۷۲۰۵۲۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

میلان، شهری خاص‌تر از مادرید، فوتبالی‌تر از لندن

بازگشت عجیب اینتر یا شاید هم خودکشی لاتزیو در جدال فینال‌گونه فصل پایان یافته سری A، برای اولین بار پس از ۶ سال اینتر و برای نخستین بار پس از ۴ فصل، شهر میلان را در لیگ قهرمانان اروپا صاحب نماینده کرد؛ شهری که به خاطر مد و البته فوتبال شهرتی جهانی دارد.

وبسایت نود: بازگشت عجیب اینتر یا شاید هم خودکشی لاتزیو در جدال فینال‌گونه فصل پایان یافته سری A، برای اولین بار پس از ۶ سال اینتر و برای نخستین بار پس از ۴ فصل، شهر میلان را در لیگ قهرمانان اروپا صاحب نماینده کرد؛ شهری که به خاطر مد و البته فوتبال شهرتی جهانی دارد.

اگر به عنوان یک هوادار بی‎‌طرف از شکسته شدن طلسم صعود یک تیم میلانی به لیگ قهرمانان اروپا خوشحال نشدید، احتمالا پس از خواندن این دلایل، نظراتتان را تغییر خواهید داد!

خاص‌تر از مادرید

حتما می‌دانید که لالیگا و اسپانیا با ۱۷ قهرمانی در لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپا، برترین کشور و لیگ در عرصه افتخارات در این جام هستند اما حتی آن‌ها هم زیر سایه شهر میلان قرار دارند؛ تنها شهری که ۲ تیمش قهرمانی در معتبرترین جام باشگاهی اروپا را تجربه کرده است. تا زمان قهرمان شدن اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان، این رکورد در اختیار شهر میلان است پس داشتن یک نماینده پس از سال‌ها دوری نه تنها میلان بلکه باید اروپا را خوشحال کند.میلان و اینتر، شهرشان را به تنها شهر دارای ۲ تیم قهرمان در لیگ قهرمانان تبدیل کرده‌اند.

سریال جام‌ها

رکورد دیگری که هیچ لیگ و کشوری نتوانسته از شهر میلان بگیرد، قهرمانی‌های متوالی با تیم‌های مختلف است. بله، اگر رئال مادرید در فینال فصل جاری لیگ قهرمانان قهرمان شود، همراه آژاکس و بایرن‌مونیخ، تنها قهرمان ۳ دوره متوالی این رقابت‌ها نام می‌گیرد اما شهر میلان یک سه‌گانه خاص را در انحصار خودش دارد؛ بین سال‌های ۶۳ تا ۶۵، ۲ تیم از این شهر، ۳ سال متوالی اجازه ندادند جام از شهر میلان خارج شود! میلان تراپاتونی در فصل ۱۹۶۳-۱۹۶۲ و اینتر در فصول ۱۹۶۴-۱۹۶۳ و ۱۹۶۵-۱۹۶۴. به عبارت بهتر هیچ شهری به اندازه میلان نتوانسته با بیش از یک تیم، این همه مدت (۳ فصل) جام باشگاه‌های اروپا را در خانه نگه دارد!

فوتبالی‌تر از لندن

لندن به عنوان یک کلانشهر فوتبالی با تیم‌های پرتعدادش در لیگ برتر و علاقه دیوانه‌وار مردمش به این رشته شناخته می‌شود اما طبق تحقیقات موجود و با توجه به بافت موروثی هواداری در فوتبال انگلیس، این شهر به اندازه میلان دارای تضاد علایق در یک خانه نیست! ۴۷ درصد خانواده‌های فوتبالی در شهر میلان،حداقل یک هوادار از هر ۲ تیم در یک خانه دارند! به عبارت بهتر در ۴۷ درصد خانواده‌ها امکان دارد پدر اینتر و مادر میلانی باشد. اگر در گذشته قشر متوسط و جامعه فرهیخته شهر طرفدار اینتر و طبقه کارگر میلانی بودند،حالا این تقسیم‌بندی از بین رفته و ممکن است یک معلم، میلانی و گروهی کارگر هوادار اینتر باشند. این تضادها، تب و تاب فوتبالی در پایتخت مد دنیا را به بالاترین میزان رسانده و اصلا عجیب نیست که این شهر را فراتر از لندن، فوتبالی‌ترین نقطه دنیا بنامیم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج