adexo3
۷۲۸۷۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

پیشنهاد تحریم های جدید بر علیه ایران

در حالی که اخیرا دولت آمریکا از بررسی احتمال آزاد سازی برخی از دارایی های بلوکه شده ایران خبر داده است، جمهوری خواهان سنا اعلام کرده اند که به شدت با موضع اوباما مخالفت خواهند کرد و بر همین اساس اقدام به پیشنهاد یک طرح تحریمی جدید بر علیه ایران کرده اند.

تابناک: در حالی که اخیرا دولت آمریکا از بررسی احتمال آزاد سازی برخی از دارایی های بلوکه شده ایران خبر داده است، جمهوری خواهان سنا اعلام کرده اند که به شدت با موضع اوباما مخالفت خواهند کرد و بر همین اساس اقدام به پیشنهاد یک طرح تحریمی جدید بر علیه ایران کرده اند.

سناتورهای جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا اعلام کرده اند که با شدت در برابر مواضع دولت در خصوص لغو هرگونه تحریم ایران مخالفت خواهند کرد و علیرغم دعاوی کاخ سفید مبنی بر لزوم توقف تصویب تحریم ها جدید بر علیه ایران تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات، اعلام کرده اند که یک طرح تحریمی جدید بر علیه ایران را به اجرا در خواهند آورد.

سناتور مارک کرک رئیس کمیته بانکی سنای آمریکا اعلام کرده است که: پایان یافتن مذاکرات ژنو بدون تغییر در مواضع ایران به این معنی است که سنای آمریکا باید تحریم های بیشتری را علیه ایران به تصویب برساند، هرچند کاخ سفید به این موضوع اعتراض دارد.

کرک به همراه دو سناتور دیگر یعنی کلی آیوت و لیندسی گراهام این مواضع خود را در بیانیه ای در روز گذشته و در پی انتشار گزارشی در نیویورک تایمز مبنی بر تلاش دولت آمریکا برای آزاد کردن برخی از دارایی های بلوکه شده ایران، منتشر کرده و بازگو نموده اند.

در این بیانیه آمده است: اکنون زمان سخت تر و شدیدتر کردن تحریم ها است و نه تضعیف آنها. ایالات متحده نباید قبل از آنکه ایران اقدام به تعلیق غنی سازی اورانیوم کند، به فکر لغو تحریم ها و آزاد کردن دارایی های ایرانیان باشد.

این در حالی است که هرچند کاخ سفید گزارش نیویورک تایمز را تکذیب نکرده است، اما برنادت میهان، سخنگوی اوباما در شورای امنیت ملی گفته است: اکنون بحث و گفتگو ها در خصوص چگونگی برداشتن تحریم ها هنوز حدس و گمانی و نابهنگام است.

وی اذعان کرده است: تصویب تحریم های جدید باید منوط به بروز آثار مذاکرات باشد و سنای آمریکا باید خود را با استراتژی های دیپلماسی و مذاکره کاخ سفید تطبیق دهد. دولت همچنان مشاوره خود را به مانند قبل با سنا ادامه خواهد داد بنابر این با هر قدم رو به جلوی دولت، انتظار بر همراهی و تطبیق تصمیمات کنگره است.

ایده سناتورهای موافق تحریم ایران برای تصویب تحریم های جدید این است که فشار اقتصادی ناشی از تحریم منجر به آن شده است که ایران به میز مذاکرات باز گردد. مارک روبیو در این باره گفته است که: تصویب تحریم های جدید لازم است تا دولت اقدام به برداشتن تحریم هایی که منجر به فلج شدن اقتصاد ایران شده است نکند.

طرح تحریمی جدیدی که جمهوری خواهان به دنبال آن هستند، به گفته مارک دوبوویتز، قرار است در ۲۸ اکتبر در سنا مورد بررسی قرار بگیرد که هدف آن درآمدهای ارزی ایران، ذخایر ارزی خارجی ایران، و به شکل کلی ارزش ریال است تا ایران توانایی فرار از بحران مالی و اقتصادی خود را نداشته باشد.

این طرح جدیدی در کنار طرحی خواهد بود که پیش از این در مجلس نمایندگان رای آورده و به سنا ارجاع شده است و تا بعد از مذاکرات ایران و ۵ + ۱ در نوامبر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سناتور جمهوری خواه روبیو با تایید مفاد این طرح جدیدی اذعان کرده است: تا زمانی که ایران فعالیت غنی سازی خود را به شکل کامل معلق نکند، با هرگونه پیشنهاد برای رفع تحریم ایران مخالفت خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      درآمریکا و ایران افراد تندرو هستند که از حل مسئله ایران ناراحتند . در آمریکا ، طرفداران تحریم و در فشار گذاشتن ایران ، اصولاً عوامل و جیره خواران رژیم صهیونیستی هستند و در ایران معمولا کسانی که به هر دلیلی منافعشان به خطر می افته مخالف آرامش هستند و در این میان افراد دلسوز که برای سربلندی و رفع تحریمها تلاش می کنند باید از دو سو تلاش کنند . سوی اول در داخل کشور که باید جو سازان داخل را ساکت کنند و از سوی دیگر باید مواظب منافع ملی کشور باشند که باید به آنها دست مریزاد گفت . خدا به خدمتگذاران این مردم و این مرز و بوم توفیق و صبر عنایت کنه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج