۷۴۱۴۶۵
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

قطعی برق از فردا به مردم اطلاع داده می‌شود

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با تاکید بر اینکه هیچ برنامه دراز مدتی برای قطعی برق در کشور نداریم، گفت: هرگونه قطعی برق از طریق شرکت‌های توزیع به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: محمودرضا حقی فام درباره قطعی‌های احتمالی برق در روزهای آتی اظهار داشت: شرکت مدیریت شبکه برق ایران قرار شد، با توجه به درجه حرارت مناطق مختلف و وضعیت مصرف برق کشور، مصرف کل را برای روز بعد پیش‌بینی کند.

وی ادامه داد: این پیش بینی بر اساس مناطق کشور انجام می شود و اگر شبکه برق ایران احساس کرد که تولید و محدودیت های انتقال و توزیع و امثالهم برای آن مناطق پاسخگو نیست، محدودیت‌ها به شرکت برق‌های منطقه‌ای اعلام کرده و مشخص شود، هر کدام از مناطق چقدر در این محدودیت سهم دارند.

حقی فام تصریح کرد: برای انجام این موضوع، دیسپاچینگ برق منطقه‌ای با شرکت توزیع هماهنگ خواهند شد و این محدودیت‌ها بین شرکت‌های توزیع تقسیم و آنها نیز بین مناطق داخل شهرها تقسیم می‌کنند و بر این اساس هر محدودیتی حتما از قبل اطلاع رسانی لازم به مردم خواهد شد.

معاون توزیع توانیر اعلام کرد: ما هیچ برنامه محدودیت دراز مدت برای کشور نداریم و ممکن است، در طول هفته یکی دو روز به خاطر افزایش درجه حرارت این محدودیت‌ها اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه به مناطق کشور جدول احتمالی داده شده است، عنوان کرد: اگر مردم در آن مناطق توانستند مدیریت مصرف انجام دهند، آن محدودیت لغو و ممکن است در آن منطقه هیچ خاموشی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان توانسته است، مصرف خود را ۵۰۰ مگاوات نسبت به پارسال کاهش دهد و در حوزه خوزستان هیچ گونه خاموشی نخواهد داشت و محدودیتی ندارند، گفت: بدیهی است برق در استان و منطقه‌ای قطع می‌شود که مصرف خود را به اندازه محدودیت‌ها کاهش نداده باشند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان داشت: طبق برآورد شرکت مدیریت شبکه برق ایران، جمع روزهای این محدودیت‌ها، حداکثر ۱۵ روز است و این ایام به هیچ وجه پیوسته نخواهد بود و بر اساس شرایط افزایش دما و مصرف این محدودیت ها اعمال می شود.

به گفته حقی فام، این طرح از پنج استان اصفهان، مشهد، همدان، البرز و کرمانشاه آغاز شده و از فردا در کل کشور اجرایی خواهد شد.

طی دو روز گذشته خبرگزاری فارس، گزارشهای مردمی متفاوتی را از انتظار مردم مبنی بر اعلام خاموشی و جدول زمان بندی منتشر کرد که امروز مسوولان ارشد وزارت نیرو اعلام کردند که هرگونه برنامه برای قطعی را اعلام خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بام

      چیز جدید نیست 10سال پیش اطلاع رسانی میکردن دررابطه بابرق منم میرفتم میدیدم توسایت کدام مناطق هستن حالا یه چند سالی بود این کار نمیکردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا بخواد دارن ما رو واسه تحریم و بدبختی آماده میکنن..اینم یه نوعشه ولی نمیدونم این انرژی هسته‌ای که برای برق بود چرا به چرخه‌ی تولید وارد نمیشه؟!

      • بدون نام

        تو این هفته سه بار برق ما در قزوین رفت .هر بار بیش از دو ساعت و سر ظهر .

    • بدون نام

      برق خونه وزرا و نمایندگان رو هم قطع میکنید؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رایت میگه ما نمایندهها وزرا هم بابد قطع کنن نه فقط مال ما

      • بدون نام

        این مساله دیگه گدا و پولدار نداره.انرژی رو باید درست مصرف کرد

    • کامبیر

      خدا راشکر
      ترکیه وعراق قطع نشده!؟

    • مریم

      مردم رو زنده زنده بسوزونید . شرم به شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آب نیست خانوم جون.آب نیست

    • بدون نام

      اگر عرضه داشتید خروج نفت از تنگه هرمز را ممنوع می کردید .
      مگر ایران همه مجاز به فروش نفت باشد .
      امروز جنگ با آمریکا او را به زباله دان می فرستد.

    • ایرانی

      اروپایی ها نه گاز دارن نه نفت دارن نه منابع ديگه حتا مثل ایران هم خورشید ندارند ولی بیشتر برق را از نیروگاه خورشیدی میگیرند متاسفانه مسئولین ما .......... خدایا چکار باید بکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم اروپا هم با مردم ایران فرق دارند.مثلا انرژی در اروپا بسیار گرونه

    • abitarin

      تو کشورهای دیگه با حرکت ماشینها و آدما برق تولید می کنند از انرژی خورشیدی برق تولید می کنند ما هنوز تو علم قرون وسطایی دست و پا می زنیم. قطع کنید این برقتون را ،

    • بدون نام

      برگشتیم به دوران جنگ . خدایا همه پیشرفت میکنن ما با سرعت پسرفت میکنیم

    • کریم

      قرار بود انرژی مجانی باشد حالا که دهها برابر پول میگیرید حداقل بفرمایید در این ۴۰ سال چه کردید قسمتی از برق صادراتی را کم کنید مشکل حل میشه

    • بدون نام

      اره برق نداریم .مامردم کمتر مصرف کنیم تامسولین بیشتربتونن بفروشن وسودکنن.
      ....ای خدا

    • مختار

      شما اگه شرف داشتین برق استان بوشهر رو تو شرجی و گرما وحشتناک نمیبردی . مگه میشه بین شهرکرد و بوشهر تفاوت نباشه؟معلومه مصرف اونا کمتره خدا شاهده اینجا تو هر خونه حذافل دو کولر گازی دوتکه روشنه باز جواب نمیده... بابا به کی بگیم تو پایتخت انرژی ایران یعنی بوشهر هستیم ولی برق و اب نداریم

    • احسان

      صادرات برق ایران به عراق قطع شد
      -----
      خبرگزاری ایرنا: وزارت برق عراق روز چهارشنبه در اطلاعیه ای از قطع یک خط یک هزار مگاواتی صادرات برق ایران به عراق خبر داد.
      در این اطلاعیه آمده است که قطع این خط بطور مستقیم در ساعات خاموشی برق در استان های بصره، ناصریه و عماره در جنوب این کشور تاثیر گذاشته است.
      اطلاعیه تاکید کرده است که وزارت برق برای برقراری مجدد این خط در حال رایزنی با طرف ایرانی است.
      این اطلاعیه درحالی است که روز سه شنبه نیز یک رسانه عراقی به نقل یک مسوول در وزارت برق عراق مدعی شده بود یکی از خطوط انتقال نیروی برق از ایران به این کشور پس از سه روز همچنان قطع است.
      وی گفته بود خط انتقال نیروی برق مرساد - دیاله سه روز متوالی است که قطع است و روی تامین برق برخی مناطق استان دیاله تاثیر منفی گذاشته است.
      این رسانه گفته است که دو خط تغذیه برق ایران شامل خط مرساد - دیاله و خط سرپل ذهاب سه روز پیش از کار افتاد اما خط دوم اندکی بعد دوباره برقرار شد ولی خط نخست همچنان قطع است.
      به نوشته این خبرگزاری علت این قطعی بدلیل بروز مشکلات نامعلوم در کشور مبدا است.(( اگه مشکل کمبود دارین پس علت صادرات ب عراق چیه؟؟؟

    • شهین سیفی

      خیلی خوبه

    • شهین سیفی

      من در بلژیک بودم یک چیزی اتصال کرده بود برق خونه ما قطع شد وقتی اطلاع دادیم گفتند ۵۰ سال که برق در این کشور نرفته ازنهم مال سالها پیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج