۷۱۷۹۱۹
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

آندرس اینیستا، معمار کبیر بارسلونا

« آندرس اینیستا» در دوازده سالگی در اولین روزهای پیوستن به «لاماسیا» به خاطر دلتنگی برای خانواده تصمیم داشت قید فوتبال را بزند اما صرف نظر کرد و سال ها بعد به یکی از محبوب ترین اسطوره های تاریخ باشگاه «بارسلونا» تبدیل شد. جوانکی که با گل فراموش نشدنی اش به «چلسی» قلب بارسلونایی ها را به تسخیر در آورد. در ادامه حقایقی درباره این ستاره میخوانیم.

مجله همشهری جوان - محمد حسین عباسی: سخت ترین و مهم ترین تصمیم زندگی «آندرس اینیستا» در دوازده سالگی گرفته شد. او در اولین روزهای پیوستن به «لاماسیا» به خاطر دلتنگی برای خانواده تصمیم داشت قید فوتبال را بزند اما از این عقیده صرف نظر کرد و سال ها بعد به یکی از محبوب ترین اسطوره های تاریخ باشگاه «بارسلونا» تبدیل شد. «آندرس» در اوج جوانی در آستانه انتقال به «رئال بتیس» قرار داشت اما به جای ترسیدن از سایه سنگین «دکو» به جنگیدن برای حضور در ترکیب آبی اناری ها ادامه داد و شوالیه رنگ پریده «بارسا» شد.

وقتی «رئالی ها» با هر خرید تازه نبض بازار را به دست می گرفتند، «کاتالان ها» به ستاره ای می بالیدند که آرام آرام رشد می کرد تا تبدیل به «آنتی کهکشانی»، «بلوگرانا» شود. جوانکی که با گل فراموش نشدنی اش به «چلسی» قلب بارسلونایی ها را به تسخیر در آورد. مردی که سال های شکوهمندی را با پیراهن شماره هشت در «نیوکمپ» سپری کرد و بعد از «ژاوی» بازوبند کاپیتانی تیم را به بازو بست. در موفقیت های طلایی بارسا، همیشه یک آندرس اینیستا وجود داشته است. یک ستاره آرام که بدون خشم و هیاهو، در اوج آرامش و خونسردی حملات تیمش را طراحی کرده است. که در صورتش، نشانی از احساسات دیده نشده تا روزی که پشت میکروفون نشست و ساز جدایی کوک کرد.

آندرس اینیستا، معمار کبیر بارسلونا

آندرس، ۱۰ سال دارم

برخلاف بسیاری از ستاره های بزرگ دنیای فوتبال، آندرس در دوران کودکی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم نمی کرد. پدر او «خوسه آنتونیو اینیستا» به تجارت مشغول بود و مادرش «ماریا» هم در خانه با فرزندانش وقت می گذراند. اینیستای کوچک مجبور نبود برای زندگی اش کارهای سخت انجام بدهد اما انتخاب فوتبال، مسیر زندگی او را کاملا عوض کرد و موجب شد دن آندرس، سال های بسیار سختی را سپری کند. اینیستا در ده سالگی مورد توجه مربی وقت تیم نوجوانان آکادمی بارسا قرار گرفت.

اینیستا، یک مادریدی است!

او از کودکی به خاطر علاقه ویژه اش به «مایکل لادروپ» هوادار بارسا محسوب می شد اما وقتی ستاره دانمارکی تصمیم به ترک بارسا و امضای قرارداد با رئال مادرید گرفت، آندرس نیز علاقه اش را تغییر داد و برای مدتی کوتاه مادریدی شد. اگر رئال در همین مدت به او نزدیک می شد، می توانست این بازیکن را در اختیار بگیرد اما این بارسلونایی ها بودند که به جذب این ستاره نوجوان علاقه نشان دادند و اینیستا دوباره هوادار سرسخت بلوگرانا شد. او کهکشانی نشد تا بعدها با لقب «آنتی کهکشانی» شناخته شود.

آندرس اینیستا، معمار کبیر بارسلونا

آندرس از اشک تا فوتبال

دوری از خانواده در دوازده سالگی برای یک پسربچه خجالتی، عذاب آور بود و او در اولین ماه ها هیچ دوستی در لاماسیا نداشت. گریه کردن، اصلی ترین فعالیتی بود که او در آکادمی شبانه روزی اش انجام می داد اما گذر زمان، همه چیز را عوض کرد. اینیستا آرام آرام با این شرایط خو گرفت. او با تیم زیر ۱۵ سال بارسا قهرمان تورنمنت نایکی شد. بهترین بازیکن جام لقب گرفت و این جایزه را از اولین الگوی ورزشی اش «پپ گواردیولا» دریافت کرد.

در بروژ

داستان آندرس و تیم اصلی بارسا، در «بروژ بلژیک» آغاز شد. در سال ۲۰۰۲ اینیستا که تنها هجده ساله بود، با تصمیم «لوئیس فان خال» برای دقایقی در ترکیب بلوگرانا قرار گرفت. او در همین دقایق سرمربی تیمش را تحت تاثیر قرار داد و با پیراهن شماره ۳۴، چند مسابقه دیگر را نیز در ترکیب این تیم سپری کرد. اوج گیری این هافبک خلاق اما در دوران «رایکارد» اتفاق افتاد.

تعویض طلایی

یکی از کلیدی ترین عناصر تیم «فرانک رایکارد» بود اما در فینال سال ۲۰۰۶ لیگ قهرمانان، مسابقه را از روی نیمکت آغاز کرد. بارسا با یک گل از آرسنال عقب افتاد. اینیستا در جایگاه یک تعویض طلایی، جریان مسابقه را کاملا به سود تیمش تغییر داد.

وقتی اینیستا شد

اگر قرار باشد دوران طولانی حضور اینیستا در بارسا را تنها در یک قاب خلاصه کنیم، بدون تردید «استمفورد بریج» شکل می گیرد. اسپانیایی ها گل صعود به فینال ۲۰۰۹ را با نام «اینیستازو» می شناسند؛ گلی که آندرس را به بازیکن بزرگی که امروز می شناسیم تبدیل کرد.

آندرس اینیستا، معمار کبیر بارسلونا

شاید که آینده...

بیست و هفتم آوریل، تاریخ خوشایندی برای بارسلونایی ها نیست. در همین روز پپ گواردیولا کنفرانس خداحافظی اش از این باشگاه را برگزار کرد و پنج سال بعد، آندرس اینیستا خداحافظی کرد. بدون شک سبک بازی اش شبیه آندرس بود. دوران رویایی نقاش بارسا اما دیگر به پایان رسیده و او ترجیح می دهد قبل از منتقل شدن به نیمکت، باشگاه را ترک کند.

زندگی عاشقانه

آندرس و «آنا اورتیز» سال 2008 با هم آشنا شدند. آنا طراح داخلی و آرایشگر است. آنها چهار سال بعد از آشنایی با یک مراسم کاملا ساده در سواحل «ایبیزا» با هم ازدواج کردند. این زوج که همیشه از جنجال فاصله داشته اند، حالا صاحب یک دختر و پسر هستند. «والریا» و «پائولو آندریا». اسطوره شماره هشت بارسلونا، اساسا یک مرد خانواده است و زمان بسیار زیادی را در کنار فرزندانش سپری می کند. او در یک محیط گرم خانوادگی رشد کرده و این حرارت را در خانواده خودش نیز به وجود آورده است.

به یاد تو، دن خارکه

آخرین گل جام جهانی را نیز به تور دروازه هلند رساند تا اسپانیا برای اولین بار در تاریخ قهرمان دنیا شود. حتی طرفداران «بیلبائو»، «آتلتی» و «رئال مادرید» هم در هر مسابقه برای آندرس دست می زنند چرا که قهرمانی جام جهانی را مدیون این بازیکن هستند. هر کدام از نفرات این تیم قرار بود در صورت قهرمانی در جهان، به وعده ای که به صورت پنهانی روی یک ورق کاغذ نوشته بودند، عمل کنند. وعده اینیستا پیاده روی تا کلیسای سنت جیمز بود. او بعد از قهر مانی دنیا، 500 مایل پیاده روی کرد تا به قولش عمل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج