۷۲۵۰۳۲
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

ساخت و ساز در تهران متوقف شد

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دستورالعمل اخیر وزارت راه و شهرسازی مبنی بر انتخاب مهندس ناظر توسط مالک و مخالفت وزارت کشور با این کار گفت:کار ساخت و ساز در تهران متوقف شد.

خبرگزاری فارس: عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دستورالعمل اخیر وزارت راه و شهرسازی مبنی بر انتخاب مهندس ناظر توسط مالک و مخالفت وزارت کشور با این کار گفت:کار ساخت و ساز در تهران متوقف شد.

زهرا نژادبهرام با اشاره به دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه مهندس ناظر توسط مالک انتخاب شود، گفت: در گذشته مهندس ناظر از سوی سازمان نظام مهندسی به شهرداری تهران معرفی می‌شد اما اخیراً در جمع‌بندی که رسیده‌اند قرار است مهندس ناظر توسط خود مالک انتخاب شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان‌های مرتبط در کش و قوس این موضوع هستند، گفت: هنوز به تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه نرسیده‌اند و موضوع بلاتکلیف مانده است.

وی با اشاره به اینکه از طرف وزارت راه و شهرسازی تأکید شده که ناظر توسط مردم انتخاب شود و دیگر سازمان نظام مهندسی دخالتی نداشته باشد، گفت: این در حالی است که وزارت کشور معتقد است اگر این دستورالعمل صادر شده باید در هیأت دولت مصوب و به شهرداری‌های سراسر کشور ابلاغ شود و فقط مختص شهر تهران نباشد.

نژادبهرام با تأکید بر این موضوع که باید دستورالعمل مشخص شود گفت: در حال حاضر مردم در بلاتکلیفی هستند نه روال گذشته انجام می‌شود و نه روال جدید. در نتیجه پروانه‌ها از سوی شهرداری تهران صادر می‌شود اما کار وارد مرحله اجرا نمی‌شود.

وی با تأکید بر این موضوع که پرونده‌ها گیر مصوبه هیأت دولت شده‌اند، گفت: در حال حاضر تا تعیین تکلیف مهندس ناظر کار متوقف شده است و شهرداری تهران منتظر تعیین تکلیف دولتی‌ها در این زمینه است.

به گفته نژادبهرام، در حال حاضر پرونده‌ها از سوی شهرداری صادر اما وارد مرحله اجرا نمی‌شود و کار متوقف شده است البته افرادی که در گذشته و قبل از این مصوبه مهندس ناظر خود را انتخاب کرده‌اند کار خود را انجام می‌دهند و برای آنها مشکلی ایجاد نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      ناظر توسط مالک انتخاب بشه آخه کدون عقل سلیمی قبول میکنه مگه میشه واقعا آخوندی یکی از ضعیف ترین وزرای کابینه هست

    • بدون نام

      اخ جون من خیلی موافق این کار وزیرم وژدانا من قول میدم اگر خودم مهندس ناظرمو تعیین کنم اصلا باهاش زدو بند نکنم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست من فکر نمیکنین وژدان از نظر لغوی به شکل دیگه شاید مثلا وجدان نوشته میشه
        بعد اینکه حتما فکر میکنین وقتی که مهندس رو مالکین انتخاب کنن مطمئناً مهندسی رو پیدا میکنن که اصلا کاری به کارشون نداشته باشه و راحت هر جوری خواستن ساخت و ساز میکنن حداقل بدتر از شرایط موجود و هیچ کسی هم دیگه جلو دار کم کاری مالکین نخواهد بود ،خب آخه همه مهندسها رو که با پول نمیشه خرید ،مهندسهایی که وقتی مالکین خلاف کنن راحت جلو کار را میگیرن و این حتما مالکها رو ناراحت کرده
        و حتما و در نهایت دود کم کاری مالک توی چشم خریدار و مصرف کننده خواهد رفت و در نهایت سرمایه ملی و عمر مفید پایین تر ساختمان و احتمالا خرابی های مکرر و شاید تخریب در مواقع
        زلزله و بحران...
        فکر نمیکنین بهتره فساد چند تا مهندس رو که در همه مشاغل دیگه هم هست رو به پای بقیه مهندسهای زحمت کش این مملکت نگذاریم

    • بدون نام

      مهندس ناظر اونم مالک!

    • بدون نام

      اصلا مهندس ناظر کاری انجام نمیده!! آخر کارمیاد بجای بازدید از سازه ساختمان متر میکنه ! اگر رشوه دادی متراژ پایان کار شهرداری تایید میکنه اگر نه دوسه متر کمتر میزنه!! مهر فروشی هم بیداد میکنندکه خودشان میکن!!!

    • هادی

      اون موقعی که سازمان نظام مهندسی ، مهندس ناظر معرفی می کرد اوضاع اون بود وای بحال الان که مالک انتخاب میکنه

    • بدون نام

      آخوندی درست میگه ، مهندسان ناظر از هر ساختمان بالا ۷ میلیون شیتیل می گیرند . پدر مالک ها رو درآوردند . والا من که دیگه از دستشون خسته شدم دیگه نمی خوام دنبال ساختمان سازی برم . ضمنا کسانی که فکر میکنند مهندس ناظر کاری انجام میده سخت در اشتباه هستند . اونا اکثرا دنبال پول کثیف هستند . تا یک شبه ره صد ساله را بروند . البته تعدادی از آنها انسانهای با شرفی هستند ولی افسوس روز به روز تعدادشون کمتر شده است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته هدف حذف مهندس از این سیستم نیست ،مشکل ما از بین رفتن ایمان و وجدان کاریه که در همه مشاغل یک عده ای سود جویی میکنن و بقیه رو هم بدنام میکنن ،که این راهش حذف صورت مسئله نیست ،میگن در حرفه پزشکی و غیره هم این مسایل هست ولی شما بیماری داشته باشین پیش پزشک هم میرین چون همه که اینطوری نیستن ولی عده ای مردم از همین مشاغل و افراد شکایت کردن و رسیدگی شده
        ما در شغل ساخت و ساز و سازنده ها هم کم کاری در کار و مصالح و .... زیاد شنیدیم ولی واقعا همه سازنده ها اینطورین ؟
        سوال اینجاست وقتی از شما رشوه میخوان مثل مشاغل دیگه چرا شکایت نمیکنین !؟ که این افراد راحت به کار خودشون ادامه میدن و بیشتر هم میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج