جاباما
۷۱۵۸۸۲
۲۷ نظر
۵۰۰۵
۲۷ نظر
۵۰۰۵
پ

دفاع اتوبوسی

قیمت لوازم خانگی پس از گران شدن دلار، چه تغییری کرد؟

بازار ترسناکی شده است. گشتی در بازار لوازم خانگی زدیم و قیمت های سال گذشته بسیاری از محصولات را با قیمت حال حاضر آنها و بعد از ماجراهای دلار مقایسه کردیم، اتفاق جالب اینجا بود که علاوه بر ثابت ماندن قیمت بسیاری از کالاها، حتی با کاهش قیمت در بعضی محصولات نیز رو به رو شدیم.

روزنامه هفت صبح - علی هادی زاده: بازار ترسناکی شده است. گشتی در بازار لوازم خانگی زدیم و قیمت های سال گذشته بسیاری از محصولات را با قیمت حال حاضر آنها و بعد از ماجراهای دلار مقایسه کردیم، اتفاق جالب اینجا بود که علاوه بر ثابت ماندن قیمت بسیاری از کالاها، حتی با کاهش قیمت در بعضی محصولات نیز رو به رو شدیم. البته حواستان باشد در این گزارش ما به سراغ برندهای لوکسی که حتی بی بهانه هم گران می شوند نرفتیم و بیشتر به سراغ مدل هایی رفتیم که مردم استقبال بیشتری از آنها کرده اند.

قیمت لوازم خانگی پس از گران شدن دلار، چه تغییری کرد؟

مایکروویو

در بازار مایکروویوها پرفروش ترین مدل ها همان هایی هستند که به وظیفه اصلی یک مایکروویو وفادار بوده و کار بیشتری از آنها ساخته نیست. منظورمان مدل های 400 تا 600 هزار تومانی است که ظرفیت متوسطی داشته و فقط غذا را گرم می کنند. در این مدل های ارزان قیمت نام سه برند بیشتر دیده می شود. فلر، میدیا و البته برند ایرانی هاردستون.

مایکروویو 20 لیتری مدل MW 201S فلر، پارسال همین موقع حدود 350 هزار تومان قیمت داشته است و اکنون قیمتش به 380 هزار تومان رسیده است. مایکروویو میدیا مدل AG928EHR در اردیبهشت سال گذشته با قیمت 790 هزار تومان فروخته می شد ولی اکنون قیمت آن حدود 590 هزار تومان است. مایکروویو هاردستون مدل MWM2000 نیز در فروردین سال گذشته با قیمتی حدود 590 هزار تومان فروخته می شد که با افت قیمت اکنون حدود 420 هزار تومان معامله می شود.

اجاق گاز

یکی از پرفروش ترین ها اجاق گاز سینجر مدل SG-2X90FST است که در بهار سال گذشته حدود یک میلیون و 700 هزار تومان قیمت داشت. اکنون این محصول با کمی افزایش قیمت حدود یک میلیون و 800 هزار تومان فروخته می شود. یکی دیگر از محصولات پرفروش بازار اجاق گاز بدون فر آلوارس مدل 3002 اسست که در ابتدای ورودش در سال گذشته حدود 500 هزار تومان قیمت داشت و اکنون حدود 530 هزار تومان معامله می شود. اجاق گاز هاردستون سری میلتون مدل D2vWJ هم مثل سینجر با حدود 100 هزارتومان افزایش قیمت از یک میلیون و 800 به یک میلیون و 900 هزار تومان رسیده است.

یخچال

در بازار یخچال فریزر نیز با اتفاق های گوناگونی روبرو شدیم. محصولات اروپایی مثل بوش افزایش قیمت عجیب و غریبی داشتند. ولی مدل های ایرانی و حتی یخچال های خارجی مثل میدیا و ال جی تقریبا در همان بازه قیمتی سال گذشته باقی مانده اند. مثلا یخچال فریزر ساید بای ساید میدیا مدل HC683WEN در مهر سال گذشته قیمتی حدود سه میلیون و 690 هزار تومان داشت ولی اکنون با قیمت سه میلیون و 750 هزار تومان معامله می شود.

ساید بای ساید بنتلی ال جی مدل SXB55SS نیز در اردیبهشت با قیمتی حدود هشت میلیون و 800 هزار تومان معامله می شد و اکنون با کمی افزایش قیمت، حدود هشت میلیون و 950 هزار تومان به دست خریدار می رسد. یخچال ایرانی هاردستون مدل HD7 نیز در اوایل زمستان سال گذشته با قیمتی حدود سه میلیون و 650 هزار تومان عرضه شد. ولی بعد از عید با افت قیمت مواجه شده و اکنون با قیمتی حدود سه میلیون و 400 هزار تومان به فروش می رسد.

ماشین لباسشویی

اولین گزینه لباسشویی اینورتر پاکشوما 9 کیلویی مدل WFI - 90429WT بود که در تیر سال - گذشته با قیمت دو میلیون و 200 هزار تومان وارد بازار شده و اکنون با قیمت دو میلیون و 220 هزار تومان در بازار فروخته می شود. . لباسشویی ال جی مدل LGWN - 1015SS نیز در بهمن و با قیمت سه میلیون و 650 هزار تومان وارد بازار شده و در اردیبهشت امسال قیمتش به سه میلیون و 730 هزار تومان رسیده است. یعنی رشدی حدود 80 هزار تومان آن هم در بازه قیمتی سه میلیون. ماشین لباسشویی هفت کیلویی اسنوا مدل SWD 171WN نیز گزینه بعدی ما بود که در اردیبهشت پارسال با قیمت حدود یک میلیون و 500 هزار تومان فروخته شده و اکنون با 50 هزار تومان افزایش قیمت یک میلیون و 550 هزار تومان معامله - می شود.

قیمت لوازم خانگی پس از گران شدن دلار، چه تغییری کرد؟

ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی نیز بسته به محل تولید افزایش قیمت های متفاوتی داشته اند. مدل های اروپایی تا یک میلیون افزایش قیمت را هم تجربه کرده اند ولی مدل های پرفروش بازار خیلی تکان نخورده اند. مثلا ماشین ظرفشویی مجیک مدل ۲۷۰۲-DWA در بهمن ماه حدود دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت داشته و اکنون نیز با همان قیمت فروخته می شود. بلومبرگ مدل GSN۹۵۸۳ نیز در خرداد سال گذشته با قیمتی حدود دو میلیون و ۸۸۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسیده است؛ اکنون با کمی افزایش قیمت در بازار با قیمت دو میلیون و ۹۲۰ هزار تومان معامله می شود.

ظرفشویی هاردستون مدل DW۴۱۱۲-S نیز که یکی از پرطرفدارترین مدل های ایرانی محسوب می شود، قیمت خود را از حدود یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در بهار پارسال، به حدود دو میلیون و ۵۰ هزار تومان در بازار کنونی رسانده.

جاروبرقی

در بازار جاروبرقی چندان با کاهش قیمت روبه رو نشدیم ولی بودند گزینه هایی که - قیمت شان ثابت بود. البته افزایش قیمت ها هم چیز عجیب و غریبی نبودند. در حد ۵۰ و یا نهایت ۱۰۰ هزار تومان آن هم در مدل های د گران قیمت و پیشرفته، توصیه ما این است که اگر می خواهید وارد این بازار شوید، به سراغ مدل های ایرانی مثل پارس خزر بروید که قیمت با ثبات تری داشته اند. مثلا پارس خزر مدل VC - ۲۲۰۰W در خردادماه پارسال حدود ۴۳۰ هزار تومان قیمت داشت و اکنون با قیمت ۴۶۰ هزار تومان فروخته می شود.

جاروبرقی فلر مدل VC۲۲۱W نیز در اردیبهشت پارسال حدود ۴۷۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسید، ولی اکنون با قیمت ۵۲۰ هزار تومان به فروش می رسد جاروبرقی فیلیپس مدل FC۹۱۷۰ از معدود گزینه هایی بود که نه تنها افزایش قیمتی نداشت، بلکه کاهش قیمت محسوسی را هم تجربه کرده بود. این مدل از قیمت ۹۲۰ هزار تومان در سال گذشته به ۹۰۰ هزار تومان در بازار کنونی رسیده است. می دانیم که ۲۰ هزار تومان چیز دندان گیری نیست، ولی در بازاری که بعضی جنس ها میلیونی گران شده اند کاهش ۲۰ هزار تومان چیز نادری است.

تلویزیون

بازار تلویزیون بسیار متعجب مان کرد. هرچه در بازارهای دیگر جنس هایی که قیمت ثابتی داشتند کمتر بودند، در بازار تلویزیون تقریبا همه مدل ها این قاعده را رعایت کرده بودند. از مدل های خارجی گرفته تا مدل های ایرانی. مثلا ال جی مدل LG LED ۴۳LJ۵۵۰۰۰GI از قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی در مهر به حدود یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده بود.

طبق آمار فروشنده ها، با اینکه همه به تلویزیون های ۴۰ اینچ و بزرگتر علاقه مند هستند، ولی مدل های ۳۰ اینچی نیز هنوز مشتریان زیادی دارند. مثلا دوو مدل H۲۰۰۰ که ۳۲ اینچی است، از قیمت ۹۸۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است. در این میان تلویزیون ایرانی ایکس ویژن مدل ۴۳XK۵۵۵ نیز از گزینه هایی بود که ما را به کالای ایرانی امیدوار کرد. یک کالای باکیفیت که با افزایش قیمت ۴۰ هزار تومانی از یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان در تابستان پارسال به یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسیده بود.

اتو

اتوها بیشتر با کاهش قیمت روبه رو شده اند تا افزایش قیمت. دلیل اصلی آن هم این است که زود به زود مدل های جدید آمده و مدل های قبلی سریع دچار افت قیمت می شوند. مثلا هاردستون مدل SIP۲۲۰۶ از حدود ۱۴۰ هزار تومان در سال گذشته به ۱۳۰ هزار تومان رسیده است. بعضی مدل ها هم افزایش قیمتی در حد ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان تجربه کرده اند؛ مثلا اتوبخار فیلیپس مدل ۳۰/GC۲۹۹۱ در یک سال از ۱۹۵ هزار تومان به ۲۰۵ هزار تومان رسیده است. یا اتوی پیشرفته و گران قیمت تفال مدل FV۹۷۴۵ از ۴۳۰ هزار تومان به ۴۶۰ هزار تومان رسیده است. در مجموع با توجه به بازه قیمتی این بازار خیلی تغییر خاصی در قیمت های این حوزه حس نکردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شوخی میفرمایید؟
      آدرس بدهید از سر کوچه ی شما لوازم خانگی بخریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغگو ها.
        الان از جهانگیری بپرسی دلار چنده میگه 4200 تومن.ولی بازار یه چیز دیگه است.

    • بدون نام

      بنده خود فروشنده لوازم خانگي هستم قيمت لوازم خانگي آنلاين مثل طلا با نوسان دلار بالا رفت هر روز يك نرخ جديد شركتها ميدن .....
      در صورتي همه اينها بادلار 4200 وارد ميشه و بايد ثابت باشه
      هيچ نظارتي از طرف دولت و اتحاديه نيست
      متضرر اصلي مصرف كننده ها هستند و سود اصلي تو جيب شركتها ميره كه انباراشون پره از جنس هاي با دلار 3800 كه با نرخ دلار 6500 ميفروشند و سود سرسام اور ميبرند ..................

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این یعنی دزدی.این یعنی نامردی.این یعنی حروم خوری.......

      • بدون نام

        دقيقا درست ميگيد ولي مملكت خر تو خر همينه

    • بدون نام

      ما که نمی خریم

      اینقدر در ویترین ها و انبارها بمانند تا بپوسند

      باید ارزان شوند

      بازار نابود و کساد و ورشکسته است.

    • مصطفی

      چرت و دروغ

    • بدون نام

      چرا دروغ ميگيد
      بنده فروشنده لوازم خانگي هستم تمام لوازم خانگي انلاين با نرخ دلار گران شدن ....

      پاسخ ها

      • ارزو

        من واقعاوضعیت مالی بدی دارم امابرای جهزیم بایدبخرم وگرنه زندیگ ازهم میپاشه یمی بگه گرون میشه وسایل یان

    • ایرانی

      ما تصمیم گرفته بودیم از کالای ایرانی حمایت کنیم، برای همین وقتی اتوی خارجیمون بعد از 13 سال خراب شد، رفتیم اتوی پارس خزر خریدیم، ولی بعد از 6 ماه استفاده یهویی خاموش شد و دیگه روشن نشد. فعلا بردمش نمایندگی ولی نمیدونن چشه. تمام لباس های ایرانی که توی سه چهار ماه خریدم همشون وا رفتن یا زود بو میگیرن. خواهشا اگه انتظار دارین از کالای ایرانی حمایت کنیم کیفیت کالاهارو بالا ببرین. والا من خودم به شخصه ترجیح میدم برم یه جنس گرونتر خارجی بخرم تا حداقل چند سال برام کار کنه. فقط شعار ندین لطفا...

      پاسخ ها

      • خانم

        متاسفانه کیفیت رو بالا نمیبرن فقط به فکر افزایش قیمت هستند و انتظار دارند مردم بگن چشم.حمایت از کالای ملی زورکی

    • بدون نام

      اين شعار بايد به اين شكل اصلاح بشه
      حمايت كالاي ايران با افزايش كيفيت از ملت ايراني

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      چرادروغ میگویید کولر ۳۰ هزارگری ازدوملیون هشتصد شده سه ملیون ونهصد وخیلی چیزای دیگر که ایرانیش یا نیست یا اگر هست بدرد نمیخوره

    • بدون نام

      اغا کجا این قیمتا میدن ما هم بگیریم !!!!؟؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      خواهشا برید قیمت لپ تاپ رو هم بررسی کنید ببینید چه خبره

    • كريم عبدو

      تو تيتر نوشته علاوه بر ثابت موندن قيمتها در برخي موارد با كاهش قيمت مواجه شديم ..!!!!!

      خجالت بكشيد مثل اين كه دروغ هر چه بزرگتر باشه زدنش براتون راحت تره ..
      من خودم مغازه لوازم خانگي دارم شركتهاي بزرگ و عمده فروش هر روز يه ليست افزايش قيمت به ما ميدن ......

    • بدون نام

      اون چلاقی که میگه با تعصب کالای ایرانی بخرید!!!! دلارها زیر عبای شماست از مردم انتظار تزکیه و زندگی علی وار و چرند و پرند و گدایی دارید!!؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • خانم

        به خدا کارد به استخوان رسیده.اشکم از گرانی ونداری در اومده.همیشه نگرانیم.یک وسیله خدایی نکرده خراب شد چطوری باز تهیه کنیم؟!

    • زهرا

      همه چیز عالی ...زندگی زیباست....اما ما داریم له میشیم اقا شعار ندید.شمارو به خدا رحم کنید به این ملت ستم دیده

    • سیا

      من یه جوون بیست و.چهارساله ام والا نمیدونم چکار کنم همه چی گرون شده ،نمیشه کاری کرد ،،،کالا میخام بگیرم ولی.گرونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم بایدجهزیه تهیع کنم بنذه خداپدرم چن ماهه سکته کرده موندم چکارکنم حمایت مالی هم ندارم امابه امیدخدادرس میشه ی

    • حسین

      برا چی اینقد دروغ میگین اصلا به بازار رفتی که این چرت و پرتا رو نوشتی

    • بدون نام

      دروغ گو

    • مهرسام

      ای دولت به فکرجوونانیستن من الان خواهرم میخوادبره سرزندگیش چه برنامه هایی داشتن چه بلایی سرشون اومدیخچالی که من دوسال پیش خریدم ۴۵۰۰الان شده ۱۱میلیون چه خبره تلویزیون وکولرهمه چیزرفته بالاچه خاکی بایدتوسربکنن جووناخاک توسرشون خودشون ومدیریت که میکنن

    • مبینا

      مجبور به این دروغ گفتنای گنده نیستید یه سر برید تو بازار تا وضع مملکت بیاد دستتون بعد شعار بدین

    • مبینا

      مجبور به این دروغ گفتنای گنده نیستید یه سر برید تو بازار تا وضع مملکت بیاد دستتون بعد شعار بدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج