۷۴۱۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

اختصاص ارزان‌ترین ارز به واردات گوشت گوسفندی

وزیر جهاد کشاورزی در جلسه کمیسیون کشاورزی گفت: به دلیل علاقه مردم به گوشت گوسفندی گرم، ارزان‌ترین ارز و پایین‌ترین تعرفه به واردات این گوشت اختصاص پیدا کرده است.

خانه ملت: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نشست امروز( سه شنبه ۱۲ تیر) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: باید تولید پایدار و اقتصادی داشته باشیم و تولیدکنندگان بتوانند به تولید خود ادامه دهند، باید سعی کنیم فاصله تولید تا مصرف به حداقل برسد اما مشکلات ساختاری بسیار زیادی در این میان وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه موظف هستیم قبل از شروع فصل کشت قیمت پیشنهادی خرید تضمینی محصولات را به هیئت دولت تقدیم کنیم، گفت: تا آخر اردیبهشت ماه، دهها مذاکره با آقای نوبخت در خصوص قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های خارجی اعلام می کردند برای خودکفایی در گندم به ذخایر آب و خاک فشار آورده‌ایم، ادامه داد: هرگاه مشکل زیست محیطی به وجود می آمد این موضوع را مطرح می کردند اما به شهادت آمار سطوح زیر کشت گندم کاهش داشته اما بهره‌وری از ۹۰۰ گرم به یک کیلو و ۲۵۰ گرم رسیده است.

حجتی با تأکید بر اینکه اقدامات خوبی در زمینه آب و خاک و افزایش بهره‌وری انجام شده است، عنوان کرد: از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در سال ۹۵ به ۱۱ میلیون تن گندم دست پیدا کرده‌ایم و کشاورزان در سال ۹۵، ۴ برابر سال ۹۴ درآمد داشته‌اند در حالی که هزینه‌های آنها به این میزان افزایش پیدا نکرده بود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و این میزان مرتباً رو به کاهش است، ادامه داد: گندم را به قیمت سال گذشته خریداری می‌کنیم در حالی که افزایش قیمت را در نهاده‌های کشاورزی شاهد هستیم، ۱۲ هزار بهره بردار گندم کشور زیر یک تن محصول برداشت می‌کنند یعنی کل فروش آنها به دولت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که وضعیت بدتری از یارانه‌بگیران دارند.

وی با بیان اینکه موجودی گندم خریداری شده کشور از گندمکاران در حال حاضر ۷ میلیون تن است که در شهریور ماه این رقم به ۹ میلیون تن نیز می رسد، تصریح کرد: موجودی شکر در کشور یک میلیون و صد هزار تن است که این رقم بی‌سابقه بوده اما از نظر ما قیمت‌ها باید افزایش داشته باشد.

حجتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ تعیین شده برای هر کیلوگرم ۹ هزار و ۲۰۰ تومان است که تولیدکننده در صورتی که با قیمتی کمتر از این میزان محصول تولیدی خود را به فروش برساند زیان می‌بیند، ادامه داد: مرغداران می‌توانند جوجه‌ریزی نکنند اما دامداران نمی‌توانند شیر تولید نکنند و تحت فشار هستند، قیمت شیر در سال ۹۴ تعیین شده است.

وی با تأکید بر اینکه معتقد هستیم نهاده‌ها را باید تولیدکنندگان تأمین کنند، عنوان کرد: اگر فضا رها شود امکان تعیین قیمت توسط واردکنندگان وجود دارد اما به دلیل اینکه محصولاتی مانند ذرت کالای اساسی محسوب می‌شوند سازمان بازرسی نظارت‌های خود را دارد و پشتیبانی امور دام نیز در این بخش ورود می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با تأکید بر اینکه سال گذشته کاهش کشتار گوشت گوسفندی را شاهد بودیم، خاطر نشان کرد: ارزان‌ترین ارز و پایین‌ترین تعرفه به واردات گوشت گوسفندی گرم اختصاص پیدا کرده زیرا مردم به گوشت گوسفندی گرم علاقه بیشتری دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنظر من باید سوبسید به خوراک دام داده شود تا دامدار بتواند
      با علاقه و دلگرمی بکار خود ادامه دهد .
      واردات گوشت با قیمت مناسب بهترین شیوه برای جایگزین کردن کمبود گوشت داخلی می‌باشد .
      انشا الله بزودی شاهد کاهش قیمت گوشت باشیم .

      پاسخ ها

      • سوبسید و یارانه سم اقتصاد است

        چرا سوبسید بدهند؟ هر کس باید برای واقعی چیزی که مصرف میکند را بپردازد مشکل اقتصاد ما سوبسید هم هست که باعث تنبلی تولید کننده و حیف و میل میشود
        تولید کننده خارجی در شرایط رقابتی واقعی قوی شده اند و متاسفانه تولید آنها از ما بیشتر و ارزانتر است چون با راندمان بیشتری تولید میکنند

    • حسین

      قیمت گوشت ومرغ در کشورهای همسایه خیلی ارزان تر از ایران است بعنوان نمونه کشور ترکیه علت قیمت سرسام آور گوشت قرمز ومرغ در ایران با توجه به پایین بودن درآمد سرانه مردم ایران در مقایسه با ترکیه حالا مشاهده کنید فشار مالی به مردم ایران را

    • بدون نام

      خاک تو سرمان که گوشت گوسفند وارد میکنیم این همه چوپان باز گوشت گوسفند وارد میکنیم چون عرضه ی گوسفند چروندن هم نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب امدی ایول ولی کاش این جماعت چوپون بودند ولی .....

    • بدون نام

      عجب بنظرشماقیمتهابایدافزایش یابد؟چرامعطلی اینقدرنفهم هستی که فکرمی کنی همه مردم دست درجیب می برند به دیته تراول برخوردمی کند چون خودتذچنینی گوشت گوسفندهم کیلویی یک میلیون تومان شود یا پنجله هرارتوملن به قشرکارگروکارمند تفاوتذندارد غیرازکارمندانی که دزامدهای زیرمیزی دارند پس زحمت نکش بروچندروزدیگرکه ازعمرحکومت بلقیست کیف کن وچمدان رادلارباران والسلام علی من اتبع الهدی

    • بدون نام

      اگر همان ارز ،ارزان و پایین را در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار دهند کشور از نظر تولید گوشت قرمز و گوسفندی ،مثل گندم به خودکفایی خواهد رسید.

    • مهرداد

      دامدار کم نداریم تو کشور اگه حمایت بشن ، گوشت قرمز گوسفندی نیاز کشوزه و میشه کاری کرد توش خودکفا و حتی صادر کننده باشیم! قیمت هم تعدیل خواهد شد ، ولی کو گوش شنوا، دولت تدبیر!!

      پاسخ ها

      • اسد

        آقا اب نداریم علوفه نداریم داریم بادست خودمون محیط زیست را نابود می کنیم که گوشت تولید کنیم بت
        اید برویم به سمت تولید گوشت مدرن دامدارهای صنعتی ومدرن نه این دامدارانی که ده چهل پنجاه تا گوسفند وگاو دارند ول کردن تو طبیعت هی دارند تخریب می کنند هی تخریب نمبشه برادر باید پایه ها را درست کنیم با دستور ودادن ارز موقتی مشکل حل می شور نه دائمی و.....

    • اسد

      اگه این ارز دست خودیها نیفته وبه جاش خودرو وارد نشه خیلی خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج