۷۲۶۹۳۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بهترین اولترابوک‌های موجود در بازار ایران (۲)

این روزها یکی از نسل های جدید لپ تاپ ها در بازار کامپیوترهای شخصی، هواداران فراوانی پیدا کرده اند که در اصطلاح «اولترابوک» نامیده می شوند. اولترابوک ها، لپ تاپ های بسیار باریک و سبکی هستند. ایده این لپ تاپ ها را شرکت «اینتل» در سال ۲۰۱۱ مطرح کرد و پس از آن، شرکت های مختلف برای طراحی و عرضه چنین محصولی وارد رقابت با یکدیگر شدند.

مجله همشهری دانستنیها - سحر ملک پور: از ساخته شدن اولین لپ تاپ ها چند دهه می گذرد و همزمان با پیشرفت دیگر محصولات دیجیتال، این دستگاه ها هم دستخوش تغییرها و دگرگونی های فراوانی شده اند. لپ تاپ هایی که طی دهه های قبل ساخته می شدند، اگر چه کوچک بودند و قابل حمل، اما وزن زیادشان هنوز مسئله ای حل نشده بود. طی دهه گذشته و همزمان با ورود گوشی های هوشمند و پیشرفت های همه جانبه در حوزه گجت های سبک، نازک و کوچک، لپ تاپ هم از این قافله جا نماند و در همین جهت توسعه پیدا کرد.

این روزها یکی از نسل های جدید لپ تاپ ها در بازار کامپیوترهای شخصی، هواداران فراوانی پیدا کرده اند که در اصطلاح «اولترابوک» نامیده می شوند. اولترابوک ها، لپ تاپ های بسیار باریک و سبکی هستند که خیلی راحت و بدون دردسر می توانید آنها را جابجا کنید. ایده این لپ تاپ ها را شرکت «اینتل» در سال ۲۰۱۱ مطرح کرد و پس از آن، شرکت های مختلف برای طراحی و عرضه چنین محصولی وارد رقابت با یکدیگر شدند. لپ تاپ هایی که در این دسته قرار می گیرند، معمولا ضخامتی کمتر از ۱.۵ سانتی متر و وزنی کمتر از ۱۵۰۰ گرم دارند. در اینجا سراغ این دسته از لپ تاپ ها رفته ایم تا با بهترین و مناسب ترین اولترابوک های موجود در بازار آشنا شویم.

طراحی خلاقانه

HP Spectre x360

بهترین اولترابوک‌های موجود در بازار ایران (۲)

یک تیر و دو نشان

اولترابوک های سری «اسپکتر» شرکت «اچ پی» در میان اولترابوک های هیبریدی جزء محصولات رده بالا قرار می گیرند. بدنه این محصول از جنس آلومینیم صیقل خورده است، اما حاشیه دور صفحه نمایش مشکی و پلاستیکی است. بدنه آلومینیمی مقاومت خوبی در برابر اثر انگشت و لکه ها دارد و پس از استفاده طولانی مدت هم لکه و کثیفی را نمایان نمی کند. ضخامت این محصول ۱۶ میلی متر و نسبتا نازک است و وزن این دستگاه هم ۱.۴۸ کیلوگرم است.

اگرچه این محصول شرکت اچ پی جزء اولترابوک های فوق سبک قرار نمی گیرد، اما کار با آن راحت و دلپذیر است. نمایشگر به کمک لولا به بخش زیرین متصل است که کیبورد روی آن قرار دارد. لولاها به گونه ای طراحی شده اند که امکان چرخش ۳۶۰ درجه ای را برای دستگاه فراهم می کنند و به این ترتیب در حالت های مختلفی می توان از آن استفاده کرد.

صفحه نمایش به کار گرفته شده برای این اولترابوک لمسی است. نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن فول اچ دی برای این محصول سری اسپکتر انتخاب شده است. برای نمایشگر این دستگاه از روکش صفحه براق استفاده شده است که درخشندگی بیشتر نمایشگر را به ارمغان می آورد و آن را به ویژه برای تماشای فیلم مناسب می کند. در بخش سخت افزاری، شرکت اچ پی برای این محصول خود از پردازنده های core i۵ و core i۷ شرکت اینتل استفاده کرده است. محدوده سرعت پردازش آن مانند بیشتر اولترابوک های هم رده ۲.۵ تا ۲.۸ مگاهرتز است و حافظه کش چهار مگابایتی هم برای آن در نظر گرفته شده.

پردازنده گرافیکی «HD Graphics۵۲۰» یکپارچه با پردازنده مرکزی، برای پردازش های تصویری سبک کاملا مناسب و ایدئال است. حافظه رم به کار گرفته شده در x۳۶۰ از نوع DDR۳ است و هشت گیگابایت ظرفیت دارد. همچنین حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی برای این دستگاه انتخاب شده است باتری لیتیم-پلیمر سه سلولی که اچ پی برای محصول خود در نظر گرفته است، ظرفیت ۵۶ وات ساعتی دارد و کاربر تا ۱۰ ساعت بدون نیاز به شارژ می تواند از آن استفاده کند. در مجموع اولترابوک های سری اسپکتر اچ پی تمامی آن چیزی هایی را که از یک لپ تاپ سبک برای انجام کارهای روزانه انتظار می رود، در اختیارتان می گذارد.

قیمت: ۱۰۰۰ دلار
وزن: 1.48 کیلوگرم
نمایشگر: ۱۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت

بهترین هیبریدی

Surface Book2

بهترین اولترابوک‌های موجود در بازار ایران (۲)

به سبک مایکروسافت

شرکت «مایکروسافت» سال گذشته از سرفس جدید خود رونمایی و آن را روانه بازار کرد. این اولترابوک را می توان ترکیب بی نظیری از طراحی زیبا و خلاقانه در کنار سخت افزارهای قدرتمند دانست. بدنه این سرفس از جنس فلز منیزیم است و کیفیت بسیار بالایی دارد. لولای متصل کننده صفحه نمایش به بدنه جوری طراحی شده که قابلیت جدا شدن صفحه نمایش از بدنه را دارد و به این ترتیب می توان آن را مانند یک تبلت در دست گرفت. به علاوه این لولاهای بخصوص جوری طراحی شده اند که می توان صفحه های نمایش را تا ۳۶۰ درجه هم چرخاند. مایکروسافت این محصول را در دو سایز ۱۲۵ و ۱۵ اینچی عرضه کرده است.

صفحه نمایش این دستگاه از نوع لمسی است و در آن از پنل مخصوص مایکروسافت با نام PixelSense استفاده شده است. به علاوه رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسلی به همراه روکش براق این دستگاه، شفافیت و کیفیت بالایی دارد و حتی در محیط های خارجی هم می توان بدون دردسر از آن استفاده کرد. کیبورد این محصول مایکروسافت هم مانند بیشتر اولترابوک های جدید نور پس زمینه دارد و تاچ پد آن هم از فرمان های چندلمسی به خوبی پشتیبانی می کند. پردازنده های نسل هفتم و هشتم سری core i۵ و core i۷ شرکت اینتل در این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته اند که کاربران بر حسب نیاز و بودجه می توانند یکی از این پردازنده ها را انتخاب کنند.

علاوه بر این پردازشگر گرافیکی سرفس بوک GeForce GTX ۱۰۵۰ محصول شرکت NVIDIA است که دو گیگابایت حافظه اختصاصی دارد. همراه این پردازشگرهای بسیار قوی می توان از رم هشت یا ۱۶ گیگابایتی بهره برد و همچنین برای انتخاب حافظه داخلی SSD هم کاملا دست کاربران باز است و می توانند حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی تا یک ترابایت را برای سرفس بوک خود انتخاب کنند. (البته به این شرط که قیمت بیشتری پرداخته شود.) با چنین سخت افزار قدرتمندی می توان به راحتی برنامه های مختلف حرفه ای را اجرا کرد یا بازی های کامپیوتری را با کیفیت قابل قبول روی سرفس بوک هم اجرا کرد. باتری این لپ تاپ تا ۱۷ ساعت روشن ماندن دستگاه را در حالت پخش ویدئو تضمین می کند. همچنین برای این دستگاه قلم دیجیتالی هم در نظر گرفته شده است که می توان آن را به صورت جداگانه خرید.

قیمت: ۱۲۰۰ دلار
وزن: 1.53 کیلوگرم
نمایشگر: ۱۳.۵ اینچ با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰
رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت

بهترین نمایشگر

Dell XPS 13

بهترین اولترابوک‌های موجود در بازار ایران (۲)

به کیفیت دل

دل سری جدید لپ تاپ های XPS شرکت «دل» یکی از بهترین اولترابوک های موجود در بازار است. قیمت ایدنال محصولات شرکت دل یکی از دلایلی است که کاربران را به خود جلب می کند و این بار هم شرکت دل موفق شده است تا مجموعه سخت افزاری و نرم افزاری خوبی را در کنار هم بچیند و اولترابوک XPS خود را عرضه کند.

به کارگیری صفحه نمایش با حاشیه خیلی باریک موسوم به infinity Edge یکی از ویژگی های ظاهری جذاب در این محصول است. بدنه این محصول از جنس آلومینیم است و با این حال شرکت دل توانسته است تا وزن دستگاه را به ۱.۲۴ کیلوگرم برساند که برای اولترابوک ها نسبتا مناسب است. صفحه نمایش لمسی این محصول به گونه ای طراحی شده است که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای داشته باشد و به همین دلیل می توان از آن به جای تبلت هم استفاده کرد.

نمایشگر ۱۳.۳ اینچی XPS رزولوشن فول اچ دی دارد. (البته در آپدیت های جدید رزولوشن QHD برای این محصول به کار گرفته شده است.) در بخش مرکزی که پردازنده های شرکت اینتل در آن جای داده شده، شرکت دل از تراشه های core i۵ و core i۷ بهره گرفته است. پردازنده گرافیکی متصل به پردازشگر مرکزی هم از محصولات شرکت اینتل است و به خوبی از پس پردازش های گرافیکی روزمره و سبک بر می آید.

همچنین حافظه کش چهار مگابایتی کنار این مجموعه پردازنده قرار دارد. در بخش حافظه شرکت دل چندین نسخه متفاوت به بازار عرضه کرده؛ رمهای هشت و ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ و ۱۰۰۰ گیگابایتی (یک ترابایت) از جنس SSD را می توان انتخاب کرد. (البته نباید فراموش کرد که افزایش گیگابایت افزایش قیمت را به همراه دارد.) باتری لیتیم - پلیمر به کار رفته در این دستگاه سه سلولی است و کاربر می تواند تا چندین ساعت بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کند. این محصول در رنگ های مشکی، سفید و رزگلد به بازار عرضه شده است.

قیمت: ۱۰۰۰ دلار
وزن: 1.24 کیلوگرم
نمایشگر: ۱۳.۳ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰
رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ۱۰۰۰ دلار!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج