۷۳۳۸۸۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تداوم اوضاع نابسامان تیم بسکتبال جوانان

تیم بسکتبال جوانان در حالی برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‎شود که به خاطر نداشتن تدارکات لازم، اوضاع خوبی ندارد با این حال سرمربی این تیم امیدوار به کسب نتیجه است.

خبرگزاری مهر: تیم بسکتبال جوانان در حالی برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‎شود که به خاطر نداشتن تدارکات لازم، اوضاع خوبی ندارد با این حال سرمربی این تیم امیدوار به کسب نتیجه است.

مسابقات بسکتبال جوانان قهرمانی آسیا و انتخابی جهان مردادماه با حضور ۱۶ تیم و از جمله دو تیم نیوزیلند و استرالیا به میزبانی تایلند برگزار می شود. ایران مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است که باید برای کسب یکی از ۴ سهمیه مسابقات جهانی آرژانتین به مصاف حریفان خود برود.

این تیم این روزها در ورزشگاه آزادی پیگیر تمریناتش است در حالی که به لحاظ برنامه های آماده سازی و دیدارهای تدارکاتی وضعیت نابسامانی دارد و همین موضوع نگرانی های سرمربی این تیم را موجب شده است. با این حال وی تاکید دارد بر اینکه تیمش پتانسیل لازم برای عملکرد و نتیجه گیری خوب در مسابقات پیش رو را دارد و در صورت مهیا شدن تمام شرایط آماده سازی لازم می تواند حضوری قابل توجه در رقابت ها داشته باشد.

محسن شاه علی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه ابتدا قرار بود اردوی اروپایی همراه با دیدارهای تدارکاتی برای تیم جوانان انجام شود، گفت: نوسانات بازار ارز از یک طرف و دعوتنامه ای که از طرف چینی ها برای حضور ایران در جام اطلس اسپرت دریافت کردیم، باعث شد تا این برنامه اروپایی لغو شود و حضور در این تورنمنت را جایگزین کنیم.

وی با یادآوری اینکه به دلیل سیل در محل برگزاری تورنمنت اطلس اسپرت، برگزاری این رقابت ها لغو شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع آسیب زیادی به تیم وارد کرد چرا که به خاطر آن و دیدارهایی که می توانستیم در قالب این تورنمنت داشته باشیم، هیچ دیدار دیگری را هماهنگ نکردیم و حتی اردوی هماهنگ شده اروپایی را هم لغو کردیم. حالا هم که در آستانه مسابقات مهیا کردن شرایطی جدید برای دیدار با یک تیم خوب بسیار سخت است.

سرمربی تیم بسکتبال جوانان با بیان اینکه بنا به درخواست وی، فدراسیون بسکتبال از سه روز پیش رایزنی با ترکیه برای دیدار تدارکاتی با تیم این کشور را پیگیری می کند، گفت: تا به امروز که هیچ پاسخ امیدوارکننده ای از ترکیه نگرفته ایم. بسکتبال جوانان این کشور هم برای مسابقات قهرمانی اروپا آماده می شود تا در صورت کسب سهمیه، آماده حضور در مسابقات جهانی شود. قاعدتا برنامه های آماده سازی تیم جوانان ترکیه نهایی است و احتمال کمی دارد تا بتوانند جایی را برای دیدار با ایران خالی کنند.

شاه علی که طی یک سال و نیم گذشته هدایت تیم بسکتبال جوانان را عهده دار است و طی این مدت دو بار با این تیم قهرمان مسابقات غرب آسیا در تهران و اردن (شهریور و بهمن ماه سال گذشته) شده است، با تاکید بر اینکه ۱۵ ماه است جز تمرین در آزادی تدارکات دیگری برای این تیم لحاظ نشده است، صحبت های خود را ادامه داد.

وی در پاسخ به این پرسش که «چقدر فدراسیون را در این زمینه مقصر می دانید؟»، گفت: نمی توانم تقصیرات را به گردن فدراسیون بیندازم؛ به دو دلیل اول اینکه نوسانات بازار ارز در اختیار مسئولان فدراسیون نیست و دوم اینکه لغو تورنمنت اطلس اسپرت هم خارج از اختیارات مسئولان فدراسیون بود اما انتظارمان این است با توجه به لغو این تورنمنت، مسئولان تلاش مضاعفی داشته باشند تا تدارکاتی مناسب برای تیم جوانان مهیا کنند.

سرمربی تیم بسکتبال جوانان خاطرنشان کرد: این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، دفاع از قهرمانی خود و کسب سهمیه جهانی تدارکات لازم و مناسبی نداشته و همین موضوع می تواند به ما لطمه بزند؛ اگر چه الان به دنبال مهیا کردن یکی دو دیدار با یک تیم هستیم اما قاعدتا تجربه و آمادگی که حضور در یک تورنمنت می تواند به بازیکنان و مجموعه تیم منتقل کند، از انجام چنین دیدارهایی به دست نخواهد آمد.

وی در این رابطه ادامه داد: البته که با توجه به شرایط فعلی ما به انجام دیدار تدارکاتی به همین صورت هم راضی هستیم. امیدوارم فدراسیون تلاش لازم را داشته باشد اگر چه شخصا با توجه به موقعیت زمانی و اینکه تمام تیم های آسیایی و اروپایی برنامه های خود را برای مسابقات قهرمانی قاره هایشان نهایی کرده اند، امیدی به مهیا شدن دیدار تدارکاتی ندارم.

شاه علی تاکید کرد: در این شرایط شاید بتوان با یک تیم خیلی معمولی چند دیدار داشت که ترجیح خودم این است به جای دیدار با چنین تیم هایی، از تهران تکان نخوریم.

وی با اشاره به فاصله زمانی تقریبا ۴۰ روزه ای که تا مسابقات قهرمانی آسیا باقی مانده است، گفت: مثل دوره پیش مسابقات که در تهران برگزار شد، رقابت های این دوره هم با حضور ۱۶ تیم انجام می شود اما جدول برگزاری مسابقات کاملا تغییر کرده است. پیش از این شیوه برگزاری مسابقات به گونه ای بود که حتی یک تیم با وجود باخت های متوالی در مرحله گروهی می توانست تا فینال پیش برود، کما اینکه تیم ایران هم دو سال پیش به خاطر نداشتن دیدارهای تدارکاتی لازم و ناآماده بودن نتایج خوبی در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا (تهران) نگرفت، با این حال در نهایت قهرمان شد اما شیوه جدید برگزاری مسابقات به گونه ای است که یک باخت تا حد زیادی در سرنوشت تیم ها تاثیرگذار است.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر به دیگر مشکلاتی که تیم بسکتبال جوانان در مسیر آماده سازی با آنها مواجه بود اشاره کرد و گفت: قرار بود تمریناتمان را از ابتدای فرودین آغاز کنیم اما به خاطر جابه جایی ساختمان فدراسیون از مجموعه کشوری به آزادی با چند هفته تاخیر این کار را انجام دادیم. در جریان تمرینات و به خاطر رده سنی بازیکنان چند نفر درگیر امتحانات بودند ضمن اینکه جلال آقامیر هم به خاطر شکستگی مچ پا در کل همراهی تیم را از دست داد.

«با وجود همه این شرایط چه پیش بینی از عملکرد تیم جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا خواهید داشت؟ کسب سهمیه جهانی محقق می شود؟»، شاه علی در پاسخ به این پرسش گفت: این قول را می دهم که با تمام توان بازی کنیم. تیم خوبی داریم اما به خاطر تمام شرایطی که با آن مواجه هستیم هیچ قولی به لحاظ نتیجه گیری نمی دهم به خصوص اینکه بسکتبال یک رشته رکوردی نیست. ما از تیمی که قهرمان آسیا شد و در مسابقات جهانی شرکت کرد فقط یک نفر (امیرحسین رضایی فر) را در ترکیب داریم. با همه اینها تلاشمان کسب بهترین نتیجه است.

سرمربی تیم بسکتبال جوانان در پایان گفت: من فقط امیدوارم دیدارهای تدارکاتی لازم برای تیم مهیا شود، اگر هم چنین نشد شانه خالی نمی کنم، چرا که به تیمم ایمان دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج