۷۳۸۸۴۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

عوامل بازدارنده از توجه به آزارجنسی کودکان

منوچهر اکبرلو می‌گوید: نگرانی نویسنده از واکنش‌های منفی اولیا و ممیزی مدیران دو عامل اصلی بازدارنده توجه نویسندگان و هنرمندان به موضوع آزار جنسی کودکان است.

خبرگزاری ایسنا: منوچهر اکبرلو می‌گوید: نگرانی نویسنده از واکنش‌های منفی اولیا و ممیزی مدیران دو عامل اصلی بازدارنده توجه نویسندگان و هنرمندان به موضوع آزار جنسی کودکان است.

این نمایش‌نامه‌نویس و پژوهشگر درباره ظرفیت ادبیات و کتاب کودک در زمینه آگاهی‌بخشی به بچه‌ها برای شناخت بدن خود و پیشگیری از اتفاق‌هایی مثل تعرض و تجاوز به آن‌ها، اظهار کرد: بدیهی است که ادبیات کودکان می‌تواند حامل مفاهیمی باشد که کودکان نیازمند شنیدن و آموختن آن هستند. البته تا این‌جا به شکل نادرستی پرداختن به این‌گونه موضوعات تابو تلقی شده است که‌ آثار زیان‌بار این نپرداختن را اکنون به شکل تأسف‌باری در سطح جامعه می‌بینیم.

او سپس گفت: به نظر می‌رسد در کتاب‌های درسی و غیردرسی مانند ادبیات باید حرکت‌ جدی و حمایتی صورت بگیرد. همچنین استفاده از نمایش خلاق به صورت مستقیم کودکان را با این مسأله درگیر می‌کند. البته از آن‌جایی که وضعیت انتشار کاغذی کتاب در حال حاضر مناسب نیست و بسیار اندک است حضور نویسندگان در مدارس و خواندن و پرسش و پاسخ بی‌واسطه بسیار ثمربخش‌ خواهد بود.

اکبرلو در ادامه افزود: ناشرانی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدرسه و منادی تربیت به دلیل تیراژ بالا و دسترسی به کتابخانه‌های مدارس و کانون باید در این زمینه پیشگام باشند. متأسفانه در بهترین جای عرضه ادبیات که تلویزیون است به دلیل محافظه‌کاری شدید مدیران و ناآشنایی آن‌ها با فضای کار کودک، کوچک‌ترین فعالیتی انجام نمی‌شود و مدیران و تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند به موضوعات بی‌خطر و خنثی بپردازند.

او درباره این‌که نحوه بیان این موضوعات در کتاب‌ها به چه شکل باشد که خانواده‌ها تمایل داشته باشند کتاب را برای کودکان خود بخرند، گفت: همان‌طور که گفتم در چند دهه اخیر این موضوعات واجب به صورت تابو باقی مانده است. بدیهی است که این موضوع در آغاز واکنش‌هایی را به همراه خواهد داشت، به همین دلیل برای تصریح اهمیت موضوع و آموزش آن به نظرم باید از مدرسه و آموزش اولیا آغاز کرد و در ادامه و برای مکمل از قالب‌های مختلف ادبی و هنری برای آموزش و آگاهی بهره برد.

این نمایشنامه‌نویس و کاگردان تئاتر در پایان بیان کرد: سفارش نگارش نمایش‌نامه‌ای در این زمینه به من داده شد. طرح آن را هم نوشتم و تصویب شد اما به دلیل سوءتفاهم‌های پیش‌آمده به خاطر سند ۲۰۳۰ این کار متوقف شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج