۷۲۱۳۶۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تعیین ضوابط خرید ارز و فروش ارز در سامانه «نیما»

براساس بخشنامه ۵ بندی بانک مرکزی، مسئوليت خريد ارز، به غير از مواردی که بانک عامل تعهد پرداخت ارز به ذينفع (فروشنده) را دارد، بر عهده واردکننده( مشتری) خواهد بود.

خبرگزاری فارس: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی موارد پنج گانه‌ای در خصوص ثبت سفارش با تخصیص ارز بانکی ابلاغ کرد.

بر اساس یکی از مفاد این بخشنامه مسئولیت خرید ارز، به غیر از مواردی که بانک عامل تعهد پرداخت ارز به ذینفع (فروشنده) را دارد، بر عهده واردکننده (مشتری) خواهد بود و واردکننده باید با مراجعه به سامانه جامع تجارت رأساً اقدام به تأمین ارز از سامانه نیما کند.

در راستای اجرای تصویب نامه شماره ۴۳۵۳‏‏/ت۵۵۳۰۰هـ مورخ ۲۲‏‏/۱‏‏/۱۳۹۷ هیئت وزیران، مبنی بر تعیین سیاست‌های جدید ارزی، موارد زیر در خصوص ثبت سفارش‌هایی که تخصیص ارز آنها به صورت «بانکی (نیما)» تایید شده است، ابلاغ می‌شود:

۱‏- بانک عامل می‌بایست نسبت به اخذ تعهد ورود کالا از واردکننده (مشتری) مطابق تبصره ۴ بند «ی» بخش اول مجموعه مقررات ارزی و ثبت آن در پرتال ارزی (سامانه تأمین ارز) اقدام کند.

۲‏- مسئولیت خرید ارز، به غیر از مواردی که بانک عامل تعهد پرداخت ارز به ذینفع (فروشنده) را دارد، بر عهده واردکننده ( مشتری) خواهد بود و واردکننده می‌بایست با مراجعه به سامانه جامع تجارت رأساً اقدام به تأمین ارز از سامانه نیما کند.

۳‏- بانک عامل در مواردی که تعهد پرداخت ارز به ذینفع(فروشنده) را دارد، می‌تواند از طریق سامانه تأمین ارز اقدام به خرید ارز از سامانه نیما کند.

۴‏- در مواردی که واردکننده رأساً اقدام به تأمین ارز از سامانه نیما می کند مبنای عمل بانک عامل (در تشکیل پرونده، اخذ کارمزد و هزینه‌های ...) روش برات بدون تعهد خواهد بود.

۵‏-کلیه مقررات مربوط به تعهدات ارزی (تعهد ارائه پروانه گمرکی) درخصوص ثبت سفارش‌هایی که از طریق سامانه نیما تأمین ارز می‌شوند نیز برقرار خواهد بود.

در پایان یاد آور می‌شود اجرای دقیق مفاد این نامه مورد تأکید بانک مرکزی است و تمام تعاملات آینده بانک مرکزی با بانک‌های عامل منوط به اجرای دقیق مفاد این نامه خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بوسه بر خاک ايران

      بازار ارز را متلاتم کردند به نغع خودشان تعغيردادند حالا ميخان يه دالال بازي ديگري به راه بياندازندصرافيها به راه بيفتند دوباره به جيب مردم ورود کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج