۷۳۲۶۶۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فضانورد خانمِ رکورد دار ناسا، بازنشسته شد

"پگی ویتسون"(Peggy Whitson)، فضانورد ناسا که صاحب رکورد بیشترین مدت اقامت در خارج از جو زمین بین فضانوردان زن بود، بازنشسته شد.

خبرگزاری ایسنا: "پگی ویتسون"(Peggy Whitson)، فضانورد ناسا که صاحب رکورد بیشترین مدت اقامت در خارج از جو زمین بین فضانوردان زن بود، بازنشسته شد.

به نقل از دیلی‌میل، این خبر را آژانس فضایی روز جمعه در آخرین روز کاری وی، اعلام کرد. پگی آنت ویتسون متولد ۱۹۶۰ در ایالت آیووا است.

این پژوهشگر و فضانورد آمریکایی در میان دیگر فضانوردان آمریکایی صاحب رکورد بیشترین مدت اقامت در خارج از جو زمین است. او طی سه ماموریت، ۶۶۵ روز در فضا بوده است.

فضانورد خانمِ رکورد دار ناسا، بازنشسته شد

خانم ویتسون سابقه‌ای بسیار درخشان در ناسا دارد و تاکنون در ماموریت‌های بسیاری شرکت کرده و در ماموریت "ISS Expedition-16 " فرمانده ایستگاه بین‌المللی فضایی بوده‌ است.

او نخستین خانمی بود که فرمانده ایستگاه بین‌المللی فضایی بود. ویتسون همچنین 10 راهپیمایی فضایی را در کارنامه کاری خود دارد.

این زیست شیمی‌دان 58 به عنوان محقق در سال 1986 به ناسا ملحق شد و در سال 1996 یک فضانورد شد. وی هم چنین دارای دکترای رشته بیوشیمی است. آخرین پرواز فضایی وی سال گذشته بود.

پگی ویتسون با بازگشت به زمین، در سوم سپتامبر 2017 در میان فضانوردان آمریکایی صاحب رکورد بیشترین مدت اقامت در خارج از اتمسفر زمین است

مقامات ناسا گفتند ویتسون بالاترین استانداردهای پرواز فضایی انسان را داشته است و یک مدل برجسته در سراسر جهان شمرده می‌شود.

پگی ویتسون در حساب کاربری توییتر خود نوشت: فضانورد ناسا بودن همیشه بزرگترین افتخار زندگی من بوده است. از تمامی همکارانم در ناسا وتمامی افرادی که طی این سال‌ها من را حمایت کرده‌اند بسیار متشکرم. از میان تمامی خاطراتم، سفر به فضا بهترین خاطره زندگی من بوده است.

"جیم برایدنستاین" (Jim Bridenstine) مسؤول ناسا گفت: عزم و اراده ویتسون برای علم، اکتشاف بسیار ستودنی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج