۷۴۱۲۷۸
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

بهمنی: بانک مرکزی ما مستقل نیست

نماینده ساوجبلاغ و طالقان و نظرآباد با انتقاد از مستقل نبودن بانک مرکزی گفت: باید به دنبال استقلال بانک مرکزی باشیم چرا که بانک مرکزی مستقل ضامن تثبیت سیاست‌های پولی است.

اعتمادآنلاین: محمود بهمنی نماینده ساوجبلاغ و طالقان و نظرآباد در نطق شفاهی خود با بیان اینکه دوستان امروز بانک مرکزی ما مستقل نیست،‌ گفت: شورای اقتصاد کشور دولتی و شورای پول و اعتبار که بالاترین مرجع قانونی سیستم بانکی است اکثرا از دولتی‌ها و وزرا هستند لذا تصمیمات رنگ و بوی دولتی می‌گیرد. حدود ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است این درحالی است که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکیدات رهبری کارها باید به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس بانک مرکزی در دولت دهم ادامه داد: باید به دنبال استقلال بانک مرکزی باشیم چرا که بانک مرکزی مستقل ضامن تثبیت سیاست‌های پولی است. ما ۱۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی داریم که این رقم در پایان سال ۹۷ به ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که باید آن را به سمت تولید و سرمایه گذاری اشتغال‌زا هدایت کرد تا اشتغال ایجاد شود و قیمت‌ها کاهش یابد.

بهمنی گفت: با عدم تعادل بین منابع و مصارف با توجه به سیاستهای پولی و مالی مقابله می‌شود. امروز دولت حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان حساب قرمز دارد.

بانک‌ها ۳۰۰ هزار میلیارد تومان حساب قرمز دارند. سه قوه وارد عمل شوند. بعضا فکر می‌کنند که از دست ما کاری ساخته نیست اما اینگونه نیست. برای حل این کارها یک توکل و جسارت می‌خواهد. ما نباید خود را ضعیف و حریف را قوی بدانیم.

ما سالهای ۸۹ و ۹۰ و ۹۱ با جسارت مردم تحریم‌ها را پشت سر گذاشتیم. در همان سال‌ها تحریم بیشترین طلا را در بانک مرکزی ذخیره کردیم. کشور با قدرت اداره شد،‌ امروز کالاهایی که وارد کشور می‌شوند با نرخ ۴۲۰۰ وارد می‌شود و با نرخ ۸ هزار تومان به فروش می‌رسد. چه کنترلی برای این موضوع وجود دارد؟

او با بیان اینکه چه میزان رانت در جیب عده ای خاص وارد می شود،‌ گفت: ۷۲ هزار میلیارد تومان رانت کجا رفته است؟ ارز ۴۲۰۰ تومانی کجا و فروش حدود ۸ هزار تومان کجا؟ دولت باید سریعا بازار آزاد تحت نظر بانک مرکزی ایجاد کند. در داخل کشور چرا صرافی‌هایمان را تحریم کردیم؟ دولت باید پیمان‌های چندجانبه با کشورهای همسایه منعقد کند. ما نباید برای مسافرتهای غیرضرور از منابع غیرطبیعی پرداخت کنیم.

دولت به بانک مرکزی و سیستم بانکی بدهکار است. دولت باید برای اصلاح مالی خود دارایی مازاد خود را واگذار کند. دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های نیمه کاره دارد که باید تعیین تکلیف کند. ما امروز بدون محدودیت سکه می فروشیم، روز اول می گفتیم ۵ یا ۱۰ تا امروز کسی نمی‌گوید اصلا چرا سکه فروختیم؟ اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      بابا مستقل.بابا تو دوران خودت که بانک مرکزی پوکیده بود

    • حسین

      بقول دستمون بابا مستقل بفرما کجا مستقل است که بانک مرکزی مستقل نیست مجلس خدا وکیلی مستقل است مرد باش راست بگو

    • بدون نام

      بانک مرکزی مثل اکثر کشورهای دیگر باید مستقل باشد تا ارزش پول کشور بیش از این پایین نیاید،و همچنین در متن بالا به افزایش نقدینگی تا پایان سال اشاره شده بود که یکی از دلایل آن دادن یارانه به صورت نقد ی در هر ماه می تواند باشد،اگر پرداخت یارانه بصورت غیرنقدی باشد می تواند حجم نقدینگی را در کشور کم کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج