۷۳۹۸۱۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جایزه «سن‌سباستین» به برنده نخل طلا رسید

«هیروکازو کورئیدا» به عنوان اولین آسیایی، جایزه افتخاری یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره فیلم «سن سباستین» اسپانیا را دریافت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا به نقل «IMDb»: این کارگردان ژاپنی جایزه افتخاری «دونوسیتا» شصت‌وششمین جشنواره‌ی «سن‌سباستین» مهم‌ترین جشنواره سینمایی کشور اسپانیا را به عنوان اولین سینماگر آسیایی دریافت می‌کند.

جایزه «سن‌سباستین» به برنده نخل طلا رسید

این جایزه که از سال 1986 پرپا شده است، پیش از این به چهره‌های مطرحی چون «فرانسیس فورد کاپولا»، «مریل استریپ» و «آل پاچینو» اعطاء شده است.

«کورئیدا» امسال با فیلم «دزدان فروشگاه» موفق شد جایزه نخل طلای بهترین فیلم هفتادویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن را برای سینمای ژاپن به ارمغان بیاورد. این فیلمساز ژاپنی تاکنون ۹ فیلمش را در جشنواره «سن‌سباستین» اسپانیا به نمایش گذاشته که چهار بار آن، در بخش رقابتی بوده است که شامل «زندگی پس از مرگ»، «هانـا» و «همچنان قدم‌زنان» می‌شود و دوبار نیز برنده جایزه تماشاگران این رویداد سینمایی شده است.

بنابر اعلام دست‌اندرکاران جشنواره فیلم «سن‌سباستین»، جایزه دستاود این رویداد سینمایی به پاس نقش قابل ملاحظه «کورئیدا» در پیشبرد سینمای جهان به وی اعطاء می‌شود که با نمایش فیلم «دزدان فروشگاه» نیز همراه خواهد شد.

«دزدان فروشگاه» درباره خانواده‌ای است که به اعمال بزهکارانه خُرد می‌پردازند و به موضوع فقر در ژاپن اشاره دارد که پیش‌تر به ندرت در سینمای این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

«ریکاردو دارین» بازیگر آرژانتینی فیلم «همه می دانند» اصغر فرهادی به همراه «مونیکا بلوچی» و «آنیس واردا» دیگر سینماگرانی هستند که در این رویداد سینمایی با دریافت جایزه افتخاری مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

شصت‌وششمین جشنواره فیلم «سن‌سباستین» اسپانیا از تاریخ ۲۱ تا ۲۹ سپتامبر (۳۰ شهریور تا ۷۸ مهرماه) در کشور اسپانیا برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج