جاباما
۷۳۲۴۴
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

با این بازی ها کودکتان را کتاب خوان کنید (۱)

راز موفقیت در کتاب‌خوان کردن کودکان این است که به او بیاموزید مطالعه کتاب مملو از هیجان و مسایل سرگرم کننده است. برای پرورش این احساس باید راهکارهای مناسب را بشناسید. برای این منظور بهتر است ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

با این بازی ها کودکتان را کتاب خوان کنید (1)





برترین ها: راز موفقیت در کتاب‌خوان کردن کودکان این است که به او بیاموزید مطالعه کتاب مملو از هیجان و مسایل سرگرم کننده است. برای پرورش این احساس باید راهکارهای مناسب را بشناسید. برای این منظور بهتر است ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

برای یادگیرنده های فیزیکی

به نام خود کودک او را در کتابخانه ثبت نام کنید و کارت عضویت بگیرید: وقتی کودک ببیند کارت اختصاصی دارد و می تواند به دنیایی از انواع کتاب های جدید دسترسی داشته باشد بسیار هیجان زده و خوشحال خواهد شد. برای این کار با او با هم به کتابخانه بروید و آموزش لازم را به او بدهید.
همچون شخصیت های کتاب لباس بپوشید و با کودک بازی کنید: همچون شخصیت کتاب داستان مورد علاقه کودک خود لباس بپوشید و مانند او رفتار کنید تا داستان کتاب را به دنیای واقعی بیاورید. حتی می توانید دوستان فرزند خود را دعوت و نمایش خانگی برای آنها اجرا کنید.

با این بازی ها کودکتان را کتاب خوان کنید (1)

پوستر الفبا برای او تهیه کنید: از کودک بخواهید حروف موجود در پوستر را بنویسد و سپس مجله یا کاتالوگی بیاورید و از او بخواهید همه اشکالی که با حرف موردنظر شروع می شوند را با قیچی برش دهد و آنها را روی پوستر حرف مرتبط بچسباند. به این ترتیب می توانید با بازی، حروف الفبا را به فرزند خود بیاموزید.

از عروسک های انگشتی برای بیان داستان کمک بگیرید: با عروسک های انگشتی یا حتی می توانید یک تکه پارچه ساده دور انگشت خود بپیچید و با ماژیک روی آن تصویر شخصیت موردنظر خود را نقاشی کنید و به واسطه آنها داستان را برای فرزند خود تعریف کنید. هر چه ذوق و سلیقه بیشتری در این زمینه به خرج دهید، کودک با اشتیاق بیشتری به کتاب‌خوانی شما توجه خواهد کرد. اگر از عروسک استفاده می کنید، می توانید از خود کودک هم برای بازی نقش شخصیت داستان کمک بگیرید.

برایش لغت‌نامه درست کنید: هنگامی که کودک با واژه های جدید روبه رو می شود و معنای آنها را نمی داند، آنها را به همراه معنی داخل دفترچه یادداشت کنید. به این ترتیب یک لغت‌نامه خوب و مفید برای او تهیه کرده اید.

برای پاداش کودک را به کتاب فروشی ببرید: هربار که کودک کار خوب انجام می دهد به او بگویید فلان مبلغ را برایت کنار می گذارم و سپس با آن پول با هم کتاب فروشی بروید و پول ها را خرج کنید.

برای نویسنده مورد علاقه فرزند خود نامه بنویسید: برای اینکه کودک را با مقوله کتاب، مطالعه و نویسندگی آشنا کنید، بهتر است از او چند سوال بپرسید: به طور مثال: چه چیزی در مورد این نویسنده را دوست داری؟ وقتی این داستان را می خوانی چه احساسی دارد؟ شخصیت مورد علاقه تو کیست؟ از کودک بخواهید همه اینها را برای نویسنده بنویسد، داخل پاکت نامه قرار دهد و تمبر بچسباند. می توانید آن را برای ناشر یا نویسنده پست کنید.

با این بازی ها کودکتان را کتاب خوان کنید (1)

غذاهای داخل داستان های کتاب را برایش تهیه کنید: برای اینکه کودک به کتاب علاقه بیشتری پیدا کند برایش غذاهای داخل کتاب را بپزید. به طور مثال به تخم مرغ رنگ غذای سبز بزنید. یا نان و کلوچه های عروسکی برایش درست کنید.

پیک نیک کتاب‌خوانی راه بیندازید: غذای مورد علاقه کودک را تهیه کنید و با کتاب موردعلاقه اش راهی پارک شوید. در کنار بازی و صرف غذا می توانید کتاب نیز برایش بخوانید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بحیرا

      کاش وقت این کارا رو داشتیم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج