۷۲۷۸۵۵
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

وزارت جهاد کشاورزی: مردم از مصرف قارچ نترسند

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: جای هیچ گونه نگرانی در مصرف قارچ‌های پرورشی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مصرف قارچ های پرورشی مشکلی ندارد، اظهار کرد: طی یک ماه اخیر به دلیل برخی اخبار منتشر شده در تعدادی از رسانه ها در مورد مسمومیت ناشی از مصرف قارچ، آسیب جدی به پرورش دهندگان قارچ وارد شده است.این در حالیست که استفاده از قارچ های پرورشی به دلیل تولید در محیط کاملا سالم هیچ گونه مشکلی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر قارچ به عنوان یکی از منابع مهم پروتئینی در سبد غذایی خانوار قرار گرفته است،افزود:طی یک ماه اخیر با مسموم شدن و فوت تعدادی از هموطنانمان به دلیل استفاده از قارچ های وحشی موجود در طبیعت،بسیاری از خانوارها از خرید و مصرف قارچ خوراکی اجتناب کرده اند.

طهماسبی با بیان اینکه قارچ های وحشی در محیط های طبیعی بر سه نوع خوراکی، دارویی و سمی هستند، گفت: با توجه به بارش های اخیر،قارچ ها رویش خوبی در طبیعت داشتند از اینرو بسیاری از گردشگران و جوامع روستایی بدون آگاهی اقدام به جمع آوری و فروش این قارچ ها در بازار کردند که درنهایت این امر منجر به مسمومیت و فوت تعدادی از افراد در کشور شد.مردم باید بدانند که تشخیص این سه نوع قارچ در طبیعت بسیار دشوار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مصرف قارچ های خوراکی در دنیا متداول است، بیان کرد: بیش از ۱۱۰ واحد پرورش قارچ در کشور، سالانه حدود ۱۵۰ هزارتن قارچ تولید می کنند که با توجه به سرانه مصرف ۱.۲ تا ۱.۳ کیلوگرم، مشکلی در تامین قارچ وجود ندارد که مردم به سمت و سوی استفاده از قارچ های بیابانی بروند.

وی با انتقاد از کاهش سرانه مصرف قارچ در کشور گفت: سرانه مصرف قارچ در بسیاری از کشورها۵ تا ۶ کیلوگرم است که با توجه به توسعه شهر نشینی و مطلوبیت این ماده غذایی، افزایش سرانه مصرف امری ضروری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه قارچ تولیدی در ایران،بهترین قارچ از نظر مواد غذایی و کیفیت در دنیاست، تصریح کرد:قارچ های تولیدی در ایران از بهترین نوع صدفی و دکمه ای هستند؛بنابراین در مصرف آنها جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما که نگفتیم قارچهای پرورشی مشکل دارن
      مشکل اینه که فروشگاه مراجعه می کنیم از کجا بدونیم قارچش پرورشی هست یا بیابانی ؟

    • بدون نام

      مردم نمی ترسند عزیز.مردم به علت فقر و گرونی قناعت میکنند.

    • رفیعی نسب

      چرا میخواین کاری کنید که مردم به قارچ روی بیارن برای شما که نگرانی نداره این وسط مردم چرارفتن دکتر دیگه ببین چرا رمدمبه این روز افتادن جلو گیری کنید

    • بدون نام

      نه برای چی بترسند مرگ یک بار شیون یک بار

    • ایمان

      نترسید همش چند هزار نفر کشته شدن

    • ایرانی

      راست میگه بنده خدا، قارچ خوردن دیگه از پراید سواری که خطرناک تر نیست! چطور با سالی بیست هزار تا کشته بازم مردم سوار میشن؟ ولی قارچ بیچاره تا چهار نفر را کشت شد لولو خرخره!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج