۷۲۴۸۵۳
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

تولد متوسط سالانه ۱۲۰ هزار نوزاد نارس در ایران

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تولد سالانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نوزاد نارس در کشور خبر داد و گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد نوزادان نارس ممکن است دچار عوارضی همچون فلج دائمی و زمین‌گیر شدن شوند.

خبرگزاری فارس: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تولد سالانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نوزاد نارس در کشور خبر داد و گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد نوزادان نارس ممکن است دچار عوارضی همچون فلج دائمی و زمین‌گیر شدن شوند.

شاهین نریمان در ارتباط با آمار نوزادان نارس اظهار داشت:‌ سالانه در کشور ما یک میلیون و ۶۰۰ هزار زایمان به وقوع می‌پیوندد که حدود ۸ تا ۱۲ درصد این نوزادان به صورت نارس به دنیا می‌آیند.

وی افزود:‌ میانگین جهانی تولد نوزادان نارس ۱۰ درصد بوده که در ایران براساس آمار تولد ۱۶۰ هزار تولد نوزاد نارس است که با تمهیدات و مراقبت‌های انجام گرفته، طی سالهای اخیر این رقم به ۸ درصد رسیده و در واقع ما به نرم کشورهای مترقی دست یافته‌ایم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه آمار نوزادان نارس از سالی ۱۶۰ هزار در حال حاضر به ۱۲۰ هزار مورد رسیده است، گفت:‌ استانهایی همچون سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان به دلیل افت مراقبت‌ها و کمبود امکانات، روزانه نوزادان نارس‌شان بیشتر است و در واقع میزان تولید نوزادان نارس در تهران حدود ۷ و در برخی از استانها به ۱۸ درصد می‌رسد.

این فوق تخصص نوزادان ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ اداره سلامت نوزادان تمهیدات ویژه‌ای داشته و در واقع وزارت بهداشت تجهیز همه شهرستان‌ها را به NICU و نیروی متخصص را مدنظر قرار داده است به طوری که امروز کمتر شهرستانی است که NICU چهار تخته نداشته باشد.

نریمان خاطرنشان کرد: ۵ شهر اصلی اصفهان، تهران،‌ تبریز، شیراز و مشهد دارای بیشترین تخت‌های NICU بوده و تعداد این تخت‌ها از سال ۱۳۹۰ که ۷۸۰ مورد بوده، اکنون به ۱۲۰۰ مورد رسیده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: آمار دقیق مرگ و میر نوزادان در کشور نداریم، ولی حدود ۱۵ درصد نوزادان نارس ممکن است دچار عوارضی همچون فلج و زمین‌گیری شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      پس اینهمه میگن علم پیشرفت کرده چی شد?

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج