۷۲۰۰۵۲
۵ نظر
۵۰۱۷
۵ نظر
۵۰۱۷
پ

خرسندی اندک انگلیسی‌ها از عروسی سلطنتی

یک روز پس از برگزاری آیین ازدواج نوه ملکه انگلیس، نظرسنجی ها نشان می دهد که علاقه‌ مردم این کشور به تداوم نظام سلطنتی به‌شدت رو به کاهش است.ازسوی دیگر تنها ۱۲درصد مردم انگلیس از برگزاری چنین جشن عروسی سلطنتی ابراز خرسندی کردند.

خبرگزاری ایرنا: یک روز پس از برگزاری آیین ازدواج نوه ملکه انگلیس، نظرسنجی ها نشان می دهد که علاقه‌ مردم این کشور به تداوم نظام سلطنتی به‌شدت رو به کاهش است.ازسوی دیگر تنها ۱۲درصد مردم انگلیس از برگزاری چنین جشن عروسی سلطنتی ابراز خرسندی کردند.

شهر ویندزور انگلیس روز گذشته شاهد برگزاری مراسم عروسی نوه ملکه الیزابت دوم با یک هنرپیشه آمریکایی بود. بیش از ۸۰۰ مهمان داخلی و خارجی در این مراسم شرکت کردند و تأمین برقراری امنیت این مراسم چیزی در حدود ۳۰ میلیون پوند برای مالیات دهندگان انگلیسی هزینه در برداشت.

دست‌کم ۳ هزار نیروی پلیس و مأمور امنیتی همراه با پلیس‌های لباس شخصی و نیز تک‌ تیراندازها در ساختمان‌های اطراف محل برگزاری این مراسم مستقرشده‌ و اوضاع امنیتی را کنترل کردند. ایست‌های بازرسی متعددی در مبادی مرکزی شهر برای کنترل عبور و مرور خودروها در نظر گرفته‌ و حصارهایی برای جلوگیری از حملات احتمالی با خودرو به عابران ایجادشده بود.

ویندزور از بامداد شنبه منطقه پروازممنوع اعلام شد و تنها بالگردهای پلیس بر فراز این شهر مشغول چرخش بودند.

در همین حال اکثر رسانه‌های تصویری و شنیداری برنامه‌های معمول خود را متوقف کرده و به پخش مستقیم این برنامه اختصاص دادند. بخش عمده صفحات اول رسانه‌های مکتوب نیز به انعکاس جزئیات و حواشی جذاب این مراسم پرداخته شد.

بااین‌حال تازه‌ترین نظرسنجی موسسه یوگو حاکی از آن است که در حدود نیمی از مردم انگلیس حس خاصی نسبت به این مراسم نداشته و تنها ۱۲درصد مردم انگلیس از برگزاری چنین مراسمی ابراز خرسندی کرده‌اند.

این مساله همچنین در نوع نگاه مردم نسبت به انگلیسی نبودن عروس خاندان سلطنتی به‌خوبی نمایان است. بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، ۸۲ درصد مردم انگلیس گفته‌اند که با ازدواج یک فرد غیر انگلیسی با خاندان سلطنتی موافق هستند و این در حالی است که سال گذشته این میزان کمتر از ۸۰ درصد بوده است.

اما مهم‌ترین مؤلفه‌ای که می‌توان از این نظرسنجی استخراج کرد، روند کاهش علاقه‌مندی مردم انگلیس به تداوم نظام سلطنتی در این کشور طی سال های اخیر است.

بر اساس نظرسنجی موسسه یوگو، میزان علاقه‌مندی مردم انگلیس به‌نظام سلطنتی از سال گذشته میلادی تاکنون ۵ درصد کاهش داشته و افراد بیشتری نسبت به آینده سازوکاری سیاسی این کشور ابراز تردید کرده‌اند.

در همین حال برخی گروه‌های طرفدار حقوق بشر و جمهوری خواهان انگلیسی نیز پایان نظام سلطنتی این کشور را خواستار شدند.

آنان با اشاره به هزینه دست‌کم ۳۰میلیون پوندی برای اجرای مراسم عروسی اعلام کردند در شرایطی که مردم با مشکلات فراوان اقتصادی دست‌ وپنجه نرم می‌کنند برگزاری این‌گونه مراسم با هزینه‌های هنگفت بی‌توجهی نظام سلطنتی و حاکمان این کشور به توده‌های مردم را نمایان می‌کند.

در آستانه برگزاری مراسم سلطنتی دیروز، پلیس منطقه ویندزور متکدیان و افراد بی‌خانمان را که در کناره‌های خیابان اتراق کرده بودند جمع‌آوری و متعلقات آنان را تا پایان مراسم ضبط کرد. برخی گزارش‌های منتشرشده حاکی از رفتار خشونت‌آمیز و زننده مأموران با این افراد بوده است.

یک کلیپ ویدئویی که به‌سرعت در فضای مجازی پخش شد نشان می‌دهد که پلیس وسایل دو بی‌خانمان را در نزدیکی ساختمان بانکی در یک پاکت پلاستیکی ریخته و به آن‌ها می‌گوید که برای دریافت وسایل خود دوشنبه آینده به پاسگاه پلیس منطقه مراجعه کنند.

بر اساس آمار رسمی منتشرشده شمار افراد بی‌خانمان در انگلیس از سال ۲۰۱۰میلادی ۱۹۴ درصد رشد داشته است. تعدادی از گروه‌های طرفدار حقوق بشر پیش از برگزاری مراسم دیروز تظاهرات اعتراضی در حمایت از بی‌خانمان‌ها در ویندزور برگزار کرده و خواستار توجه مقامات شهرداری به این مساله شدند.

به‌طورکلی مراسم ازدواج روز گذشته عضو دیگری از خاندان سلطنتی انگلیس حاشیه‌های بسیاری را در پی داشت. از هزینه چند میلیون پوندی تأمین امنیت این مراسم تا غیبت پدر عروس و لباس تکراری دیگر اعضاء خاندان سلطنتی ازجمله مواردی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی در انگلیس بلافاصله به تحلیل آن پرداختند.

هری پسر کوچک چارلز و دیانا و دومین نوه ملکه انگلیس می‌باشد. او مطابق با سنت‌های سلطنتی انگلیس پنجمین نامزد برای تصدی تاج‌وتخت در این کشور به شمار می‌رود. همسر او «مگان مرکل» هنرپیشه آمریکایی است که پس از ازدواج با هری به دوشش ساسکس ملقب شد.

نامزدی آنها در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷ به‌صورت رسمی از سوی کاخ سلطنتی انگلیس اعلام شد. مرکل اعلام کرد که پس از عروسی قصد دارد از بازیگری کناره‌گیری کند و وقت خود را به کارهای بشردوستانه اختصاص دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shapuorM

      عجب عدالت تلخی که شادمانی ها
      فقط برای شما اتفاق می افتد..

    • بدون نام

      پس اونجا هم مشکل اقتصادی هست

    • بدون نام

      دیروز ساعت ها عروسی نوه ملکه انگلیس با 46 میلیون دلار هزینه در راس خبر ها بود، همین چند هفته قبل بود که عربستان که انگلیس یکی از تأمین‌کننده‌های اصلی سلاحش است به یک عروسی در حجه یمن حمله کرد،عروس کشته شد پدری را شهید کرد و پسرک از پدر جدا نمیشد، عروسی باید در یمن عزا شود تا نوه ملکه در کاخ خوش باشد

    • بینام

      تقصیر خود عربها ست هیچ جای دنیا جنگ نیست مگر این عربها. در طول تاریخ فقط این بادیه نشینها بودند و هستند که خواهان خونریزی و جنگند.

    • بدون نام

      دنیای مزخرفی داریم .......همین مردم را ببین، کاری به مردم ایران نداریم انگلیسیها را ببین. رفتند دیانا را برای چالز گرفتند.ملت جفتک می انداختند وحتی گریه میکردند.بعد چالز با یک پیرزن ریخت رو هم .دیانا با یک مصری!! دیانا را کشتن. ملت گریه میکردند!بعد چالز رفت پیرزن را گرفت .ملت جفتک می انداختند.همینطور ادامه دارد.سالی 50 میلیون پوند خرج این انگلها میشود ولی ملت پیشرفته انگلیس که بزور خرج روزانه اش را در میآورد چشمهایش از خوشحالی برق میزند که ملکه انگلیس سوار گاری سلطنتی میشود. خداوکیلی حماقت را ببین یک ایرانی ... برای خانواده سلطنتی انگلیس خودش را پاره میکند.خریت نه تنها علف خوردن است.زنده باد خر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج