مهم جلوه می‌کند، این است که سرمربی کروات پرسپولیس فعلا در برنامه‌های وزارت ورزش جایی ندارد و این یعنی احتمال حضور او در تیم‌ملی حتی ۱۰ درصد هم نیست؛ مگر اینکه اتفاق تازه‌ای بیفتد.

اگر چه وقوع این اتفاق تازه را هم چلنگر خیلی محتمل نمی‌داند: «من نمی‌دانم برانکو می‌خواهد به تیم‌ملی برود یا نه اما این را می‌دانم که او به ماندن در پرسپولیس تمایل زیادی دارد و پول، تنها چیزی نیست که به آن فکر می‌کند. برانکو به هر تیمی برود، باید از اول شروع کند و همان مسیری را که در این سه سال در پرسپولیس رفت، دوباره برود.»

همه داستان برانکو همین است. او به همان اندازه که می‌تواند برای ماندن در پرسپولیس دلیل بیاورد، برای رفتن هم توجیه دارد و این یعنی برای مرد کروات، هیچ چیز به پایان نرسیده؛ نه پرسپولیس، نه تیم‌ ملی و نه حتی پیشنهادهایی که دور از دسترسش، آن سوی مرزها مطرح شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م.خ

      مربی خوبیه ولی لجبازیاش با مسلمان رو اعصاب هوادارس

    • پرسپولیس

      باسلام من پرسپولیسی هستم .بود نبودبرانکو دیگه فایده نداره چون این مربی با بهترین بازیکن ها لجبازی کرد همه روفراری داداین باعث میشه پرسپولیس یکسره شکست بخوره به نظرم برانکو حیا کنه بهتر از لجبازیشه برای چی به مسلمان بازی نمی دهد این پیر مرد تیم نابود کرد بره کشور خودش بهتره

      پاسخ ها

      • علیرضا صابری

        کاملا مشخصه پرسپوليسی هستی. !!! بهترین تیم ده سال اخیر ایرانو ساخته. بهترین نتیجه هارو گرفته . فقط چون مسلمان که منبع حاشبست بازی نمیده پس بیخود شده؟؟؟

    • بدون نام

      خداجای‌حق‌نشسته‌وصداقت‌وتعهدکی‌روش‌رونادیده‌نمیگیره،اونجورکه‌دربازی‌باالجزیره‌بوش‌اومداین‌بابا‌داشته‌هاوظرفیتش‌درحال‌روشدنه‌واگرجناب‌کیروش‌افتخارموندنوندن،شفرمثل‌شیروایساده‌ونیازی‌به‌این‌آب‌زیرکاه‌نیست،مگرفدراسیون‌لیاقتش‌کاربااین‌یاروباشه!!!

    • امیر

      به نظر من هیچ مربی دوست نداره بهترین بازیکناش رو بیرون بذاره و من فکر می کنم حتما برانکو در رفتار مسلمان چیزی دیده که اونو بیرون گذاشته وگرنه منم با زیبا بازی کردن مهندس پرسپولیسی موافقم
      بخصوص اگه بدونیم مسلمان با همین برانکو احیا شد.
      نمونه اش بکهام که توسط فرگوسن از منچستر رانده شد.
      امیدوارم هم برانکو و هم‌ مسلمان بمونن و مثل سابق در اوج باشند.

    • بدون نام

      برانکواحمق میخوادهی عد های کیروش بزرگ دربیارووسوسه تیم ملی ایران وداردیگه نمیدونه مابه عقب برنمیگردیم فقط کیروش بزرگ توانگشت کوچیکیه کیروش پرافتخارموفق باتعصب درستکارباهوش نیستی اون جزو۱۰تااول جهان توچی بااینهمه بازیکن خوب توجام باشگاههایه موفقیت نداری همش توتیم ملی باندبازی وبازیکن سالاری بود تیم ضعیف هرموقع که میباختی میگفتی هواسردیاگرم بودتوازادی تیم ملی به خوابت نمیبینی بخ گورمیبری دارن توروفریب میدن وبازیت تمرکزت فقط پرسپولیس وگرنه گمشوبرو کرواسی

    • بدون نام

      بزارید بره بابا مربی نیست شعور فوتبالی نداره پرسپولیس هرچی داره از کمکش چوک بوده نه این ازدست کیسها اسیریم بخدا

    • بدون نام

      واقعا جای تأسف است که به جای اینکه وضعیت فوتبال کشور رو درست بکنند، یعنی دولت و محلس و فدراسبون فوتبال رو میگویم، می آیند به سوی سرمربی که در یک تیم خوب کار کرده و میخواهند، تازه خوری کنند به اصطلاح!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج