۷۱۷۸۷۰
۵ نظر
۵۰۲۳
۵ نظر
۵۰۲۳
پ

درخواست سلما هایک از بازیگران مرد در «کن»

سلما هایک گفت: ستاره‌های مرد باید دستمزد کمتری دریافت کنند تا با زنانی که دستمزد اندک می‌گیرند برابر شوند.

ایران آرت: موضوع احقاق حقوق زنان در سینما و برابری دستمزد بازیگران زن با بازیگران مرد یکی از موضوعات داغ و جنجالی چند ماه اخیر در سینمای جهان است که برخی از بازیگران و کارگردان‌های مرد هم از آن حمایت کرده‌اند.

درخواست سلما هایک از بازیگران مرد در «کن»

روز گذشته سلما هایک، ستاره مکزیکی‌تبار سینمای هالیوود در جشنواره کن درخواست خودش از مردان را به طور علنی اعلام کرد. این بازیگر سرشناس که فعالیت‌های مدنی و فمنیستی زیادی هم انجام می‌دهد، از سینماگران درخواست کرد که با هنرپیشه‌های زن سخاوتمندانه برخورد کنند.

سلما هایک گفت: ستاره‌های مرد باید دستمزد کمتری دریافت کنند تا با زنانی که دستمزد اندک می‌گیرند برابر شوند. هنرپیشه‌های مرد باید بگویند بس است. آن‌ها باید در این اصلاح حامی ما باشند. همه ما باید جزوی از این اصلاح باشیم.

چندی پیش مطلبی در روزنامه گاردین منتشر شد که گفته شده بود بازیگران زن دستمزد به مراتب کمتری از بازیگران مرد دریافت می‌کنند. این موضوع با واکنش‌های مختلفی همراه شد و برخی از بازیگران زن در مورد دستمزدشان دست به افشاگری‌ زدند.

برابری دستمزد بازیگران زن و مرد در کنار جنبش‌های اعتراضی نسبت به آزارهای جنسی یکی از مهمترین مسائلی است که هفتادویکمین جشنواره فیلم کن را تحت شعاع خود قرار داده است.

اصغر فرهادی نیز در روز افتتاحیه جشنواره کن به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز، بازیگران نقش اصلی زن و مرد فیلمش دستمزدی برابر دریافت کرده‌اند.

هفته گذشته بازیگر نقش شرلوک هلمز نیز از همکاران خود در صنعت سینما خواست قید کار کردن در پروژه‌هایی را بزنند که در آنها زنان کمتر از همتایان مرد خود دستمزد می‌گیرند. بندیکت کامبربچ گفت: به سهم خود نگاه کنید و ببینید زنان چقدر دستمزد می‌گیرند. بعد به مدیران پروژه بگویید اگر دستمزد زنان و مردان یکسان نیست، نمی‌توانید آن را انجام بدهید.

به نظر می‌رسد جنبش برابری دستمزد هنرپیشه‌های زن و مرد در ماه‌های آینده شکلی گسترده‌تر به خود بگیرد و همچون کمپین "نه به آزارهای جنسی" به یک ترند جهانی تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی فسفر سوزوندی با این پیشنهادت

    • بدون نام

      سینمای غرب, به خصوص هالیوود و اسکار, که تکلیفشون معلومه, زنها هم باید از جیبشون مایه بزارن و هم از بدنشون تا مورد توجه قرار بگیرن. این قانونشه و کاملا هم با ژست دموکراتیک و نگاه آزادمنشانه به زن سازگاره!!

    • بدون نام

      ریشه هالیود یک کلمه عبری هست هالیود یعنی چوب مقدس و دست یهودی‌ها است او توانسته با این طرفند یعنی رسانه غرب کلی ذهن‌ها و از خدا دور کنه و مسح کنه و در روایات داریم‌که مروم آخرالزمان توسط جعبه‌هایی مسح میشوند که همان تلوزیون هست

    • بدون نام

      بدون نام, نظرت درباره هالیوود منطقی و درست به نظر میرسه اما جعبه ای که آدمهارو مسخ کرده دیگه بیشتر بهش میاد گوشی موبایل باشه تا تلوزیون

    • بدون نام

      دمشون گرم چه مردای خوبی. یاد هموطنامون افتادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج