۷۳۳۳۷۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

وظیفه‌ای که سنگین‌تر شد

بسیاری از اهالی فوتبال معتقد بودند که کسب یک امتیاز در گروه دوم جام جهانی ۲۰۱۸، نیز می‌تواند نتیجه خوبی برای ایران باشد.

روزنامه قانون: بسیاری از اهالی فوتبال معتقد بودند که کسب یک امتیاز در گروه دوم جام جهانی ۲۰۱۸، نیز می‌تواند نتیجه خوبی برای ایران باشد. آن‌ها انتظار داشتند تیم‌ملی با نمایشی قابل قبول و تماشاگر پسند برای آسیا آبروداری کند اما حالا ایران صدرنشین گروه مرگ است. اتفاقی که کمترکسی به آن فکر می‌کرد. ملی‌پوشان کشورمان در روز دوم جام جهانی، سه امتیاز مهم‌تر از نان شب را به دست آوردند و حالا شانس صعودشان را دو برابر می‌بینند. به همین دليل با بیژن ذوالفقار نسب، کارشناس خبره فوتبال ایران گفت‌وگو کردیم تا نظراتش را در مورد نوع بازی، تعویض‌های ایران در طول بازی و موثرترین بازیکنان تیم ملی جویا شویم.

بازی اول ایران در جام جهانی 2018 را چگونه ارزیابی می‌کنید.

قبل از هر چیز این برد را به مردم عزیز کشورمان که ماه ها منتظر چنین لحظه ای بودند، تبریک می‌گویم. به جز بازی و مسائل فنی آن، اتفاق خوبی افتاد که باعث شد همه مردم ایران چه آن ها که علاقه مند به فوتبال هستند و چه آن‌ها که خیلی اهل فوتبال نیستند، یک شب شاد و به یادماندنی را در کنار هم جشن بگیرند. به نظر من بازی خوبی را از تیم ملی کشورمان دیدیم. ملی پوشان ما سعی داشتند با ارائه یک بازی با برنامه و منظم از تیمی که قهرمان آفریقا شده است، امتیاز بگیرند و توانستند این مهم را به بهترین نحو انجام دهند.

چرا این بازی با سختی و فشار زیادی برای تیم ایران آغاز شد؟

این بازی را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد. در ۲۰ دقیقه اول بازی مقداری استرس و ترس بر تیم ملی حاکم بود و به همین دليل، بازیکنان ایران نمی توانستند وظایف‌شان را به درستی انجام بدهند اما به مرور زمان به جو بازی و ورزشگاه عادت کردند و عملکردشان بهتر شد به طوری‌که ما در انتهای نیمه اول حتی می توانستیم به گل برسیم. موقعیت هایی که در دقایق پایانی نیمه اول به دست آوردیم، باعث شد ملی پوشان اعتماد به نفس‌شان را به دست بیاورند و روی ضد حملات، تیم قدرتمند مراکش را مجبور به عقب نشینی می‌کردند. روی همین ضد حملات ما توانستیم در وقت های تلف شده یک ضربه ایستگاهی به دست بیاوریم و با استفاده از همین فرصت به گل رسیدیم و سه امتیاز حیاتی به دست آوردیم.

چه مساله‌ای باعث شد مراکش نتواند کیفیت اول بازی را داشته باشد؟

من فکر می‌کنم کار فنی خوبی که کی‌روش انجام داد، این بود که تیم ایران پس از تحمل فشار اول بازی، پرس شدید هافبک‌های مراکش را در دستور کار قرار داد. به این ترتیب وقتی که ارتباط هافبک ها با مهاجمان مراکش قطع شد، بازی به تعادل رسید و تیم حریف مجبور به عقب نشینی شد و با احتیاط بیشتری به بازی ادامه داد. زیرا ایران بابهره بردن از بازیکنان سرعتی مانند جهانبخش، می‌توانست با استفاده از ضدحملات تند و تیز به محوطه جریمه حریف نزدیک شود و دروازه این تیم را تهدید کند. در چند صحنه در نیمه اول نیز ما به سرعت وارد محوطه جریمه مراکش شدیم و موقعیت های خوبی برای رسیدن به گل داشتیم اما کمبود نفرات مهاجم در تیم ما و همچنین تعلل مهاجمان در استفاده از توپ‌ها باعث شد دروازه مراکش در نیمه اول بسته بماند.

تعویض‌های کی‌روش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تیم ما دو تعویض اجباری داشت. جهانبخش و ابراهیمی مشکل پیدا کردند اما تعویض شجاعی به دلیل خستگی او انجام شد. به هرحال تعویض‌ها باعث شد تا تیم ما نفس تازه‌ای بگیرد و از اواسط نیمه دوم با تسلط بیشتری بازی کند.

مجید حسینی با سن کمی که دارد، برای اولین بار بازی در جام جهانی را تجربه کرد. حضور او چقدر به تیم ملی کمک کرد؟

کی‌روش به خاطر مصدومیت ابراهیمی یک تعویض تاکتیکی انجام داد. چشمی را به خط هافبک منتقل کرد و مجید حسینی در دفاع حاضر شد. این تعویض روند دفاعی ایران را بهتر کرد. زمانی این تعویض اتفاق افتاد که در انتهای بازی قرار داشتیم و مراکش سعی داشت با ارسال توپ‌های بلند روی دروازه ما فشار بیاورد. حسینی نشان داد روی توپ های هوایی کیفیت خوبی دارد و قوی‌تر از چشمی عمل می‌کند. او هرچند فرصت خیلی زیادی نداشت تا خودش را نشان دهد اما عملکرد خوبی داشت و دفاع ایران را در دقایقی که انتظار می‌رفت فشار مراکش بیشتر شود، مستحکم کرد که این اتفاق بدون شک تاثیر مثبتی روی روحیه و شخصیت او برای بازی‌های آینده و تورنمنت‌های بعدي خواهد گذاشت.

به نظر شما کدام قسمت تیم ایران، در بازی با مراکش نقش پررنگ تری داشت؟

به نظر من خط هافبک ما چه در برنامه‌های دفاعی و چه در برنامه‌های هجومی، بسیار خوب و با نظم بازی کرد. حفظ توان جنگندگی در میانه زمین مساله مهمی بود که هافبک‌های تیم‌ملی، به خصوص امیدابراهیمی، آن را انجام دادند و اجازه ندادند که میانه زمین در تسلط کامل بازیکنان مراکش قرار بگیرد. هافبک‌های ما به خوبی می دانستند که نباید در میانه زمین به هافبک های مراکش فضا و فرصت بازی‌سازی بدهند و به همین دليل با تلاش و دوندگی زیاد توانستند تا حد زیادی همتايان خود در تيم حریف را کم اثر کنند. پرس شدید روی بازیکنان میانی مراکش(همان‌طور که به آن اشاره کردم) باعث شد آن‌ها به خط دفاع تیم‌شان نزدیک تر شوند و نتوانند مانند دقایق ابتدایی بازی مهاجمان‌شان را تغذیه کنند.

موثرترین بازیکن تیم ملی در بازی با مراکش، از نظر شما چه کسی بود؟

به نظر من بهترین و موثرترین بازیکن تیم ملی دروازه‌بان ما بود. بیرانوند شب کم اشتباهی را پشت سر گذاشت و با آمادگی خوبی که داشت، به خوبی از دروازه محافظت کرد.

صدر نشینی ایران در گروه مرگ اتفاق مهمی در روز دوم جام جهانی بود.

صدرنشینی یک مساله موقتی است و نباید به آن دلخوش کنیم و همه چیز را تمام شده بدانیم. حالا وظیفه ما سنگین‌تر شده است. اگر پیش از این به فکر مساوی گرفتن از مراکش بودیم، حالا باید به امتیاز گرفتن از اسپانیا و پرتغال فکر کنیم. فکر می‌کنم هدف اصلی و تمرکز تیم ملی ما برای صعود از گروه باشد و امیدوارم بازیکنان ما در دوبازی بعدی با برنامه بهتر و کیفیت بیشتر بازی کند تا بازهم شاهد امتیاز گیری تیم ایران باشیم. کار سختی پیش رو داریم اما هرکاری شدنی است و نباید ناامید باشیم و دست از تلاش بکشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • pedram

      دشمن و منتقد تیم ملی حالا داره تعریف میکنه حزب باد

    • pedram

      دشمن و منتقد تیم ملی حالا داره تعریف میکنه حزب باد

    • بدون نام

      به‌بهذولی‌جون!!!تبریک‌عرض‌میکنم‌دوکی،ممنون‌ازتوصیه‌های‌بی‌غرض‌وشرافتمندانه‌تون،بی‌شک‌کی‌روش‌بااستفاده‌ازتوصیه‌های‌دلسوزانه‌شماودارودسته‌تون‌موفق‌شده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج