۷۳۶۱۰۳
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

رفع شوری آب شرب آبادان و خرمشهر تا ۱۵ تیر

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور با بیان اینکه رایگان بودن آب بهای دو شهر خرمشهر و آبادان تا ۱۵ تیر ماه بر اساس مصوبه استانداری خوزستان بوده گفت:مشکل شوری آب این دو شهر تا ۱۵ تیر برطرف می شود.

خبرگزاری فارس: فرهام کرکانی؛ مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور در خصوص شوری بیش از حد آب شهرهای آبادان و خرمشهر و رایگان شدن آب بهای این دو شهر تا ۱۵ تیرماه جاری گفت:استانداری خوزستان پس از کاهش کیفیت آب شرب دو شهر آبادان و خرمشهر و شوری آب شرب این دو شهر مصوب کرد تا آب بها تا ۱۵ تیرماه جاری رایگان شود.

وی افزود:وجود یک پس‌زدگی باعث شده تا دبی رودخانه بالادست کم شده و آب از دریا به سمت رودخانه‌ها آمده و آب را شور کند و کیفیت را کاهش دهد، پس از این اتفاق مقرر شد تا یک مقداری از آب مورد نیاز از رودخانه "بهمن شیر" برداشت و مشکل برطرف شود.

کرکانی خاطر نشان کرد: این مشکل شوری آب در حال برطرف شدن است و مقدار آبی که از خط غدیر به سمت این دو شهر یاد شده می آید بیشتر شده است و یک خط انتقال اصلی هم به نام شماره ۲ غدیر تا ۱۵ تیر وارد بهره‌برداری می‌شود تا به طور کلی مشکل شوری آب این دو شهر برطرف شود.

هفته گذشته عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس گفته بود که به دلیل شوری بیش از حد آب، آب‌بهای شهروندان خرمشهری و آبادانی از یکم خرداد تا ۱۵ تیر رایگان است.

سامری عنوان کرده بود که ما به دنبال این هستیم که کیفیت آب دو شهر آبادان و خرمشهر را افزایش دهیم که با اجرایی شدن طرح آبرسانی غدیر و رسیدن آن به سد کرخه کیفیت آب این دو شهر افزایش می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • parnazerahimi

      خدا کنه اینطوری که میگن بشه .ما منتظریم

    • امید

      یعنی مسئولین نمیدونن که درصد بالایی از این شوری مربوط به توسعه نیشکر شیرین شهر هستش..بیاید فعلا بعلت خشکسالی این مزارع رو متوقف کنید

    • امید

      یعنی مسئولین نمیدونن که درصد بالایی از این شوری مربوط به توسعه نیشکر شیرین شهر هستش..بیاید فعلا بعلت خشکسالی این مزارع رو متوقف کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج