جاباما
۷۴۰۲۷۷
۴ نظر
۵۱۸۰
۴ نظر
۵۱۸۰
پ

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

عینک آفتابی در سال ۱۲۰۰ اختراع و از آن زمان به بعد به یک اکسسوری محبوب در میان زنان و مردان تبدیل شد. اگر چه در گذشته تنوع زیادی در مدل های عینک آفتابی نبود اما امروزه می توان مدل های متنوع و جذابی را، از عینک های خیلی بزرگ گرفته تا کوچک با فریم های گرد و مربعی شکل، در ویترین فروشگاه ها مشاهده کرد.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: عینک آفتابی در سال ۱۲۰۰ اختراع و از آن زمان به بعد به یک اکسسوری محبوب در میان زنان و مردان تبدیل شد. اگر چه در گذشته تنوع زیادی در مدل های عینک آفتابی نبود اما امروزه می توان مدل های متنوع و جذابی را، از عینک های خیلی بزرگ گرفته تا کوچک با فریم های گرد و مربعی شکل، در ویترین فروشگاه ها مشاهده کرد. هر دوره مدل خاصی از عینک آفتابی مورد توجه مردم و طراحان مد بود. اگر شما هم دوست دارید سیر تحول عینک آفتابی را از ابتدا تا زمان حال مشاهده کنید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

1. 1920
عینک آفتابی اولین بار توسط شرکت «Sam Foster» و در سال ۱۹۲۰ اختراع شد. اگر چه رواج این اکسسوری در ابتدا برای عموم مردم دشوار بود اما پس از استقبال ستاره های هالیوود از این اکسسوری، مردم نیز کم کم به آن علاقمند شدند. اولین عینک های آفتابی، فریمی گرد داشتند.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

۲. ۱۹۳۰
در سال ۱۹۳۰ ما شاهد عینک آفتابی های ساده با فریم گرد در خیابان ها بودیم. این مدل عینک با سبک کلاسیک، محبوبیت خود را در میان مردم به خوبی حفظ کرد.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

۳. ۱۹۴۰
عینک های آفتابی در این سال فرم قاب گرد خود را حفظ کردند، با این تفاوت که تزییناتی به شکل گل به دور قاب آن اضافه شد.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

۴. ۱۹۵۰
در سال ۱۹۵۰، برای اولین بار فرم قاب عینک تغییر کرد. عینک های گربه ای به تدریج محبوبیت خود را در میان مردم افزایش دادند. ستاره هایی چون آدری هپبرن از جمله افرادی بودند که به سمت این مدل عینک جذب شدند که خود یکی از دلایل رواج این مدل عینک محسوب می شد.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

۵. ۱۹۶۰
تغییرات بزرگی در مدل عینک های سال ۱۹۶۰ اتفاق افتاد به طوری که عینک گربه ای مبدل به عینکی بزرگ با قابی به رنگ های روشن و نئون شد.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

۶. ۱۹۷۰
سال ۱۹۷۰ تغییرات نه تنها در فرم عینک، بلکه در رنگ آنها نیز ایجاد شد. در این دوره ما شاهد عینک هایی با قاب بزرگ تر و رنگی روشن تر هستیم. این مدل عینک، بسیار مورد علاقه خانم هایی که رنگ موی روشنی داشتند قرار گرفت زیرا به زیبایی با رنگ موهایشان ست می شد.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

۷. ۱۹۸۰
در این سال بار دیگر عینک هایی با لنز تیره و مدل ویفر روانه بازار شدند. ری بن برندی بود که در این دوره در مقایسه با برندهای دیگر حرف اول را می زد. ستاره هایی چون تام کروز و مدونا از طرفداران پرو پا قرص این برند بودند.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

۸. ۱۹۹۰
پس از عینک های بزرگ، بار دیگر عینک های کوچک با لنز مشکی جای خود را در میان مردم باز کردند. ستاره هایی چون برد پیت و گوئینت پالترو از افرادی بودند که به این مدل عینک علاقه زیادی نشان دادند. البته در اواخر سال ۱۹۹۰، لنزهای مشکی جای خود را به لنزهایی با رنگ های نئون داد.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

9. 2000
از آنجا که مدها مدام سیر گردشی دارند، عینک های بزرگی که چند سال پیش مد بود، بار دیگر توجه طراحان مد را به خود جلب کرد. فریم های بزرگ در رنگ و طرح های مختلف، از فریم گرد گرفته تا مربع و رنگ های مشکی و نئون... عینک های مورد علاقه ستارگانی چون برتنی اسپیرز، جی لو و دوقلوهای اوسلن بودند.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

10. 2010
سال ۲۰۱۰ سالی بود که مدل های مختلفی از عینک آفتابی را روی چشم افراد می دیدیم. به عنوان مثال در این عکس، جی جی حدید عینکی گرد شیشه ای گذاشته، در حالی که عینک کندال جنر مربعی شکل و مشکی ست.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میگن تاریخ تکرار میشه همینه ها.

    • بدون نام

      عینک آفتابی خیلی دوست دارم آدمو جذاب میکنه...هرچند الان از عینک طبی استفاده میکنم ولی همونو زدم رو فِرم آفتابی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر خز

    • بدون نام

      چه باحال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج