جاباما
۷۳۹۹۵۹
۹ نظر
۵۰۱۷
۹ نظر
۵۰۱۷
پ

ترفند‌های آرایشی برای خانم‌های مسن

با بالا رفتن سن، مدل آرایش ما نیز باید تغییر کند. اما چگونه؟ اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که سن تان بالا رفته و پوست صورت تان کمی چروک شده و فکر می کنید که دیگر شیوه های آرایشی قبل روی صورت تان نمی نشیند، به سادگی و با ترفندهایی می توانید خود را جوان تر و زیباتر نشان دهید. در ادامه برخی از این ترفندها را برایتان آورده ایم.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: با بالا رفتن سن، مدل آرایش ما نیز باید تغییر کند. اما چگونه؟ اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که سن تان بالا رفته و پوست صورت تان کمی چروک شده و فکر می کنید که دیگر شیوه های آرایشی قبل روی صورت تان نمی نشیند، به سادگی و با ترفندهایی می توانید خود را جوان تر و زیباتر نشان دهید. در ادامه برخی از این ترفندها را برایتان آورده ایم.

ترفند‌های آرایشی برای خانم‌های مسن

۱. مرطوب کننده به همراه داشته باشید

زمانی که صحبت از پوست می شود، یک چیز حرف اول را می زند: مرطوب کننده. از آنجا که خشکی دشمن پوست است، شما باید همیشه یک مرطوب کننده پوست به همراه داشته باشید. بهترین زمان برای زدن این کرم، بعد از حمام و قبل از زدن کرم پودر است.

۲. استخوان گونه را برجسته کنید
اگر می خواهید جوان تر به نظر برسید، استخوان گونه و فک تان را برجسته تر کنید. برای این کار می توانید از هایلایتر کمک بگیرید.

3. کرم شب بزنید
اگر وقت ندارید که هر روز صبح، قبل از بیرون رفتن از خانه به صورت تان مرطوب کننده بزنید، بهتر است که این کار را در شب، به کمک کرم های شب، جبران کنید. قبل از رفتن به تختخواب مقداری از کرم را بردارید و به صورت و گردن تان بزنید تا در طول شب رطوبت لازم به پوست تان برسد.

ترفند‌های آرایشی برای خانم‌های مسن

۴. کرم پودر را جایگزین پنکک کنید
اگر تا به حال عادت داشتین که از پنکک برای صورت تان استفاده کنید، زمان آن است که جای آن را با کرم پودر عوض کنید. از آنجا که با بالا رفتن سن، پوست صورت نیز خشک تر می شود، بهتر است که دور پنکک ها را خط کشیده و کرم پودرهای حاوی مرطوب کننده ها را جایگزین شان کنیم.

5. پایه سایه چشم بزنید
مهم نیست که چه سنی دارید، بسیاری از خانم ها در سایه زدن مشکل دارند، به این دلیل که پشت چشم هایشان چروک است و سایه به خوبی روی پلک هایشان نمی نشیند. برای رفع این مشکل، قبل از زدن سایه، از پایه سایه چشم استفاده کنید تا پوست تان را برای زدن سایه آماده کند.

6. اسفنج آرایشی را مرطوب کنید
حتما برای شما هم اتفاق افتاده که احساس می کنید اسفنج های آرایشی، کرم پودرتان را جذب می کند یا این که به طور کامل کرم را روی پوست تان پخش نمی کند. برای جلوگیری از این مشکلات، کمی آن را با آب تر کنید. در این صورت نه تنها کرم پودر جذب اسفنج نمی شود، بلکه به خوبی روی پوست تان نیز پخش خواهد شد.

ترفند‌های آرایشی برای خانم‌های مسن

۷. مژه هایتان را فر کنید
شاید در دوران جوانی به این فکر می کردید که فر کننده های مژه هیچ استفاده ای برایتان ندارد، اما کمی که سن تان بالاتر می رود می بینید که خیلی هم مفید می باشند. برای این که جوان تر به نظر برسید، به کمک فر کننده، کمی مژه هایتان را حالت دهید، سپس روی آن را با ریملی به رنگ قهوه ای تیره بپوشانید.

8. سایه چشمی متضاد با رنگ چشم هایتان بزنید
یک ترفند بسیار ساده برای این که جوان تر به نظر برسید این است که از سایه چشمی برخلاف رنگ چشم هایتان استفاده کنید. به عنوان مثال اگر چشمان آبی دارید، از رنگ های گرم تر مانند قهوه استفاده کنید یا اگر چشمان تان قهوه ای یا سبز است، رنگ هایی چون بنفش مناسب تان خواهد بود. تضاد رنگ سایه و چشم هایتان بر جذابیت چشم هایتان خواهد افزود.

9. مقدار رژ گونه را کم کنید
اگر شما هم جزو افرادی بودید که از لب تا گوش تان را با رژ گونه می پوشاندید، بهتر است که این روش را فراموش کنید. در سن بالا، تنها کافی ست کمی بالای گونه هایتان را به کمک رژ گونه درخشان کنید، همین بر جذاب تر شدن شما خواهد افزود.

10. برق لب را فراموش نکنید
همانطور که می دانید با افزایش سن، لب های شما باریک تر می شود. در این شرایط بهترین کار استفاده از برق لب است. ابتدا رژی پررنگ تر از لب هایتان بزنید، سپس به کمک برق لب قسمت میانی لب هایتان را براق کنید.

ترفند‌های آرایشی برای خانم‌های مسن
11. رژ لب تیره نزنید
رژ لب های تیره سن را بالا می برد. بنابراین اگر پوست خیلی تیره ای ندارید، بهتر است که دور رژ لب های تیره را خط بکشید. برای خانم های مسن، رژ لب های گلبهی و صورتی بهتر از رنگ های جیگری و قهوه ای هستند.

12. مداد چشم را جایگزین خط چشم کنید
اگر تا به حال از خط چشم های مایع استفاده می کردید، حال زمان آن است که از مداد چشم استفاده کنید. از آنجا که مدادهای چشم نرم تر از خط چشم ها هستند، روی پوست صورت شما بهتر می نشینند و بر درشت شدن و جذابیت چشم هایتان می افزایند. اگر چشم های باریکی دارید، از کشیدن خط چشم در داخل چشم هایتان خودداری کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مری

      خیلی خوب بود. این مدل ارایشا که همه جا هست، معمولا مال جووناست در صورتیکه ما مسن ترا نمی تونیم اونجوری ارایش کنیم اما این کاربردی بود. ممنونم

    • بدون نام

      آرايش كردن غير از براي شوهر و محارم حرام است و آتش جهنم در انتظارش است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب :))))

    • بدون نام

      عالي و مفيد
      ممنون

    • بدون نام

      تویی که میگی حرام است چرا میشینی اینارو میخونی؟؟نخون شاید حرام باشه

    • مه

      ممنون مفید بود

    • مینا

      و بوتاکس را فراموش نکنید.واقعا به جوان تر نشان دادن فرد کمک میکند.بوتاکس اگه توسط یک دکتر ماهر زده بشه عالیه

    • بدون نام

      چه باحال. من از نوجونی تا حالا یه مدل ارایش داشتم :)))

    • بدون نام

      ابروی افتاده خیلی آدم رو داغون نشون میده ،بهتره گوشه ی ابرو رو بالا ببریم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج