۷۲۳۱۱۷
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

گمانه‌زنی درباره جانشین کی‌روش شروع شد

کارلوس کي‌روش، سرمربي پرتغالي تيم ملي، پنجشنبه‌شب در گفت‌وگوي مهمي با رويترز از جدايي‌اش از ايران خبر داد.

شرق: کارلوس کي‌روش، سرمربي پرتغالي تيم ملي، پنجشنبه‌شب در گفت‌وگوي مهمي با رويترز از جدايي‌اش از ايران خبر داد. اين مربي پس از هفت سال حضور در ايران انتظار داشت با پيشنهادي چهار‌ساله روبه‌رو شود. «فدراسيون فوتبال ايران پيشنهاد شش‌ماهه تمديد قراردادم تا پايان جام ملت‌هاي ۲۰۱۹ آسيا را ارائه داد. اين پيشنهاد انتظارهاي من را برآورده نکرد. پس از سال‌ها همکاري با فدراسيون فوتبال ايران پيشنهاد تمديد شش‌ماهه قرارداد نشان مي‌دهد هيچ‌گونه آگاهي براي کاري که من انجام داده‌ام، وجود ندارد. اين پيشنهادي بود که از نظر من اصلا پذيرفتني نيست».

کي‌روش در اين هفت سال بارها تا مرز جدايي و استعفا پيش رفته است؛ اما در دقيقه ۹۰ ماندني شد. اين بار داستان فرق مي‌کند. به نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال به خاطر برخي حواشي تمايل زيادي براي حفظ کي‌روش ندارد و از طرفي سرمربي پرتغالي هم با پيشنهادهاي خوبي روبه‌رو است.

سرمربي پيشين رئال مادريد، اين بار از دفعات قبل بيشتر به خروج از ايران نزديک است؛ مگر اينکه در جام جهاني اتفاقاتي رخ دهد که همه معادلات تغيير کند. از همان جمعه شايعاتي درباره پيداکردن جايگزين کي‌روش به گوش رسيد، حالا خبر مذاکره فدراسيون فوتبال با گزينه احتمالي هم منتشر شده است.

آنچه مسلم است، این است که فدراسيون فوتبال براي اينکه افکار عمومي و کارشناسان را قانع کند، بايد به دنبال يک جايگزين مناسب براي کي‌روش باشد. کي‌روش در اين مدت دو بار تيم ملي را به جام جهاني رسانده است و حتي مخالفانش هم به او نمره قبولي مي‌دهند.

شايد در ابتدا تصور مي‌شد که گزينه جانشيني کي‌روش يک سرمربي بزرگ خارجي، برانکو ايوانکوويچ يا وينفرد شفر خواهد بود؛ اما ديروز نام علي دايي جلوتر از بقيه مربيان مطرح شد. اين سؤال مطرح است که چرا علي دايي؟

پرسپوليس با برانکو ايوانکوويچ و استقلال با وينفرد شفر شرايط ايده‌آلي دارند. هر دو تيم در مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا حاضرند. وزارت ورزش مي‌داند که برهم‌زدن ثبات و آرامش اين دو تيم چه عواقبي خواهد داشت و به‌همين‌علت به سراغ برانکو و شفر نخواهد رفت.

انتخاب سرمربي خارجي ديگر هم کار پرخطري است. فاصله زيادي بين جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه و جام ملت‌هاي ۲۰۱۹ امارات وجود ندارد، فدراسيون مجبور است سراغ مربي‌اي برود که شناخت خوبي از فوتبال ايران داشته باشد. ظاهرا فدراسيون فوتبال يک مربي داخلي را بهترين گزينه در اين شرايط مي‌داند. بي‌پولي هميشگي فدراسيون را هم نبايد فراموش کرد.

حتي گفته شده که فدراسيون فوتبال مذاکرات اوليه را هم با سرمربي کنوني سايپا انجام داده است. رضا درويش، مديرعامل سايپا، ديروز خبر حضور دايي در تيم ملي را تأييد نکرد؛ اما عنوان کرد پيش‌از‌اين صحبت‌هايي در‌اين‌باره شده است. «درباره اين موضوع با من هيچ صحبتي نشده است. اين بحث‌ها دو ماه پيش هم مطرح شده بود و حالا هم که کي‌روش گفته است بعد از جام جهاني از ايران مي‌رود، طبيعتا گزينه‌هايي براي جانشيني او مطرح مي‌شوند. دايي با سايپا قرارداد دارد و فدراسيون هم تاکنون در‌اين‌باره با باشگاه صحبتي نکرده است. مشخصا وقتي مربي‌ توانمند باشد، تيم‌ها به دنبالش خواهند بود و طبيعي است که علي دايي هم يکي از همين گزينه‌هاي هدايت تيم ملي باشد. بعيد مي‌دانم خبر بازگشت علي دايي به تيم ملي صحت داشته باشد».

فدراسيون و علي دايي

چند ويژگي آقاي گل جهان باعث شده تا او به‌عنوان گزينه اول جانشيني کي‌روش مطرح شود. دايي در سال 1386 هم سرمربي تيم ملي شد و پس از شکست برابر عربستان در ديدارهاي انتخابي جام جهاني در نوروز 1387 برکنار شد. دايي از آن زمان به مراتب پخته‌تر شده است. ديگر آن حواشي آن دوره را ندارد. رابطه بسيار خوب او با کارلوس کي‌روش و فدراسيون فوتبال هم مديران فدراسيون را مطمئن کرده که اين انتقال بدون تلفات و حاشيه خواهد بود. علي دايي از طرفي در اين سال‌ها از نظر کسب نتايج خوب کار کرده است. در ليگ هفدهم سايپا را چهارم کرد و سهميه ليگ قهرمانان آسيا گرفت. در فصل قبلش با نفت تهران قهرمان جام حذفي شد. کارنامه مربيگري دايي در کل در دهه 90 موفقيت‌آميز بوده است. توجه ويژه به جوانان هم ديگر امتياز دايي است. او در اين سال‌ها چندين ستاره به فوتبال ايران معرفي کرده است.

فدراسيون اگر نتواند با کي‌روش به توافق برسد، دايي را بهترين گزينه مي‌داند. مربي‌اي که هم بدون برهم‌ريختن آرامش تيم ملي مي‌تواند گزينه خوبي براي جام ملت‌ها باشد و هم اينکه با اعتقاد به جوانان تيم را براي جام جهاني 2022 بسازد.

دوره اول علي دايي در تيم ملي تنها ايراد ماجراست. دايي کارنامه درخشاني در تيم ملي ندارد. ايران در ديدارهاي انتخابي جام جهاني 2010 در گروه مطلوبي قرار داشت؛ اما نتايج خوبي نگرفت. در آن مقطع حاشيه‌هايي هم در کنار تيم وجود داشت و سرمربي جوان تيم ملي نتوانست درباره تيم ملي وفاق ايجاد کند. با برخي ستاره‌ها، مربيان و رسانه‌ها مشکل پيدا کرد و لطمه خورد. به نظر مي‌رسد حضور دايي در سال 1386 در تيم ملي تصميمي شتاب‌زده بود. محمد دادکان رئيس پيشين فدراسيون فوتبال، از‌جمله افرادي است که بارها عنوان کرده که او مخالف حضور دايي در تيم ملي بود.

اما اين بار داستان فرق مي‌کند. دايي در اين سال‌ها رفتاري مسالمت‌آميز با همه اهالي فوتبال داشته است. ديگر حتي با علي کريمي، علي پروين، امير قلعه‌نويي و محمد مايلي‌کهن هم مشکل ندارد. با کي‌روش، برانکو و شفر رابطه‌اش بسيار خوب است و همين موضوع فدراسيون را مطمئن کرده که حضور نماد فوتبال ايران در رأس تيم ملي انتخابي مناسب است و ترکش‌هاي رفتن کي‌روش را کم مي‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nmt

      آرسن ونگر هم بیش از بیست سال در آرسنال ماند وقتی مربی نتایج فوق العاده گرفته فوتبال ایران را دارای شخصیت کرده (علی رغم حواشی که ایجاد شده)، همه کشورهای آسیایی با ترس و لرز جلو ما ظاهر میشن، چرا نباید این مربی رو حفظ کنیم

      پاسخ ها

      • اسماعیل

        انشاالله دایی سرمربی تیم ملی می شود

      • بدون نام

        نه بذارین بره اونوقت دیگه تو خواب جام جهانی رو میبینیم ، الکی میگن علی دایی ، ولی میدونم پیرمرد کیسه کش ها رو میخوان بیارن

      • بدون نام

        سلام علی دایی اسطوره فوتبال کشور عزیزمان ایران است اگر فدارسیون چنین هدفی دارد خیلی خوبه به شرطی که بهش فرصت بدهند نه که با ابروش بازی کنند من میدانم دایی را اکثریت دوست دارند و بهش افتخار میکنند پس نباید اسطوره مان را دست کم بگیریم انشاالله موفق میشود

    • بدون نام

      کیروش بره به جهنم. عقده ای لجباز دلال دروغگو

    • بدون نام

      nmt
      بله مربی موفق روبایدحفظ کردامامربی موفق ولی بی تربیت روبایدبالگدبیرون انداخت

    • بدون نام

      خاک تو سر تاج کنن به جای اینکه امکانات برای تیم ملی مهیا کنه میخواد مربی حرفه ایی مثل کی روش رو عوض کنه

    • یک ایرانی

      اگر قرار مربی تغییر کنه بهترین زمانش الان است چرا افتخار حضور در جام جهانی را به خارجی بدهیم همین الان دایی را انتخاب و روانه روسیه کنیم اگر ویروس بعد از جام جهانی نباشه پس تغییر را بعد از جام جهانی نزارید بهترین موقع الان است

    • بدون نام

      اتوبوس میره وانت میخواد بیاد

    • وحید

      معلوم نیست فدراسیون فوتبال از مربی چی میخواهد تیم بی ستاره ایران بدون امکانات بدون حمایت و بدون لابی بهترین تیم اسیا کرده با اقتدار خیلی راحت بازیکنی که به تاکتیکش نمیخوره رو خط میزنه کدام مربی ایرانی جرات این کار را دارد فقط مرحوم دهداری این کار را کرد چه کردند باهاش کی روش با توجه به کلاس جهانی که داره مبلغش توجیه پذیره و هزینه هاش را از صعود و اسپانسر پوشش میده با رفتن کیروش رقبا شاد خواهند شد مخصوصا حوضه خلیج فارس الان تیم ملی هویت داره کمپ و زمین خواهد داشت و همه اینها را مدیون کی رو ش هستیم کی روش برود یک مربی دیگه با قیمت بیشتر بیاید تازه از اول باید شروع کنه و یا یک مربی ایرانی با سوابق فقط باشگاهی نه دانش بین المللی برگشت به عقب خواهد بود با ابرو ریزی و تکرار مکررات اشتباهات

    • حسن بارانی

      اعتبار فوتبال ..واقعا بهترین گزینه هست

    • بدون نام

      فقطوفقط کیروش بزرگ به عقب برنمیگردیم نادان نیستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج