۷۲۰۰۳۱
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

تحصیل نیم میلیون دانش‌آموز خارجی در ایران

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با دستور مقام معظم رهبری روند ثبت‌نام و حضور اتباع افغانستانی در مدارس ما با قوت بیشتری دنبال شد گفت: در حال حاضر بیشتر از۵۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کنار دانش آموزان ایرانی در حال تحصیل‌اند.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با دستور مقام معظم رهبری روند ثبت‌نام و حضور اتباع افغانستانی در مدارس ما با قوت بیشتری دنبال شد گفت: در حال حاضر بیشتر از۵۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کنار دانش آموزان ایرانی در حال تحصیل‌اند.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگویی، با اشاره به آخرین روند جذب بازماندگان از تحصیل و آموزش اتباع خارجی در ایران با بیان اینکه با دستور مقام معظم رهبری روند ثبت‌نام و حضور اتباع افغانستانی در مدارس ما با قوت بیشتری دنبال شد اظهار کرد: با پیگیری دولت در سال گذشته، وزارت آموزش و پرورش یک کار مشترک با وزارت کشور انجام داد و بر اساس آن فرصتی برای کودکان فاقد مدارک هویتی که امکان ثبت نام نداشتند فراهم شد تا در مدارس ثبت نام کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر از ۵۵۰ هزار دانش آموز اتباع در کنار دانش آموزان ایرانی در حال تحصیل‌اند که ۳۲۰ هزار نفرشان در مقطع ابتدایی قرار دارند. اگر تراکم هر کلاس را ۳۰ نفر در نظر بگیریم، این تعداد دانش آموز نیازمند بیش از ۱۰ هزار معلم هستند. در حالی که ما مجوز نداشتیم حتی یک معلم به دوره ابتدایی اضافه کنیم و یک ریال هم از منابع داخلی و بین‌المللی برای آموزش این تعداد اتباع خارجی دریافت نکردیم ولی با ایثار معلمان و تمهیدات اندیشیده شده این تعداد دانش آموز تبعه خارجی که عمدتا اهل افغانستان‌اند به مدارس آمدند.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش آموزش حق همه کودکان است، ما تلاش خود را برای فراهم شدن تحصیل کودکان اتباع حتی آن دسته که مدارک هویتی ندارند به کار گرفته‌ایم و امیدواریم روزی دانش آموزان افغانی احساس تفاوتی با دانش آموزان ایرانی نداشته باشند.

حکیم زاده در ادامه با بیان اینکه طبق بررسی‌های آماری حدود ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری شناسایی شدند که آمار را به تفکیک برای استان‌ها ارسال کردیم تا موردی پیگیری کنند گفت: کمیته انسداد مبادی بیسوادی در معاونت ابتدایی مستقر است. طی چهار سال گذشته ۱۴۳ هزار بازمانده را جذب کردیم و سال قبل نیز ۳۰ هزار و ۸۰۰ هزار بازمانده با کمک راهبران آموزشی جذب شدند و به مدرسه برگشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سرزمین من سرزمین زیبا و سبز من
      سرزمین من سرزمین زیر دست و پای من
      سرزمین بیچاره ی من

    • بدون نام

      اونوقت ما تو ایران بچهای خودمون تو روستاهای دور دست سواد ندارتد

    • وحید

      خب بگید نیم میلیون افغان

    • بدون نام

      چه بگم خیلیم خوب

    • بدون نام

      همچین میکن خارجی انکار از امریکا حرف میزنه

    • بدون نام

      اره شما انوزش مجانی بدین ولی اونا حقابه هیرمند و هریررود را نمیدن چقدر بدبخت شدیم.....اینقدر آدم بی رگ باشه

    • بدون نام

      خوبه دیگه ازجیب ملت خرج کنیدخودتون خوب نشان بدین اینعمه بیگانه افغانی خرجش وازکجامیارین ازاسمان پول میفرستن براتون پول تحصیلشون بدین شغلشون بدین اب نون برق گازشون بهداشتشون حمل ونقل شون واموزش پرورش همشون بدین ولی به حق ابه میرسن علیه ایران شعارمرگ برایران میدن و سیستان بلوچستان هامون وهیلمن خشک کردن پرچم اتش میزنن خدا عقل بده بهتون وبعدشم طلبکارمیشن خودمون بیشترین بیکاردنیاییم ورتبه بد۱۹جهانیم چراغی که به خانه رواس به مسجدحرام بفرستین کشورشون یامابریم افغانستان یاخارج توکشورخودمونم غریبیم و

    • م خسروی

      مدرسه گیر بچه خودمون نمیاد بعد...

    • بدون نام

      به به افغانها رو تشویق به مهاجرت به ایران بکنید تا ایرانیها برن به کره مریخ

    • بدون نام

      میگم میخواید ما همگی پاشیم بریم افغانستان،اونا پاشن بیان اینجا.
      ابن شکلی راحت تره ها!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج