۷۲۲۷۸۷
۴۴ نظر
۵۴۴۵
۴۴ نظر
۵۴۴۵
پ

۹ پرده از زندگی «حسین هدایتی» و ثروت بی پایانش

حسین هدایتی را همه با پول هایش برای پرسپولیس می شناسند. حداقل ۱۵ سال است که نام او در فوتبال ایران شنیده می شود. خیلی از آدم های متمول به فوتبال ایران آمدند و رفتند اما او مانده. کنجکاوی در مورد میزان ثروت او از سوژه های مورد علاقه رسانه هاست. در تمام این سال ها او البته وارد مجادلات سهمگینی هم با فوتبالی ها شده. مورد آخر همین درگیری اش با کارلوس کی روش است. «دلال» لقبی است که او به سرمربی تیم ملی داده.

روزنامه هفت صبح - علی رستگار: حسین هدایتی را همه با پول هایش برای پرسپولیس می شناسند. حداقل ۱۵ سال است که نام او در فوتبال ایران شنیده می شود. خیلی از آدم های متمول به فوتبال ایران آمدند و رفتند اما او مانده. هنوز هم برای پرسپولیس ریخت و پاش می کند و در خانه مجلل اقدسیه با ستاره های پرسپولیس عکس دسته جمعی می گیرد. کنجکاوی در مورد میزان ثروت او از سوژه های مورد علاقه رسانه هاست و انگار خودش هم خیلی ابایی ندارد از این موضوع صحبت کند.

در تمام این سال ها او البته وارد مجادلات سهمگینی هم با فوتبالی ها شده. مورد آخر همین درگیری اش با کارلوس کی روش است. «دلال» لقبی است که او به سرمربی تیم ملی داده و خیلی تندتر از آنچه تصور می کردیم به ادعاهای اخیر کی روش واکنش نشان داده. این شما و این ۹ پرده از پیدا و پنهان زندگی مالک مرموز استیل آذین:

۹ پرده از زندگی «حسین هدایتی» و ثروت بی پایانش

1. نام حسین هدایتی از اوایل دهه 80 سر زبان ها افتاد. زمانی که دعوا بین علی پروین و اکبر غمخوار، مدیر عامل وقت پرسپولیس بالا گرفت. تا قبل از آن همیشه سایه علی پروین روی نام پرسپولیس سنگینی می کرد و او به عنوان سرمربی یا مدیر فنی (که به تعبیر خود على پروین یعنی کشک) همیشه در کنار تیم حضور داشت. وقتی غمخوار مدیر عامل پرسپولیس شد و وینگو بگوویچ را سرمربی پرسپولیس کرد، دیگر جایی برای اسطوره چشم آبی قرمزها نبود.

در این مقطع حسین هدایتی وارد گود شد. باشگاه استیل آذین را بنا کرد و پروین شد نماینده تام الاختیار او. تجربه استیل آذین اما موفق نبود و برند هدایتی آنطور که دلش می خواست جا نیفتاد. فاز بعدی حرکت هدایتی برای رسیدن به شهرت بذل و بخشش های او در تیم محبوبش بود تا جایی که رسانه ها به او لقب «عابربانک» دادند. در تمام این سال ها هر زمان مدیران باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکن به مشکل خوردند هدایتی مثل قهرمان های حماسی وارد میدان شده و گره مشکل را باز کرده. به همین دلیل هم کمتر بازیکن قدیم و جدید پرسپولیس را پیدا می کنید که عکس مشترک با او نداشته باشد.

2. در مورد شیوه پولدار شدن حسین هدایتی سه روایت وجود دارد. یک بار در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بود در سال 1358 فعالیت اقتصادی اش را با 13 هزار تومان شروع کرده. «سال 58 دو دستگاه پرس خریدم و گذاشتم در مغازه و واشرها و لولاهای کابینت میزدم. یواش یواش کارم را گسترش دادم و رفتم توی کار تولیدات تزئینات پرده. بعدش 11 هزار متر سوله در شهرک صنعتی علی آباد خریدم.»

روایت دوم این است که اصلا او در یک خانواده متمول به دنیا آمده، پدرش یک کارخانه دار بوده ساکن محله دولاب تهران. روایت سوم برداشتی است از مصاحبه ای از او در سال 93 که تصاویرش با لباس نظامی در دهه 60 منتشر شد و اینک با تکیه بر ارتباطات خوبش و البته هوش و ذکاوتش توانسته ثروت قابل توجهی جمع کند. او توضیح داد که عیدی در پایان سال به مبلغ 25 هزار تومان را برداشته و سکه خریده و چون پول آن نهاد نظامی برکت داشته به سود سرشاری روی سکه ها رسیده. او یکبار هم در گفت و گو با روزنامه خراسان گفته بود از خرید و فروش زمین در خاوران و لواسان پولدار شده.

3. بعضی رسانه ها حسین هدایتی را یکی از 10 ثروتمند اول ایران معرفی می کنند. در مورد میزان ثروت او تخمین دقیقی وجود ندارد خودش یکبار چند سال پیش گفته بود 25 هزار میلیارد تومان ثروت دارد. جای دیگری هم گفته بود 82 هزار میلیارد تومان ثروت اسمی دارد!

4. چرا حسین هدایتی این همه بریز و بپاش برای قرارداد بازیکن ها می کند و پولش را صرف پروژه های زیربنایی نمی کند؟ خودش می گوید من متولی فرهنگ و کارهای زیربنایی کشور نیستم و این کارها از یک نفر بر نمی آید. پولی هم که فارغ از حمایت از بازیکنان پرسپولیس خرج تیمداری کرده از این قرار است: در سال اول حضور استیل آذین در لیگ برتر هشت میلیارد تومان هزینه کرد و در سال دوم که تیم سقوط کرد 15 میلیارد تومان. در دوره ای که مالک ملوان بندر انزلی شد هم هشت میلیارد تومان هزینه کرد که سه میلیارد تومان هم برایش درآمدزایی داشت.

۹ پرده از زندگی «حسین هدایتی» و ثروت بی پایانش

۵. حسین هدایتی ادعا می کند علاوه بر ساخت حسینیه و مخارج مذهبی در امور خیریه هم دستی بر آتش دارد. در هفته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد تماس از سراسر کشور با او گرفته می شود و مردم از او کمک می خواهند!

۶. در مورد زندگی شخصی حسین هدایتی همین قدر می دانیم که دفتر کارش در اقدسیه تهران واقع شده که می گویند ۴۰ میلیارد تومان ارزش دارد. ساعتی که دستش می اندازد حدود ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد؛ یعنی با دلار ۴۲۰۰ تومانی می شود: ۶۳۰ میلیون تومان. با خودروهای مختلفی از بنز تا مزدا دیده شده و تصاویر پراکنده ای هم از خانه مجلل او در اقدسیه تهران منتشر شده. حسینیه فاطمه الزهرا (س) متعلق به هدایتی است که در ایام عزاداری میزبان فوتبالیست ها و مداحان مشهور است. در سال ۹۴ خانه پدری حسین هدایتی به مزایده گذاشته شد. در آگهی مساحت این زمین ۱۱۲۵ متر مربع ذکر شده واقع در محله کاشانک تهران.

۷. در مورد بدهی های حسین هدایتی حرف و حدیث زیاد است. او در سال ۹۳ اعلام کرد بدهی اش به سیستم بانکی کشور زیر ۱۰۰ میلیارد تومان است. ۱۰ میلیارد تومان به بانک اقتصاد نوین، ۹ میلیارد تومان به بانک ملی و ۷۴ میلیارد تومان به بانک پارسیان. این عین اظهارات خودش است. در آذرماه سال پیش اما محمود صادقی نماینده تهران فهرستی از بدهکاران کلان به بانک سرمایه منتشر کرد که طبق آن حسین هدایتی ۱۰۲۹ میلیارد تومان فقط به بانک سرمایه بدهکار بود.

محمد حسن نژاد، نماینده جلفا در مجلس هم در یک گفتگوی رادیویی این میزان بدهی را تایید کرد. هدایتی در مقابل موضوع را تکذیب کرد و گفت از صادقی شکایت می کند. به این ترتیب مجادله ای بین آنها در گرفت که در نهایت هم مشخص نشد حق با کدام طرف دعوا بود.

۸. در سال های اخیر تاکنون چندمرتبه اخبار پراکنده ای از بازداشت و آزادی حسین هدایتی منتشر شده که آخرین آن مربوط به زمستان سال ۹۵ است و او بعد از تحمل چند ماه حبس در مرداد ماه ۹۶ با وثیقه ۲۰۰ میلیاردی آزاد شد.

۹. حسین هدایتی متولد ۱۳۴۲ در تهران است. چهار فرزند دارد که دو نفرشان خارج از کشور هستند. در سال ۹۴ که او متقاضی خرید باشگاه پرسپولیس بود مشخص شد ۹۸ درصد سهام شرکت استیل آذین به نام دختر و پسر ۲۱ و ۲۳ ساله اوست. یکی از معروف ترین مجادلات هدایتی همین چندی پیش رقم خورد با علی اکبر طاهری، مدیرعامل سابق پرسپولیس. نقش هدایتی در ماجرای مهدی طارمی و پولی که به او داده بود تا قراردادش را با تیم ترکیه ای فسخ کند که نکرد و در جیب خودش گذاشت را هم دیگر تکرار نمی کنیم که قصه پر غصه ای برای پرسپولیسی هاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوید

      امیدوارم هر کاری واسه پولدار شدنش کرده باشه فقط اختلاس نکرده باشه.راضی نیستم از سهم من بره تو جیب یه پولدار در صورتی که خودم پولدار نیستم و واسه پول زحمت میکشم.

      پاسخ ها

      • حسین

        حسادت که صدا نداره حسادت کن شايد خالی شدی

    • هستی

      چطور این پولا رو فقط میتونه صرف این کار کنه؟
      خیلی راحت تر از اون چیزی که فکرشو بکنه میتونه بره این پولو تو مناطق محروم خرج کنه،بعضی از مردم آب ندارن بخورن!
      چرا کمک نمیکنه به زلزله زدگان کرمانشاه؟
      حتما...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آیا ما کسی اینجا مثل مالک فیس بوک داریم؟

      • بدون نام

        تو هم جای اون باشی این کارو نمیکنی. چون این کارا وظیفه دولته نه وظیفه اون

      • حسین

        بازم ميگم حسادت صدا نمیکنه خانم محترم این پول مال خودشه و به خودش مربوطه کجا خرجش کنه شايدم خرج کرده و نمیخواد مثل خیلی ها خودنمایی کنه

    • Ss

      هیچ کسی از راه سالم نمیتونه انقد ثروتمند بشه.
      در ضمن سیستم بانکی ایران فاسدترین سستم ربا خواری و دزدی در کل منظومه شمسی است.
      که قطره قطره خون فقرا رو میگیره و امثال این و خاوری و زنجانی و..... هزاران بی اسم و رسم دیگه که الان در بین ما هستن میخورن.
      خدایا ایران رو نجات بده
      خدااااااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان الله لایغیّرُ ما بقوم حتی یغیّروا ما بانفسهم .خدا سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر اینکه خودشان تغییر دهند

      • حسین

        آدم حسود چشماش تنگه حسادت نکن

    • بدون نام

      آدم با روش عادی به این ثروت نمی رسه که اگر هم برسه قطعا اون رو کله پا می کنند. معلومه که چه خبره.

    • بدون نام

      82 هزار میلیاردد!!!!!؟؟؟؟؟ هفت ساله دارم کار میکنم هنوز یدست لباس میخوام بخرم باید ملاحظه هزار تا چیز دیگرمد بکنم . نمیدونم امثال ما کجای راهو اشتباه رفتیم که همش هشتون گرو نه مونه. نه تنبل بودیم نه زیاده خواه هم قانع بودیم و اهل کار. من دو سه میلیارد داشته باشم الان از خوشحالی سکته‌میکنم . این پولا یه بدون زد و بدون زد و بند و با تلاشو زحمت بدست نمیاد

    • بدون نام

      این دوبار قهرمانی پرسپولیسم به لطف خودش بود.مبارکتون باشه.

    • شیلان

      خدای من یعنی همچین آدمایی هم هستن؟
      ۸۲ هزار میلیارد تومن؟ و بعضیا به نون شبشون محتاجن تو این اوضاع اقتصادی!
      خدایا عدالتتو شکر...

    • بدون نام

      جراتم ندارید اسم اون نهاد نظامی رو ببرید !!! ما که میدونیم کدومه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماشالا به جراتت!!

      • سیدعلی

        حالا چه ربطی به نهادنظامی داشت.بعضیها فقط دنبال تضعیف نهادهای زحمتکش امنیت هستن واقعا براشون متاسفم

    • بدون نام

      شاید به آن دو نماینده هم پول داده تا خفه شوند

    • بدون نام

      اینهمه بدهکاری به بانک وراست راست راه میره کی داده این وامهای کلان را جوان بدبخت برای ده میلیون............... خدا ورشون داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا اداره کشورمان به دست افراد صالح وصادق وشایسته ومتخصص قرار بده وشرافرادناپاک ریاکاروبی سوادودروغگوراازسراین مردم کوتاه بفرما...آمین

    • بدون نام

      نگاه فوتبالیستای مملکت ...خاک تو سرشون با این جوابای زنونه...

    • دِلنیا

      عالیهه این مرد (°●°)

    • بدون نام

      طارمی دزد

    • خدا

      دروغ تو ذات اینجور آدمهاست،سال 58 16 سالش بوده دستگاه پرس خریده وتولیدی زده!عجب!!!

    • بدون نام

      من نميدونم چيزي كه مشخضه 25 هزار ميليارد تومن 80 هزار ميليارتومان ميزان پولي نيست كه از كاسبي و پرس واشر در بياد قطعا پول باد آورده اي در ميان است

    • بدون نام

      این آقا نقطه مقابل منه
      من نه شانس دارم نه خانواده پدری ثروتمند نه باهیچ نهاد نظامی درارتباطم؛علاوه بر تحصیلات دانشگاهی چندین وچند مدرک فنی حرفه ای دارم،باورکنید دست به طلا بزنم؛ پشگل میشه زیر دستم
      به قول شاعر: مابهر تماشای جهان وامثال هدایتی آمده ایم

    • بدون نام

      منبع اين پولها عمدتا بانكها هستند چون از طريق بانكها ميشه منابع كشور را خالي كرد نحوه اونم رانت و اختلاس تباني شريك كردن خود مديرعاملان بانكهاست
      حالا براي چي اومده تو كار فوتبال خوب معلومه هم اسمش فرهنگي هم مكاني براي پول شويي و هم جايي كه گردش مالي زيادي توش هست .....

    • صادق

      از سال 58 تا پايان 96 ميشه 38 سال ضرب در 365 روز ميشه به عبارتي 13.870 روز
      80.000.000.000.000 تقسيم بر 13870 روز ميشه 5.767.844.268 يعني ايشون از سال 58 روزانه 5 ميليارد و هفتصد ميليون با پرس واشر در مياوردن .....
      خ خ خ خ
      ملت گوش مخملي فرض نكنيد لطفا

    • بدون نام

      تو رو خدا اسم زلزله زدگان کرمانشاه نیار ،آنقدر مسخره بازی شد تو این یه مورد که اصلا اسمش حالمو بد می کنه ،

      از زلزله زدگان کرمانشاه بدبخت تر هم زیاده ،هیچکس خبر ازشون نداره ،این یکی فرصتی شد برای خودنمایی یه عده و عقده گشایی عده ای دیگه .

    • بدون نام

      زمان رفسنجاني يه جنبشي شكل گرفت به نام بررسي ثروت هاي باد آورده يا از كجا آورده اي ولي هيچ موقع انجام نشد و نتيجه نداد
      به نظرم اين جنبش بايد مجدد و موثر شكل بگيره و به اموال ثروتمندان رسيدگي بشه كه از چه راهي بدست آورده اند

    • بدون نام

      ماشا الله انقدر پول مردم رو خورده که ۵۵سال بهش نمیخوره

    • نیلوفر

      صد میلیون اگر دستم بیفته تمام مشکلاتم حل میشه هم خونه میخرم هم ماشین

    • مجتبی

      من نميدونم چرا مردم کشور ما اینقده راحت درباره آدمهای ديگه اظهار نظر میکنن و بعضيا رو دزد خطاب میکنن، واقعا فرهنگ مردم ما کجا رفته، از کجا میدونید که طرف دزده یا به کسی کمک نمیکنه، آقا طرف پولداره و هر طور که دوست داره ميخواد پولاشو خرج کنه، آخه به شماها چه مربوط، البته یه مشت از این آدمها که واسه تیم کیسه هستن که چشم ندارن و این مزخرفات رو ميگن، زنده باد حاج حسین هدایتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخ آره دیگه شمالنگی ها باید بدتون بیادازحرف مردم حرف حق که جواب نداره چون کمکتون کرد بازد بند سیاسی ودزدی و باج دادن به اهالی فدراسیون تونستید بعد۱۰سال جام بگیرید.لنگی بدجور رفتیدزیر آب بااعترافهای حاج تون...

    • بدون نام

      این آقا بچه محل ما بود در دولاب , اول کارش رو هم با ساخت یه زمین صد متری با مشارکت دو نفر دیگه شروع کرد , کلاه تو کلاه کردن متاسفانه شگردش هستش , بلحاظ پدری هم هیچی تو بساطش نبود بیخود ارث پدری رو مطرح نکنید در هرصورت باید بررسی کنند از کجا آورده

    • گـل یــاس

      اگه مقدار ثروتش اون چیزیه که خودش میگه که این بدهیها براش پول خورده . پس چرا هنوز تو زندانه؟؟!!!

    • بدون نام

      نظام بانکی فاسد همینه دیگه!!!!میگه قتل که نکردم بدهکارم . جوونم کار میکنم میدم.
      فردا هم قسط میبندن ماهی دومیلیون میده تموم میشه میره

    • سجاد

      بنظر من هدایتی داشت به پرسپولیس کمک میکرد و مشکلات مالی تیم حل میکرد دمش گرم خوب به پرسپولیس حال داد

    • حسین

      خوشم مياد که مردم حسود و بخیل ما از تنگ نظری کم نميارن حالا این ثروت اگه مال مارک زاکربرگ یا بیل گيتس یا کس ديگه ای بود موردی نداشت ولی چون مال حسین هدایتی هست از راه ربا خواری بدست آمده ی مشت گدای بی عرضه هستیم که فقط نشستیم ببینیم کی چقدر ثروت داره تا بکوبیمش بدبختانه فکر نمیکنیم برای زندگیمون عادت به مفت خوری و آب و برق مجانی کردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکنه تو خود حسین هدایتی هستی؟

    • بدون نام

      امروز دادگاهی هست

    • میم

      بگو مرتیکه اوسکول به توچه فوتبال برو بتمرگ سر جات در حد خودت زندگی کن چقدر بد بختی که میخوای خود نمایی کنی انقدر گند بالا اوردی دزد

    • پیمان

      فقط حرفم با آقا حسین هستش که فقط میگه شما حسودید.
      برادرم آقا حسین گل اینو هیچ وقت فراموش نکن هیچ کسی از راه حلال نمیتونه حتی یک هزارم این پوله این آقا رو دربیاره.ایشون فقط بیش از هزار میلیارد تومان به بانک سرمایه که بانک معلمین مظلوم هستش بدهکاره،یادت باشه امثال این آقا خون امثال من و شما رو دارن می مکن.ان شاالله که روزی به کیفر اعمالش برسه.

    • Iman

      مطمئنن زرنگ بودع به اینجا رسید...دزدم باشی تو مملکت باس زرنگ باشی....یکی با فکرش کار میکنه...یکی فقط کار میکنه...از کجا اورده به خودش مربوطه خدای خودش

    • مهسا

      باسلام کاش میشد کمکم میکرد خیلی سختمه حالم از این دنیا خیلی بعده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج