اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۹۳۲۱
۱۳ نظر
۵۰۰۲
۱۳ نظر
۵۰۰۲
پ

اینجوری دوست نداریم قهرمان آسیا شویم

نمی‌دانم مبنای قضاوت‌ها چه خواهد بود. همیشه می‌خواستم بنویسم در این باره. حالا شاید اصلا وقتش نباشد اما گاهی در آتش هیزم نریختن بهتر است تا شعله‌ور کردن آتش. گاهی شاید بسوزی اما در خاموش کردن آتش اندک سهمی به اندازه ریختن یک قطره آب داشته باشی.

آی اسپورت: نمی‌دانم مبنای قضاوت‌ها چه خواهد بود. همیشه می‌خواستم بنویسم در این باره. حالا شاید اصلا وقتش نباشد اما گاهی در آتش هیزم نریختن بهتر است تا شعله‌ور کردن آتش. گاهی شاید بسوزی اما در خاموش کردن آتش اندک سهمی به اندازه ریختن یک قطره آب داشته باشی.

*اگر امروز امکانش فراهم باشد که با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران یا وینفرد شفر سرمربی استقلال و یا برانکو ایوانکوویچ مصاحبه اختصاصی داشته باشم درنگ نمی‌کنم که هیچ، کمی تا قسمتی بعد از مصاحبه پزش را هم در رسانه‌ام می‌دهم. برای یک ورزشی‌نویس و اصولا خبرنگار بهره‌مند بودن از خبر و مصاحبه اختصاصی حکم واجب‌تر از نان شب را دارد و حقیقتا دیده‌ام و چشیده و لمس کرده‌ام که خبرنگار جماعت بسیاری اندرخم یک کوچه زندگی در شغلی که همچون کارگر معدن مشاغل سخت محسوب می‌شود چگونه برای دو خط خبر یا مصاحبه اختصاصی خود را به آب و آتش می‌زنند.

اتفاقا مصاحبه‌کننده هر چه بگوید هم می‌نویسم و منعکس می‌کنم چون رسالت خبری این را می‌طلبد که با دقت و واو به واو حرف‌ها را منتقل کنی نه آنطور که باب میل خودت هست. پس عادل فردوسی‌پور و یا روزنامه خبر ورزشی و هر رسانه دیگر که یک روز نظر کی‌روش و روزی دیگر برانکو و روزهای دگر ایکس و ایگرگ‌ها را پوشش می‌دهند ذره‌ای، ذره‌ای مقصر نیستند. شاید هر چه نداشته باشم اندک صداقتی داشته باشم که در این زمانه کیمیاست. این را حسب باور و اعتقاد بپذیرید و هر گاه رسانه‌ای خبری منتشر کرد فرض را بگذارید بر صحت خبر نه هیچ چیز دگر و اگر مصاحبه‌ای منتشر شد هم فقط این را بررسی کنید که نقل قول‌ها بدرستی منتشر شده یا خیر.

*بعد از مصاحبه کی‌روش حس و حال نوشتنم نبود. روزهای سخت قلم را از قلبم گرفته. نشستم و نظاره کردم کنش‌ها و واکنش‌ها را و یادداشت‌ها را خواندم. حس و حال نقد نوشتنم نبود که نبود. بعد از مصاحبه کی روش با میثاقی تا خود امروز افسوس خوردم. البته که عصر همان روز کی‌روش در مصاحبه‌ای ولو کوتاه به برانکو تاخته و جنگ را علنی و مجددا آغاز کرده بود و فردایش هم وقتی جلد روزنامه‌ها روی کیوسک‌ها رفت تیتر اظهارنظرش را که می‌خواندی مات و مبهوت می‌ماندی که یعنی چه "که من اگر باشم برانکو نباشد." افسوس خوردم که چرا شادی ملت خراب شد و کام مردم بعد از جشن سراسری و فراموشی افزایش دقیقه‌ای قیمت دلار، موبایل، سکه، گرانی و دردهای بی‌درمان تلخ‌تر از زهر.

افسوس که کی‌روش به رغم همه بداخلاقی‌هایش ندانست و ندانست که بعد از این جام جهانی چگونه با شاهکار تیمش، فوتبال بهانه‌ای شد برای فراموشی دردهای به ظاهر تمام نشدنی مردم . حیف که او ندانست پدرها غرور از بین رفته زندگی‌شان و زخم‌های کهنه نداری‌های‌شان را با فوتبال از یاد برده و مادرها سر سجاده نمازشان نه تنها برای عاقبت به خیری جوان‌ها که برای شادی دل مردم با آبروداری تیم ملی هم دعاها کردند.

*حیف، حیف که ندانست کی‌روش که چه محبوبیتی یافته و چگونه آن را یک شبه ویرانه کرده. او ندانست و نمی‌داند برانکو یعنی پرسپولیس و شفر یعنی استقلال و سرخابی‌ها یعنی یک ملت. او قبل از جام جهانی همه دعواهایش را به تندی با برانکو کرده و با شفر هم گاهی سرشاخ شده بود و این تسویه حساب‌ها بعد از جام و حالا هم خط و نشان کشیدن‌ها فقط و فقط نامش را از قلب مردم راند و همه آنچه که فراموش کرده بودند را به یادشان آورد. کی‌روش گویی هنوز هم نمی‌داند که اینجا ایران، حرف زور خریدار ندارد.

این نیز می‌گذرد و من می‌گویم اگر بناست که کی‌روش بماند با تدبیر وزیر و وساطت سلطان و شهریارها، کینه‌ها جای خود را به مهر دهد ولی اگر بنا به دوباره جنگ و جدل و خون کردن دل ملت است برو آقای کی‌روش، برو ما جام قهرمانی آسیا را نخواستیم. باور کن ما نمی‌خواهیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم و هنوز پایکوبی‌ها تمام نشده به جای عاشقی با فوتبال، نفرت و کینه و خشم شما را نظاره‌گر باشیم و هی افسوس بخوریم چرا این مرد بزرگ قدر خود نمی‌داند و تا این حد کوچک رفتار می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت واقعا عالی بود

    • رادین

      درود بر نویسنده
      برانکو یعنی پرسپولیس شفر یعنی استقلال توهین و تخریب اینا یعنی تخریب پرسپولیس و استقلال که برا طرفدارای دو تیم قابل تحمل نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این بابا فک کرده ما ایرانیها اینقدر ضعیف وناتوان هستم وفقط ایشان میتونه ما رو نجات بده
        به ولله کی روش فهمیده حریف ژابن واسترالیا وعربستان نمیشه داره طفره میره

    • بدون نام

      حالا هرچی به ذهنت رسید رو که نباید به خورد رسانه ها بدی و از زبان یک ملت نقل کنی. آقای خبرنگار مثلا ورزشی!

    • بدون نام

      کیروش یعنی تیم ملی تیم ملی یعنی ایران ایران یعنی همه فوتبال ایران.تراکتور بزرگ سپاهان استقلال و سر اخر چرتپلیس

      پاسخ ها

      • ع

        توچی میگی

    • خاسر

      جناب نویسنده یک مربی که سالهای سال زحمت کشیده وسختی های فراوانی رامتحمل شده حداقل اینکه انتظار داشت که اگر کشورهای دیگر بعلت اختلافات سیاسی ودیگر خصومت ها باعث لغو بازیهای تدارکاتی تیم ملی ما می شدندویا حتی حاظر نمی شدندبا ما وارده مذاکره برای بازیهای دوستانه شوند داخلی ها دشمنی نکنند ،داخلی های همانند مربیان شاغل در لیگ وانهائیکه به علل مختلف حتی در لیگ یک ودو هم تیم نداشتندو حتی تعدادی از رسانه ها نان به نرخ روز خور با ایجاد تنش وجابجای کلمات ضمن ایجاد تنش باعث کش دار شدنی اختلافات و دشمنی می شدند،اگر تیم ملی کمی حمایت می شدشاید نتیجه بهتری ازاین می گرفتیم. اقای کی روش بزرگ است ودر مقابل مسئولیتی که قبول کرده نه تنها تلاش میکند بلکه تا اخرین نفس می جنگندوبرایش فرقی نمیکندکه طرف مقابل تیم از کشورخودش ویا بازیکن محبوب جهان رونالدو باشدپس حداقل به احترام این حسش که ان را به بازیکنان ما انتقال داده ومی دهد احترام بگذاریم.واینقدر با دو پهلو صحبت کردن باعث بی حرمتی به ایشان نشویم.

    • فرزام

      آفرین .عالی بود این متن .پرسپولیس و استقلال شناسنامه فوتبال ایرانند .برانکو و سفر پدران این شناسنامه .پس تاختن به پدر مساوی حذف شدنه

    • بدون نام

      مقاله بسیار خوبی بود. اگر قراره که اینجوری بمونی و حتی قهرمانی بیاری، همون بهتر که نمونی! واقعا بعد از سالها داشتیم با تیم ملیمون حال میکردیم که یهو کی روش گند زد به حال ما !
      آقای کی روش ما روح و روانمون خسته ست. باور کن حوصله جنگ روانی نداریم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته من از این اقای نویسنده انتقاد دارم چرا نباید حقایق را گفت شفر یا برانکو ویا هر کس دیگه ایحق نداره از محبوبیت تیمش که طرافطر ملیونی داره به خاطر اهداف شخصی یا پیش برد نظراتش استفاده کنه چون اولویت هر کشور در فوتبال تیم ملیه چرا برانکو باید به لیدرهای پرس پولیس بگه که سنگ اندازی کنن و باعث شد چند نفر از تیم پرسی پولی که به حق لیاقتپوشیدن تیم ملی داشتن را از جام جهانی محروم کنه من که میگم مقصر برانکو نه کیروش چون مربی هر تیم ملی میخواد بهترینها را در تیم داشته باشه از یک طرف کمبود دلار وقیمت گزاف ورز افزون ان که نتونستیم بازی دوستانه در خور تیم ملی داشته باشیم واز یک طرف امثال برانکو سنگ اندازی میکنن بازم.غیرت بازیکنان تیم ملی که افتخار افریدن

    • مهدی یار

      احسنت عالی بود .باید کیروش بی ادب از ایران بره دیگه جای تو فوتبال نداره که اگر بمونه من تیم ملی رو از قلبم خارج میکنم

    • مصطفی بادینی زاهدان

      نگو کی روش بگو رییس فدراسیون ایران چون همه کاره فوتبال ایران اونا مترسکن وقتی راه میره به همه ازکوچیک و بزرگ توهین میکنه کسیم جلو دارش نیس یعنی چی؟،؟رییس فدراسیون نقشش چیه؟اون وقت رییس فدراسیون اسپانیا 2روز قبل بازی جام جهانی از مواضع خودشون کوتاه نیامدن و اخراج کردن سرمربی رو؟؟ما باز هرچی گفته گفتیم چشم فک کرده کیه؟؟بابا کی روش داره سواری میکیره و میلیون ها به جیب میزنه

    • سیاوش

      ایوالله به نویسنده این متن
      درود خدا بر تو باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج