۷۳۴۵۰۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لاروخا در تسخیر رئالی‌ها؛ امیدوار به تصاحب جام

دومین حریف ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تا ۴۸ ساعت قبل از آغاز این تورنمنت مدعی اول قهرمانی قلمداد می‌شد.

خبرورزشی: جولن لوپتگی از ۲۰ بازی با ۱۴ برد و ۶ تساوی بدون شکست تیمی ترسناک ساخته بود تا همه کارشناسان و اهالی فوتبال از لاروخا به عنوان بخت اول قهرمانی یاد کنند، اما اتفاقات حاشیه‌ای پیرامون عقد قرارداد لوپتگی با رئال‌مادرید منجر به اخراج این مربی موفق از نیمکت اسپانیا شد تا همین اتفاق قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ را از جمع سه مدعی اول قهرمانی خارج کند. با این وجود ستاره‌های حاضر در اردوی این تیم با هدایت فرناندو هیرو جام را با تساوی پرگل مقابل پرتغال قهرمان اروپا استارت زدند تا امشب در کازان آرنا مقابل ایران امیدوار به کسب اولین برد و بازگشت به کورس مدعیان قهرمانی باشند. به بهانه این بازی نگاهی انداختیم به آخرین شرایط و تدارکاتی که لاروخا برای تاج‌گذاری در سرزمین تزار‌ها داشت، گزارشی جذاب و خواندنی با کلی سوژه‌های دست اول برای اهالی فوتبال.

نیمکت در تسخیر رئالی‌ها

چه با جولن لوپتگی چه با فرناندو هیرو نیمکت رهبری و مدیریتی اسپانیا طبق روال همه سال‌های گذشته در تسخیر مردانی سرشناس از پایتخت اسپانیا و باشگاه رئال است. اختلافات سیاسی و افزایش موج جدایی‌طلبی در ایالت‌های مختلف این کشور فدراسیون فوتبال اسپانیا را وادار کرد تا برای جلوگیری از هرگونه بهره برداری تبلیغاتی به توصیه سران کشور از جمله پادشاه روی نیمکت تیم ملی به عنوان نماد اسپانیا مردان سرشناس مادریدی را بنشاند. تصمیمی سنتی و افراطی که همواره با انتقادات فراوانی از سوی طرفداران فوتبال در اسپانیا همراه بوده و این بار بعد از اخراج لوپتگی نیز دوباره تکرار شد.

تیکی‌تاکا به سبک لاروخا

بارسلونا به عنوان نماد اجرای فوتبال تیکی‌تاکا در مقطعی توانست با حضور ستاره‌هایش در ترکیب اصلی اسپانیا این فوتبال مملو از پاسکاری و مالکیت توپ را به تیم دیکته کند، اما این بار نمایش تیکی‌تاکا در لاروخا با سبک و سیاق جدیدی اجرا شد. لوپتگی در تمام دو سالی که هدایت اسپانیا را در دست داشت تلاش کرد تا روشی نو برای تدابیر تاکتیکی و سبک فوتبالی ستاره‌های این کشور تدوین کند و اتفاقاً در این برنامه خود نیز موفق بود تا جایی که ژاوی ارناندس در آخرین مصاحبه خود با تمجید از توانایی‌های لوپتگی مدعی شد میراثی که سرمربی اخراجی برای فوتبال ملی اسپانیا به جا گذاشت می‌تواند ضامن موفقیت‌ها و قهرمانی‌های متعددی برای این کشور با نسل جدید فوتبالی اش باشد.

کراسنودار میزبان ماتادور‌ها

کراسنودار از جمله شهر‌هایی بود که تلاش زیادی کرد تا یکی از میزبانان جام جهانی باشد، اما فیفا و فدراسیون فوتبال روسیه ترجیح دادند تا این شهر و ورزشگاه دیدنی آن در بین شهر‌های میزبان قرار نگیرد. هزینه ۵۰۰ میلیون دلاری برای ساخت ورزشگاه اختصاصی ۳۵ هزار نفری آن هم با دیواره‌های تمام LED می‌توانست تورنمنتی به یادماندنی برای فوتبالدوستان این شهر به ثبت برساند، اما این رؤیا به کابوسی بزرگ تبدیل شد. فدراسیون فوتبال اسپانیا با استفاده از این فرصت با قراردادی سنگین و ۴ میلیون یورویی ورزشگاه و کمپ اختصاصی کراسنودار با تمامی امکانات مدرن سخت‌افزاری را اجاره کرد تا شهری که نمادش گاو‌های وحشی روس است میزبان گاوباز‌های مشهور جهان شود.

از ۱-۴-۱-۴ تا ۳-۳-۴ تهاجمی

تعدد هافبک‌های خلاق و بازیساز در اردوی اسپانیا باعث شد تا لوپتگی تا قبل از اخراج بیشتر روی بهره بردن از بیشتر این هافبک‌ها برنامه‌ریزی داشته باشد. ستاره‌هایی که هر یک از آن‌ها آرزوی تیم‌های دیگر محسوب می‌شوند، اما حالا در لاروخا دور هم جمع شده و برای ایستادن در صف اصلی تلاش می‌کنند. سرمربی سابق بیشتر از ۱-۴-۱-۴ به عنوان چیدمان اصلی بهره می‌برد، اما فرناندو هیرو در اولین تجربه سرمربیگری ترجیح داد از ۳-۳-۴ بهره ببرد، سیستمی که به مذاق طرفداران و کارشناسان خوش آمد گرچه بیشتر از هر زمان دیگری مشکلات تدافعی لاروخا را به رخ کشید. با این چیدمان اسپانیا به این شکل روانه میدان می‌شود.

دیگو کاستا
کوکه
ایسکو
آندرس اینیستا
سرخیو بوسکتس
داوید سیلوا
دنی کارواخال
سرخیو راموس
جرارد پیکه
یوردی آلبا
داوید دخئا

کاستا؛ ویرانگر مثل گاو وحشی

در ۱۰ بازی آخر ملی موفق به ۸ بار گلزنی شده است تا ثابت کند انتخاب اول خط حمله کسی نیست جز خودش. دیگو کاستا ستاره برزیلی‌الاصل اتلتیکومادرید در تمام بازی‌های گذشته اسپانیا گلزن اول این تیم نشان داده که هنرنمایی او مقابل پرتغال نشان داد چرا هیرو هم مثل لوپتگی او را به آسپاس بهترین گلزن اسپانیایی لالیگا ترجیح داده است. کاستا بعد از انتقال نافرجام به چلسی در بازگشت دوباره به اتلتیکومادرید احیا شد تا به همان مهاجمی تبدیل شود که منتقدانش سبک او را با گاو‌های وحشی اسپانیا در فستیوال‌های سالانه این کشور تشبیه می‌کنند. بی‌رحم، وحشی و ویرانگر از جمله خصوصیات این بازیکن تنومند و تکنیکی است که او را به خطرناک‌ترین مهره لاروخا تبدیل کرده است.

قلعه شکستنی در ساختار تدافعی

دژ دفاعی اسپانیا با تلفیق مهره‌های تدافعی رئال‌مادرید و بارسلونا تشکیل شده است تا جایی که در تمام بازی‌ها این دو باشگاه سرشناس به یک اندازه مدافع در ترکیب اصلی لاروخا داشتند، ترکیبی تلفیقی و شکننده که ضعف‌های آن همواره به پاشنه آشیل اسپانیا مقابل رقبا تبدیل شده است. هیرو درست همان راهی را مقابل پرتغال پیش گرفت که پیش از او لوپتگی در دستور کار قرار داده بود آن هم اینکه راست دژ دفاعی را به رئالی‌ها (راموس و کارواخال) بسپارد و چپ این دژ دفاعی را نیز به بارسایی‌ها (پیکه و آلبا). قلعه‌ای شکستنی به خصوص از جانب پیکه که می‌تواند برای رقبای این تیم نکته قابل تأملی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج