۷۲۹۶۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۰
۱۵ نظر
۵۰۰۰
پ

رقیب انتخاباتی روحانی: مشکل ما کمبود آب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در حال حاضر مشکل برجام نداریم چون چیزی نیست که نتوان تغییرش داد اما آنچه که دارد مملکت را نابود می‌کند مشکل کمبود آب است که اگر حل نشود، هم ایران از بین می‌رود هم جمهوری اسلامی.

ایسنا نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در حال حاضر مشکل برجام نداریم چون چیزی نیست که نتوان تغییرش داد اما آنچه که دارد مملکت را نابود می‌کند مشکل کمبود آب است که اگر حل نشود، هم ایران از بین می‌رود هم جمهوری اسلامی.

مصطفی هاشمی‌طبا در پاسخ به این پرسش که کارنامه دولت دوازدهم را تا امروز چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: تلاش‌های دولت روحانی خیلی خوب بوده است و دولت در یک ریل مشخص حرکت می‌کند اما در سیاست کلی که مجموعه حکومتی ما دارد باید مقداری تغییر ایجاد شود. با این روشی که ما داریم حرکت می‌کنیم، مسائل مملکت حل نمی‌شود.

وی افزود: مشکل ما بیشتر مشکل درونی است تا بیرونی و حالا برجام باشد یا نباشد ما همچنان مشکلات درونی را خواهیم داشت. به عنوان مثال الان دولت می‌خواهد با بدهی۶۰۰ هزار میلیاردی‌اش چه کند؟ وقتی دولت یارانه نقدی می‌دهد دیگر نمی‌تواند لااقل بخشی از این بدهی را صاف کند. در حال حاضر موسسات بسیاری که در کار سازندگی کشور بودند از دولت طلب دارند، دولت می‌خواهد با این بدهی چه کند؟ بسیاری از موسسات طلبکار از دولت به خاطر همین موضوع دارند کارگران‌شان را بیرون می‌کنند، چرا که توان پرداخت حقوق آنان را ندارند ولی این در حالی است که دولت دارد این گونه پولش را حرام می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت باید سیاست کلی‌اش را در این زمینه‌ها تغییر دهد، گفت: سیاست‌های داخلی ما با سیاست‌های خارجی‌مان باید تطبیق پیدا کند. ما سیاست خارجی‌مان انقلابی است و سیاست داخلی‌مان لیبرالی است. این‌دو باید باهم تطبیق پیدا کنند تا منابع‌مان را از دست ندهیم.

هاشمی‌طبا افزود: سیاست‌های اجرایی را مجلس مشخص می‌کند و باید سیاست‌های درستی از سوی مجلس درباره قانون برنامه و بودجه در پیش می‌گرفت. وقتی مجلس قانونی را تصویب می کند که اجرایی شدنش هزاران میلیارد پول می‌خواهد و خودشان هم می‌گویند چنین پولی نداریم، این قانون به چه دردی می‌خورد؟

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور دچار مشکل کمبود آب است، ادامه داد: باید مجلس ما تمام کوشش‌اش را برای حل مشکل آب و تغییر شیوه کشاورزی می‌کرد و دولت هم دنبالش می‌رفت اما این اتفاق نیفتاده و آقای روحانی هم همین‌طور نشسته و چاه‌ها دارند خشک می‌شوند و آب سدها پایین‌تر می‌روند. پس مجموعه‌ای از سیاست‌گذاری‌ها در مجلس و اراده دولت و منش آن وجود دارد که باید کارها را پیش ببرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: به نظرم منش دولت خیلی انقلابی نیست که بتواند کار را آن‌طور که لازمه مملکت است پیش ببرد. دولت الان فقط باید به مسئله آب و کشاورزی برسد و بقیه کارها را بگذارد برای بعد. در این میان هرکس که نمی تواند در دولت کار کند هم برود. ما که نباید با کسی رودربایستی داشته باشیم. ما در حال حاضر نه مشکل برجام داریم نه مشکل سیاست خارجی چرا که همه این موارد قابل تغییر است و چیزی نیست که نتوان تغییرش داد اما آنچه که دارد ممکلت را نابود می‌کند مشکل کمبود آب است که اگر حل نشود هم ایران از بین می‌رود هم جمهوری اسلامی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... اقتصاد ایران را منفجر کردند تازه تو گیر دادی به 50 هزار تومان یارانه .

    • بدون نام

      از این واضحتر مگه میشه؟ چرا دولت هیچ اقدامی نمیکنه؟ بیش از میلیونها مرتبه مشکل بی آبی در دولت روحانی مطرح شد ولی اقدام صفررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

    • سعید

      هیچکدامتان ب درد مسعوولیت نمیخورید فقط حرف میزنید و شعار میدید

    • بدون نام

      کلا ایران یک کشور یونیکه... در حالیکه داره مثلا با استکبار جهانی می جنگه در داخل کشور سرمایه داری هار و افسارگسیخته وجود داره .اصلا خیلی خوبیم!

    • چهار شنبه

      سالهاست که شما ندای الاتش سر میدهد،
      کیست که این ندا را نشنیده یا این بحران
      را لمس نکرده باشد. متأسفانه کسانی که
      میتوانند، خود را به بیخیالی زده اند و کسانی
      که نگرانند، کاری از دستشان بر نمی آید.

    • ملیحه

      کل مشکل مملکتمون حله فقط آب مونده

    • فرزاد مخصوصی

      یه کلام از مادر عروس

    • بدون نام

      والا بیشتر رفیقش بود تا رقیبش

    • بدون نام

      مشکل کمبود اب نیست مشکل نبود برنامه برای مدیریت و نگهداری این بارونی که امسال تو فصل بهار تو اکثر استانها بارید.

    • بدون نام

      اگه مشکل آب داریم دولت چرا کاری نمیکنه
      در طی ۱۰ الی ۱۲ باری که طی یکی دو ماهه باران بارید این همه آب کجا رفت؟ مسئولین امر چطور اینهمه آب رو کنترل کردند؟ همه وارد فاضلاب شد.
      به جای اینکه جدول های کنار خیابانها آب ها رو هدایت کنند به سمت درختان آب رو هدایت میکردند به سمت فاضلابها و...

    • عنقا

      یارانه دادن شما چه ربطی به بدهی دولت داره خدا چی بگم بکنه که همش دارین میگن خشکسالی وغیره خب ما میدانیم ولی سیل امده شهر ویرانه کرده خب ابرهارابارور کنید شماهم اینو میگید ماهم مشکل جیب مون داریم متاسفم برم به دیوار حرف بزنم بهتره

    • بدون نام

      والا از قدیم گفتن سیر از گرسنه خبر نداره همینه ... مردم صبح تا شب دنبال ی لقمه نون هستن و پیشرفت کشور هم د ر گرو هسته ی شدن ایران . دولت بجا و درست عمل میکنه شانس اوردیم بعضیا رای نیاوردن

    • بدون نام

      داداش .شما شعر.ما گلهای خندانیم را بخوانید مشکل آب و همه چیز حل میشود.

    • علی باقری

      انقد وحده ووحید دادید..که نا امیدم..دیگه من رهم رو به هیچکی نمیدم..همش دروغ وریا

    • بدون نام

      اره عزیزم شما گفتید مردم ساده لوح هم باور کردند.الکی میخوایین یه موضوع بی ربط رووسط بندازین تا این شرایط بد اقتصادی ازیاد مردم بره .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج