۷۲۹۵۷۹
۵۶۶۸
۵۶۶۸
پ

وقتی رویاها پرواز می کنند

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

آرتور سی کلارک می گوید: «هر تکنولوژی که به حد کافی پیشرفت کرده باشد، عملا دیگر تفاوتی با جادو ندارد.» در این متن برخی از مهم ترین گجت ها و فناوری های این چند وقت اخیر را در دسته بندی های مختلف با هم مرور می کنیم. این گجت ها از فهرست ۱۰۰ انتخاب برتر مجله Popular Science از برترین نوآوری های سال ۲۰۱۷ انتخاب و گزینش شده اند.

مجله همشهری دانستنیها - محمد حسین جهان پناه: آرتور سی کلارک یکی از سه غول ادبیات علم - تخیلی معاصر، قوانین سه گانه مشهوری دارد که در سومین قانون می گوید: «هر تکنولوژی که به حد کافی پیشرفت کرده باشد، عملا دیگر تفاوتی با جادو ندارد.» جادوهایی که این روزها هر لحظه و هر دقیقه در حال پر کردن بعدی از ابعاد زندگی مدرن ما هستند. از ماهواره های هواشناسی مدرن گرفته تا ابرخودروهای لوکس و تلفن های همراه که گویی هر روز در آستین های خود چیز تازه ای برای رونمایی دارند.

در سالی که گذشت و کلا چند سال اخیر به طور خاص شاهد ظهور انبوهی از گجت ها و تکنولوژی های نوظهور بوده ایم. در این متن برخی از مهم ترین گجت ها و فناوری های این چند وقت اخیر را در دسته بندی های مختلف با هم مرور می کنیم. این گجت ها از فهرست ۱۰۰ انتخاب برتر مجله Popular Science از برترین نوآوری های سال ۲۰۱۷ انتخاب و گزینش شده اند.

برترین نوآوری های هوافضا

DREAM CHASER
جانشین شاتل

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

این روزها «دریم چیسر» نزدیکترین چیزی است که می شود در نقش جانشین شاتل در آینده به آن امیدوار بود؛ فضاپیمایی که همین چند ماه پیش پس از مدت ها تاخیر سرانجام توانست نخستین فرود آزاد خود را از ارتفاع سه هزار و پانصد متری تجربه کند. این هوافضاپیمای کوچک تا همین جای کار هم چندین بار تا مرز قطع کامل بودجه دریافتی خود از ناسا پیش رفته است. در واقع ناسا با دلایلی که چندان هم غیرمنطقی نیست، اقبال بیشتری به طرح کپسول های فضایی دارد. با این همه تا همین جای کار، ناسا قرارداد ارسال شش محموله فضایی به ایستگاه فضایی را با دریم چیسر منعقد کرده است، هر چند که با منقضی شدن زمان بندی قبلی نخستین پرتاب فضایی این فضاپیما روی موشک اطلس 5، هنوز زمان دقیقی برای نخستین پرتاب آن اعلام نشده است.

UTAP-۲۲MAKO
یکی برای همه

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

حرکت هماهنگ بچه اردک ها پشت سر مادرشان را دیده اید؟ حال تصور کنید که ناوگانی از پهپادهای نظامی پشت سر یک هواپیمای جنگنده سرنشین دار راه بیفتند و هماهنگ با هم، حرکت جنگنده را مو به مو تکرار کنند. چنین ناوگان ترسناکی از پرندگان بدون سرنشین به راحتی می توانند پدافند هوایی دشمن را کلافه کنند و حتی نقش یک تیم حمله هوایی را بر عهده بگیرند. شرکت «کراتوس» که در حال توسعه این طرح است در حال حاضر از ساخت پرنده BQM-167 خبر داده که در حال حاضر در قالب این طرح، «ماکو» خوانده می شوند. ماکو از روی زمین با کمک یک بوستر کمکی پرتاب می شودت و سپس به هواپیمای سرنشین داری که قرار است به وسیله آن رهبری شود، می پیوندد. این پهپادها 2600 کیلومتر برد دارند و می توانند تا 159 کیلوگرم بار یا مهمات را با خود حمل کنند.

GOES-۱۶
هواشناس فوری

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

توفان های سهمگین خیلی سریع شکل می گیرند، گسترش پیدا می کنند و در چنین شرایطی، هر دقیقه زودتر اطلاع یافتن از چگونگی پیشرفت آنها برای ما اهمیت فراوانی دارد. ماهواره GOES-16 که سال پیش پرتاب شد، هر 30 ثانیه، مناطق پر خطر را اسکن می کند که این یعنی دست کم پنج برابر سریع تر از نسل قبلی ماهواره های هواشناسی می تواند اطلاعات مورد نیاز برای پیش بینی وضعیت آب و هوا را جمع آوری کند.

SPACE BASED ADS-B
رهگیرهای فضایی

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

از زمانی که بال های هواپیماها روی ما سایه افکندند تا همین امروز، ردگیری همزمان همه آنها به یکی از چالش های بزرگ دنیای ما بدل شده است؛ خصوصا وقتی که از مرز سواحل و پوشش گیرنده های زمینی کنترل ترافیک هوایی موسوم به ADS-B خارج می شوند و دیگر عملا خبری از ردگیری مستقیم آنها نیست. (گم شدن هواپیمای مالزی روی آب های آزاد که کسی هنوز هم دقیقا نمی داند کجا سقوط کرده، یک نمونه از این مشکلات است.) در این میان پرتاب این گیرنده های زمینی در قالب 81 ماهواره که تنها 40 تای آن سال پیش پرتاب شدندپ، می تواند مشکل را به کلی حل کند. این سیستم می تواند امکان ردگیری و مشاهده مکان هواپیما در تمام طول پرواز، حتی زمانی را هم که روی آب های آزاد یا قطب های زمین در حال پرواز است، فراهم کند تا به این ترتیب دیگر هیچ هواپیمایی را گم نکنیم.

برترین نوآوری های دنیای خودرو

۲۰۱۸ FORD GT
ابرخودروی تغییر شکل دهنده

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

زمانی نه چندان دور طراحان هواپیماهای جنگی، آنها را با بال های متحرک می ساختند تا در سرعت های بالا با تغییر شکل بال خود عملکرد به مراتب بهتری داشته باشند. «فورد جی تی» جدید هم با یک بالچه متحرک در انتهای بدنه کم و بیش چنین داستانی دارد. زمانی که پدال گاز را برای سرعت بیشتر فشار دهید، کامپیوتر خودرو به صورت خودکار ارتفاع بالچه را تنظیم می کند (کاهش یا در صورت کاهش سرعت افزایش می دهد) تا خودرو بهترین کارایی آیرودینامیکی را نسبت به سرعتی که در حال حرکت است، به دست آورد. در حقیقت فورد تجربه و علاقه قابل توجهی برای کار کردن روی بالچه انتهایی ابرخودروهای کوچک و بزرگ خود دارد. تنها کافی است نگاهی به «شلبی موستانگ GT۳۵۰R» و «فوکوس RS» این شرکت بیندازید تا بازی خلاقانه طراحانش با بال عقب خودرو را به خوبی در طرح های مختلف آن ببینید.

A8 ACTIVE SUSPENSION
ضد تصادف

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

جدیدترین سدان «آئودی» طراحی شده تا همیشه آماده تصادف باشد. به زبان ساده یعنی اگر کسی وسط خیابان به سرش زد تا به هر دلیل خواسته یا ناخواسته ای با شما تصادف کند، حسگرهای اطراف خودرو به سرعت متوجه خطر می شوند و شما را باخبر می کنند تا انتظار تصادف را داشته باشید. سپس موتورهای الکتریکی متصل به سیستم تعلیق خودرو، ارتفاع سمتی را که انتظار می رود خودرو با آن برخورد کند، افزایش می دهند تا ضمن هدایت نیروی برخورد، قسمت محکم تری از بدنه را در برابر تصادف قرار دهند.

SKYACTIV-X
موتوری بنزینی با روح دیزلی

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

«مزدا» با رونمایی از موتور جدید خود که با نسخه 2019 «مزدا 3» معرفی شد، تصمیم دارد با پیوند دادن این دو موتور، 30 درصد انرژی بیشتر از موتور بنزینی خود بگیرد. در این موتور اگرچه هوا به همراه سوخت همچنان به اندازه موتور دیزلی فشرده نمی شود، اما در شرایط خاص، سوخت بیشتری به داخل سیلندر تزریق می شود و توسط جرقه شمع به آتش کشیده می شود. شعله های این آتش کوچک فشار داخلی سیلندر را افزایش می دهند و موجب می شوند هوا و سوخت تزریق شده به داخل سیلند ر بهتر درونش بسوزند.

برترین نوآوری های مهندسی

FRANKA EMIKA
ربات ایمن ساز

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

با قیمتی کمتر از 12 هزار دلار، این بازوی رباتیک یکی از ارزان ترین ربات های صنعتی دنیاست؛ رباتی مدرن با کارکردهای فراوان که قرار است بتواند هر چیزی حتی خط تولید نمونه های بیشتری از خودش را اداره کند. به علاوه برخلاف بیشتر بازوهای رباتیک امروزی برنامه ریزی و تنظیم بسیار ساده ای دارد. به علاوه از نظر ایمنی هم برخلاف بیشتر ربات های صنعتی که برای کار کردن با آنها دستورات ایمنی سختگیرانه ای وجود دارد، در مورد این ربات شرایط کاملا متفاوت است. در واقع تنها کافی است دست یا انگشتی بی حساب و کتاب وارد حریم کاری ربات شود تا حسگرهای آن به سرعت متوجه شوند و ربات را برای جلوگیری از وقوع هر حادثه ناخواسته ای در جای خود متوقف کنند. این ربات چندی پیش برنده جایزه «تکنولوژی آینده» در آلمان شد.

HYWIND SCOTLAND
مزرعه باد شناور

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

پنج توربین بادی در ارتفاع حدود 400 پایی در اعماق آب های ساحلی اسکاتلند نصب شدند و قرار است انرژی مورد نیاز بیش از 20 هزار خانه را تامین کنند. هدف از طراحی این مزرعه کوچک بادی که در نزدیکی ساحل بنا شده، آزمایش عملی توسعه مزارع بادی دریایی است، آن هم در جایی که باد برای به حرکت در آوردن توبین ها قوی تر است، هم با دور کردن آنها از ساحل میدان دید رویایی دریا برای ما خراب نمی شود و هم انرژی پاک بیشتری به خانه های ما می رسد. این پروژه در عمل نخستین گام در این مسیر است.

EELUME VEHICLE
تعمیرکار زیردریایی

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

تعمیر زیرساخت های زیرآبی دنیای ما برای آدم ها کاری مشقت بار است، با این حال برای رباتی که اختصاصا با این هدف طراحی شده، کاری ندارد. این ربات مار شکل که نخستین بار در آب های سرد نروژ آزمایش شد، در حقیقت گجت ماژولاری است که اختصاصا برای فعالیت زیر آب طراحی شده. به این ترتیب طراحان آن امید دارند که تا دو سال دیگر بتوانند با فراهم کردن شرایط، این ربات را در کف دریاها به حرکت در آورند تا تعمیر کابل ها و تجهیزات نفتی آسیب دیده را برعهده بگیرد.

DESKTOP METAL
بازیافت کننده باتری

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

باتری های سربی - اسیدی، خودروهای ما را روشن و انرژی ذخیره بسیاری از سرورها را تامین می کنند و صددرصد هم قابل بازیافت هستند. با این حال پروسه بسیار داغ ذوب کردن سرب قدیمی برای تولید باتری های جدیدبه خاطر سوزان سوخت فسیلی، آلاینده و کثیف است. در این میان روش جدیدی که شرکت «آکوامتال» طراحی کرده، مشکل را حل می کند؛ به این ترتیب که با استفاده از اتاقی که دمای آن به وسیله یک سیستم الکترومکانیکی تنظیم می شود، تا حد زیادی آلایندگی مراحل بازیافت سرب کاهش داده می شود. به علاوه نتیجه کار، سربی به مراتب خالص تر و با کیفیت تر از سرب های قبلی است.

برترین گجت ها

BOOST CREATIVE TOOLBOX
اسباب بازی با گزینه های بی پایان

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

به لطف اسباب بازی های هوشمندی مثل این، که سال پیش سروصدای زیادی هم به پا کرد، بچه ها از همان سنین ابتدایی می توانند مقدمه کدنویسی را با چنان مهارتی یاد بگیرند که بیشتر بزرگترها حتی همین حالا هم بلد نیستند. این گجت شرکت «لگو» به بچه های هفت تا دوازده ساله اجازه می دهد با نوشتن برنامه های کوچک در محیط اپلیکیشن کنترل کننده، کدنویسی را در عمل آزمایش کنند. این اسباب بازی را که شامل بیش از ۸۴۰ قطعه مختلف است، می توان به پنج شکل مختلف سر هم کرد. همه این شکل ها هم، با کدنویسی مناسب واقعا می توانند کاری انجام دهند.

OMNICHARGE
پاوربانک همه کاره

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

این پاوربانک ۲۰ هزار آمپرساعتی شاید در نگاه اول خیلی چیز هیجان انگیزی به نظر نرسد اما در عمل یکی از جالب ترین پاوربانک های سال گذشته بود. این پاوربانک، صاحب دو پورت USB، یک سوکت دیواری استاندارد، ولتاژ خروجی انتخابی و ۱۱ سنسور حرارتی داخلی است که هدف از آنها جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و کاهش قابل توجه شانس آسیب دیدن دستگاه شما در نتیجه این حرارت به هنگام اتصال برای شارژ شدن با این پاوربانک است. پورت DC آن هم به راحتی می تواند برای شارژ کردن لپ تاپ و دیگر گجت های بزرگ مثل باتری دوربین یا درون ها استفاده شود. وضعیت باتری را هم می توانید از طریق نمایشگر OLED روی آن مشاهده کنید.

PLUME
وایرلس سازگار

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

تنها کافی است این سوکت ها را در اطراف خانه خود وصل کنید تا پوشش آنتن دهی وایرلس در تمام فضای خانه شما به شکلی یک دست برقرار شود. «Plume» از نوعی سیستم انطباق پذیر مبتنی بر کلود (فضای ابری) استفاده می کند. این سیستم با تجزیه و تحلیل فضای خانه جریان ارسال داده ها درون آن را تنظیم می کند. به این ترتیب برای نمونه اگر به صورت آنلاین در حال مشاهده ویدئویی از یوتیوب باشید، در حالی که شخص دیگری در اتاق دیگر در حال دیدن فیلمی از یک سرویس دیگر باشد، سیستم به صورت هوشمند ارتباط شما را به سوکت دیگری که پهنای باند خالی بیشتری دارد، منتقل می کند.

G POWERPLAY
موس پد جادویی

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

بیشتر موس پدهای امروزی به جز جمع کردن کلی جرم و گرد و خاک، واقعا کار خاصی برای ما نمی کنند. در این میان، موس پد نوظهور «لاجی تک» یک استثناست. این موس پد میدان مغناطیسی از خود ساطع می کند که موس پیشرفته ای را که همراه آن استفاده می کنید، به طور مداوم شارژ می کند. به این ترتیب دیگر نیاز نیست پیوسته نگران تمام شدن ناگهانی باتری موس بی سیم خود باشید. این پد با دو صفحه روکش متفاوت عرضه شده است که یکی پلاستیکی سخت و دیگری پارچه ای است. روکش پارچه ای آن هم به گونه ای انتخاب شده که سرعت حرکت موس را روی خود کند نمی کند. ضمنا بالای پد هم چراغ تزئینی کوچکی وجود دارد که رنگ آن به دلخواه شما قابل تغییر است.

ALPHA 9
بدون آینه برای حرفه ای ها

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

دوربین های DSLR این روزها با رقبای بسیار جدی از دنیای دوربین های بدون آینه طرف هستند با این حال تا همین پارسال همچنان دنیای دوربین های فول فریم عملا بدون چالشی جدی در اختیار DSLR ها بود. تا این که اوایل سال قبل، «سونی»، «A۹» را معرفی کرد؛ اولین دوربین فول فریم بدون آینه سونی که عملا تلاشی بود برای ساختن یک دوربین همه کاره که اتفاقا با استقبال خوبی هم روبرو شد. این دوربین نوظهور ۲۴ مگاپیکسلی، در هر ثانیه می تواند تا ۲۰ عکس با کیفیت را ذخیره کند. در عین حال سرعت فوکوس این دوربین جدید سونی از خیلی جهات مثال زدنی است.

SPECTACLES
دوربین پوشیدنی باکلاس

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

«اسنپ چت» خیلی در ایران معروف نیست، اما خارج از ایران با بیش از ۱۸۷ میلیون کاربر، یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی دنیاست؛ سرویسی مبتنی بر ارسال و دریافت تصویر که خیلی ها آن را پیشگام مسیری جدید در مسیر تحول شبکه های اجتماعی می دانند. در این میان اگر اسنپ چت باز بودید، حتما در همان نگاه اول متوجه می شدید که این عینک های بانمک دقیقا برای این طراحی شده اند که داد بزنند من اسنپ چت بازم. کار این عینک این است که هر لحظه اراده کردید ویدئوهای ۱۰ ثانیه ای بگیرید و مستقیما به اسنپ چت خود ارسال کنید. خود عینک برای مدت ها بیشتر به یک شوخی می ماند. گجت منحصر به فردی که برای پیدا کردنش باید دستگاه های فروش خودکار منفی را در سطح شهر پیدا می کردید، اما همه چیز رفته رفته جدی شد و عینک به صورت گسترده به فروش رسید.

GALAXY S9
نهمین کهکشانی

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

سال پیش وقتی که اپل برای ده سالگی آیفون خود سرانجام دستی اساسی روی طراحی آیفون کشید و نسخه X را منتشر کرد، رسما صاحب جنجالی ترین و متفاوت ترین گوشی سال شد. تلفن همراهی که با همه انتقادات تا اواخر سال پیش رقیبی جدی نداشت تا سرانجام «سامسونگ» در جریان کنفرانس جهانی موبایل، نهمین نسخه گلکسی خود را معرفی کرد. تلفن همراهی در حد و اندازه آیفون که همانند محصول اپل به سیستم تشخیص چهره و حتی نمایشگری مشابه مجهز است و همچنان حسگر اثر انگشت را حفظ کرده و این بار به دو دوربین قدرتمند در نسخه پلاس خود مجهز است. همه اینها باعث شد که اندرویدی ها پس از ماه ها انتظار، شاهد ظهور رقیبی پر قدرت برای «آیفون ایکس» باشند.

CLICK CONNECTOR
اندرویدی اصل

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

اولین تلفن همراه شرکت «اسنشیال» که اواسط سال پیش عرضه شد، احتمالا منحصر به فردترین اندرویدی دنیا است. هم به این خاطر که طراحش کسی نبود جز «اندی رابین» که اندروید هم کاردستی اوست و هم به این خاطر که در عین سادگی فراوان، جزئیات عجیب و غریبی دارد؛ از سوراخ های شارژر بی سیم پشت بدنه گوشی که مثل جای دندان های دراکولا می مانند و شارژر آن که به جز شارژ می تواند برای انتقال اطلاعات هم مورد استفاده قرار گیرد تا گجت های جانبی مثل دوربین های ۳۶۰ درجه. با این حال در این گوشی خبری از ویژگی های رایج این روزهای اندرویدی ها مثل ضد آب بودن، باتری قابل تعویض و حتی سفارشی سازی ویژه روی اندروید نیست. به زبان ساده این گوشی یک تجربه خالص اندرویدی است که یکی از اصلی ترین خالقان اندروید انتظار دارد شما از نزدیک حسش کنید.

برترین فناوری های صوتی و تصویری

SIGNATURE TV W
کاغذ دیواری دیجیتالی

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

این تلویزیون هوشمند ۶۵ اینچی که اواخ رسال پیش معرفی شد، به سرعت توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. این نمایشگر غول آسا که غیررسمی گاهی آن را تلویزیون وال پیپری (کاغذ دیواری) هم صدا می کنند، تنها ۲.۵ میلی متر ضخامت و کمی بیش از هفت کیلوگرم وزن دارد. در نتیجه آن را می توان روی هر دیواری بدون نیاز به پیچ و مهره و فقط با کمک تعدادی آهن ربای قوی نصب کرد. نمایشگر OLED این تلویزیون با وضوح تصویر ۴K، با استانداردهای پخش مختلفی سازگار است. سیستم پخش صوتی تلویزیون هم به یک ساندبار کوچک وابسته است که آن را می توان در فاصله ای کوتاه از آن نصب کرد.

PREDATOR 21 X
قوی ترین لپ تاپ دنیا

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

در سال های اخیر اگرچه دنیای لپ تاپ ها زیر سایه محصولات جدید شرکت هایی مثل «اپل» و «مایکروسافت» در حال رکود بوده، اما در دنیای لپ تاپ های گیمینگ (مخصوص بازی) شاهد ظهور غول هایی بی شاخ و دم مثل این یک یبوده ایم.

این لپ تاپ ۲۱ اینچی غول آسا، رسما قوی ترین لپ تاپ دنیاست. این لپ تاپ به لطف یک پردازنده نسل هفتم کورآی ۷ اورکلاک شده، ۶۴ گیگابایت رم و کارت گرافیک قدرتمند GeForce GTX ۱۰۸۰ با صفحه کلید ماژولار (مجهز به یک تاچ پد دو منظوره) به یک نمایشگر بزرگ و با کیفیت و حسگرهایی برای ردگیری مسیر حرکت چشمان شما مجهز است. ضمنا این لپ تاپ می تواند برای ذخیره اطلاعات همزمان از پنج هارد مختلف پشتیبانی کند.

H2 HEADPHONES
هدفون های حرف گوش کن

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

این هدفون احتمالا یکی از خلاقانه ترین گجت هایی است که سال پیش به بازار آمد. چرا؟ چون اولین گام برای تنظیم این هدفون های خاص این است که ابتدا باید با آنها به صورت پخش آزمایشی ۹۰ ثانیه ای به یک موسیقی گوش کنید. به این ترتیب هدفون بر اساس قدرت شنوایی شما، گراف مخصوصی موسوم به آدیوگرام را ایجاد می کند. در طول این ۹۰ ثانیه هدفون موسیقی را از هشت ناحیه مختلف طیف صوتی شنیداری با بلندی صدایی که به مرور افزایش پیدا می کند، برای هر کدام از گوش های شما پخش می کند تا نقشه دقیقی از حساسیت هر کدام به فرکانس های مختلف به دست آورد.

EXPLORER
واقعیت ترکیبی تجاری

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

رقابت هدست های واقعیت مجازی این روزها وارد فاز تازه ای شده و یکی از این رقبا «لنوو» است که همین زمستان گذشته سرانجام با «اکسپلورر» از راه رسید؛ هدستی مجهز به دو دوربین ردگیری کننده حرکت که می تواند تصاویر مجازی را روی شرایط فیزیکی اتاق پیرامونی فرد منطبق کند؛ تکنولوژی که «مایکروسافت» در قالب واقعیت ترکیبی درون ویندوز ۱۰ در حال کار کردن روی آن است. در حقیقت اکسپلورر یکی از اولین هدست های تجاری معرفی شده بر مبنای همان تکنولوژی است که «هولولنز» مایکروسافت پیش از این قول آن را داده بود.

برترین فناوری های امنیتی

CAM IQ
نگهبان دیجیتال

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

این گجت که «NEST» اولین بار اوایل سال پیش آن را به بازار معرفی کرد با دوربین امنیتی هشت مگاپیکسلی خود می تواند تصاویر ۴K بگیرد، اما این تصاویر را واقعا جایی نمی فرستد، بلکه با استفاده از وضوع بالای تصاویر خود روی آنها زوم می کند تا جزئیات مشکوک تصویر بررسی شوند. به علاوه این گجت می تواند چهره های آشنا و غریبه را بشناسد و در صورت دیدن هر چیز مشکوکی در محدوده دید ۱۳۰ درجه ای خود، شما را با یک تماس فوری باخبر کند. ضمنا شرکت NEST چندی پیش نسخه مخصوص نصب خارج از ساختمان این سیستم را نیز با عنوان Cam IQ Outdoor عرضه کرد که این مدل هم توانایی بزرگنمایی تا ۱۲ برابر روی جزئیات صحنه را دارد.

BURNER BREAKER
شکستن رمز تلفن های احمق

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

دیگر همه می دانند که شرکت های امنیتی زیادی هستند که تخصص شان رخنه به پشت دیوارهای امن تلفن های هوشمند امروزی برای پلیس یا سرویس های امنیتی زیاد است. با این حال تلفن های ساده قدیمی مثل همان تلفن های تاشو یا غیر هوشمند بیشتر مواقع احمق تر و قدیمی تر از آن هستند که بتوان به روشی هوشمند و بی دردسر با روش هاذی مدرن رمز آنها را شکست. این دستگاه دقیقا برای این وقت ها طراحی شده و کارش هم شکستن رمز گوشی های قدیمی و ساده است. دستگاه می تواند تا ۱۴ هزار و ۴۰۰ ترکیب رمز مختلف را تنها در یک روز روی گوشی تلفن مورد نظر آزمایش کند که البته در بیشتر مواقع به خاطر سادگی رمزهای روزمره بیشتر افراد، رمز گوشی را در همان یک ساعت اول پیدا می کند.

DRONEDEFENDER
پهپادگیر

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

پهپادها این روزها همه جا هستند، خصوصا جاهایی که نباید باشند و این گجت نوظهور برای مقابله با همین وقت هاست. کار این گجت در درجه اول قطع ارتباط رادیویی میان پهپاد و کنترل کننده آن است و می تواند این کار را هم تا فاصله چهارصدمتری انجام بدهد. این گجت در عین حال می تواند حتی ارتباط ماهواره ای پهپادهای نظامی را هم قطع کند و آنها را وادار کند که فرود بیایند. از این وسیله همین حالا هم در برخی از میادین جنگی استفاده می شود و به زودی شاهد نمونه های مشابه بیشتری هم خواهیم بود.

DRWL
امن ترین کامپیوتر دنیا

برترین نوآوری ها و گجت های دنیا

این گجت غریب، به قول سازنده اش اولین کامپیوتر ضد سرقت واقعی دنیاست. داستان از این قرار است که اگر شما کلید درست این کامپیوتر (واقعا منظورمان نوعی کلید فیزیکی واقعی مجهز به NFC است) و پسورد آن را نداشته باشید، کامپیوتر اصلا روشن نمی شود. در صورتی که دستگاه بدون اطلاع قبلی به اندازه مشخصی جابجا شود، سیستم به صورت خودکار قفل می شود و آژیر اخطار به صدا در می آید و در صورتی که کسی بخواهد با شکستن بدنه آن به سخت افزارش برسد، تمامی اطلاعات روی حافظه پاک خواهند شد. ضمنا امکان کپی کردن هیچ اطلاعاتی بدون اجازه از روی فلش یا هر حافظه ای به روی دستگاه نیز وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج