۷۱۵۲۶۸
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

محیط کسب و کار در کدام استان‌ها بهتر است؟

وجود موانع بر سر راه کسب و کارها باعث شده است تا فعالان اقتصادی به دنبال مکان هایی جهت راه اندازی کسب و کار بگردند که به راحتی و بدون دردسر بتواند در این مکان ها کسب و کار خود را شروع و ادامه دهند. پرسشی که مطرح است این است که در بین استان های ایران کدام استان دارای محیط کسب و کار مناسب تر و مساعدتری است؟

تابناک: وجود موانع بر سر راه کسب و کارها باعث شده است تا فعالان اقتصادی به دنبال مکان هایی جهت راه اندازی کسب و کار بگردند که به راحتی و بدون دردسر بتواند در این مکان ها کسب و کار خود را شروع و ادامه دهند. پرسشی که مطرح است این است که در بین استان های ایران کدام استان دارای محیط کسب و کار مناسب تر و مساعدتری است؟

وجود موانع بسیار بر سر راه کسب و کارها هم در شروع و هم در ادامه حیات یک کسب و کار بسیار بر روی آن تاثیرگذار است و از این روست که فعالان اقتصادی همواره به دنبال آن بوده اند که کسب و کارهای خود را در مکان هایی راه اندازی نمایند که کمترین موانع بر سر راه کسب و کارهایشان باشد و در کمترین زمان و با کمترین هزینه بتوانند این کار را انجام دهند.

با توجه به گزارش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی پیرامون پایش محیط کسب و کار در ایران، موانع موجود بر سر راه کسب و کارها در استان های مختلف از دیدگاه فعالان اقتصادی با یکدیگر از لحاظ کیفیت و کمیت متفاوت است و از همین رو فعالان اقتصادی به دنبال استان هایی هستند که در آن ها راه اندازی کسب و کار و ادامه حیات آن کسب و کار سهل تر باشد. در این گزارش به این پرسش پاسخ داده خواهد شد که چه استان هایی دارای محیط کسب و کار مساعدتر و مناسب تر هستند. این کار با استفاده از گزارش های پایش محیط کسب و کار که در سال گذشته توسط اتاق بازرگانی تهیه و منتشر شده است، انجام خواهد شد.

در نمودار زیر وضعیت محیط کسب و کار در استان های مختلف در سال ۹۶ نشان داده شده است. هر چه امتیاز داده شده توسط فعالان اقتصادی به عدد ده نزدیکتر باشد وضعیت محیط کسب و کار نامساعدتر و هر چه به عدد صفر نزدیکتر باشد وضعیت محیط کسب و کار مساعدتر است. همان گونه که از نمودار زیر پیداست استان های مازندران با ۵.۳۹، گیلان با ۵.۴ و مرکزی با ۵.۴ به ترتیب سه استانی هستند که در سال گذشته مساعدترین محیط کسب و کار را در بین استان های مختلف از نظر فعالان اقتصادی به خود اختصاص داده اند. همچنین استان های سیستان و بلوچستان با ۶.۲۵، کرمانشاه با ۶.۲۳ و خراسان شمالی با ۶.۲۱ بدترین محیط های کسب و کار را در سال گذشته در بین استان های کشور داشته اند.

محیط کسب و کار در کدام استان‌ها بهتر است؟

بنابراین می توان گفت که سه استان مازندران، گیلان و مرکزی می توانند گزینه های مناسبی جهت شروع یک کسب و کار باشند و سه استان سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و خراسان شمالی بدترین گزینه ها برای شروع یک کسب و کار هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      محیط کسب و کار از هم پاشیده! نزدیک به صفر! مقایسه بین بدتر و بدترین هست!

    • علی جباری

      استان جهنم

    • بدون نام

      امان از این آمارهای سرتاسر دروغتون. خسته نشدین از بس دروغ گفتین؟

    • 2535

      واقعا متاسفم برای کرمانشاهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج