۷۴۲۲۸۷
۵۸ نظر
۵۰۱۲
۵۸ نظر
۵۰۱۲
پ

بیرانوند: استقلالی‌ها دوست نداشتند خوب بازی کنم!

دروزاه بان تیم ملی با حضور در برنامه ۲۰۱۸ مهمان عادل فردوسی پور بود و به سوالات او پاسخ داد.

ورزش سه: علیرضا بیرانوند امروز مهمان برنامه ۲۰۱۸ بود و به سوالات عادل فردوسی پور پاسخ داد. بیرانوند از انتخابش به عنوان گلر شماره یک تیم ملی. مهار ضربه پنالتی کریس رونالدو و آرزوهایش برای قهرمانی در جام ملت های آسیا گفت.

تشکر از خرم آبادی ها

وقتی به ایران برگشتیم به همراه وحید امیری به خرم آباد رفتیم و مورد استقبال مسولان و مردم قرار گرفتیم. جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشم از همه آنهایی که این برنامه را تدارک دیدند و ما شرمنده محبت خود کردند. آنجا گفتند که قرار است در خرم آباد خیابانی را به نام من کنند که باعث افتخارم خواهد بود.

دعوت به تیم ملی

من در برهه ای قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به تیم ملی دعوت شدم و به همراه آقای مجید صالح به افریقا رفتیم. قرار بود تیم ملی از آنجا به اتریش برود و بعد هم راهی برزیل شود. من در آن مقطع با حضور ۷ دروزاه بان توانستم در فهرست ۳۰ نفره کی روش قرار بگیرم اما هیچ وقت به برزیل نرسیدم. بعد از آن در جام ملت ها هم همراه تیم ملی بودم و در تمام بازی های مقدماتی جام جهانی گلر فیکس تیم ملی بودم. وقتی تا روزهای آخر بدون گلر خورده بهترین عملکرد را داشتم تصور می کردم دروازه بان فیکس تیم ملی خواهم بود. اما آقای کی روش در جلسه ای گفتند تمام این بازی ها را فراموش کنید و از این به بعد هیچ کس نباید بلیت روسیه خودش را قطعی بداند.

داستان زندگی من

رسانه های خارجی در مورد داستان زندگی ام مانور زیادی دادند و حتی با من گفتگوی اختصاصی داشتند. آن روزها خیلی سخت بود. همه سختی هایی که کشیدم را همه می دانند. نمی خواهم دوباره تکرار کنم اما من روزهای سختی را پشت سر گذاشتم.

ماجرای چطوری کریس؟

قبل از آغاز جام جهانی شوخی های زیادی با من می شد و کلیپی از فیلم به وقت شام برایم ساخته بودند که از زبان رونالدو می گفتند:‌ چطوری بیرانوند؟ این شوخی ها در فضای مجازی مرا مجاب به تمرینات سخت تر می کرد. خب هواداران استقلال چون دروازه بانی در تیم ملی نداشتند دوست داشتند من عملکرد خوبی نداشته باشم اما من با همه وجود تمرین کردم تا خودم را ثابت کنم.

رسانه ها اذیتم کردند

من برای رسیدن به پیراهن تیم ملی خیلی زحمت کشیدم و برخی رسانه ها مرا خیلی اذیت می کردند. مثلا تا دو روز قبل از بازی اول می نوشتند: سورپرایز کی روش برای دروزاه تیم ملی. این خیلی دردناک بود و نمی توانستم هضم کنم. وقتی در اردوی ترکیه بودیم ثانیه شماری می کردم برسیم روسیه و وقتی بازی اول مقابل مراکش درون دروازه ایستادم یاد گذشته ام فتادم که از کجا به اینجا رسیده ام.

لحظه مهار پنالتی رونالدو

قبل از آغاز بازی ها من کلیپی منتشر کردم و برای رونالدو کری خواندم. همه به من انتقاد می کردند که این چه حرفی است که می زنی؟ مگر تو که هستی. مگر کریس رونالدو رو می شناسی اما می خواستم با این کار به خودم روحیه بدهم. وقتی لحظه پنالتی اتفاق افتاد تا ویدیوچک انجام شود دو سه دقیقه ای طول کشید. در تمام این مدت با خدا حرف می زدم و همه لحظات سخت زندگی ام را مرور می کردم. می گفتم خدایا من کجا و کریس رونالدو کجا. اما وقتی توپ را گرفتم انگار همه دنیا را بغل کرده بودم. روی توپ خوابیدم و چشمانم را بستم. انگار چشمانم رفته بود و پورعلی گنجی آمد بیدارم کرد. بعد از پنالتی به خودم می گفتم باید تمرکزم را از دست ندهم چون اگر گل می خوردم ارزش این پنالتی از دست می رفت. من برای کسب دو بار قهرمانی با پرسپلیس خیلی سختی کشیدم اما تجربه کردن لحظات سخت برای گرفتن پنالتی رونالدو چیز دیگری بود. من بارها ضربات پنالتی رونالدو را آنالیز کرده بودم و تصمیم خودم را گرفته بودم که به سمت چپ بروم. البته لطف خدا شامل حالم شد و با دماغ بزرگی که دارم توانستم در مهار ضربه پنالتی از آن استفاده کنم.

حسرت برای موقعیت مهدی طارمی

همه مردم مهدی را درک می کنند. بعد از صحنه پنالتی مهدی گفت پاهایم جان ندارد ولی بعد از گرفتن پنالتی انگار تازه جان گرفته بودیم. مهدی توپ های سختی را گل کرده بود ولی آن صحنه شرایط خاصی داشت. واقعا توپ سختی بود و نمی توان به مهدی خرده گرفت.

ماندن کی روش خواسته همه مردم است

ما می توانیم برای ایران در جام ملت ها افتخارآفرینی کنیم. چیزی که می تواند مردم را خوشحال کند حفظ کادر فنی تیم ملی است. مسعود شجاعی تعریف می کند و از شرایط تیم ملی قبل و بعد از حضور کی روش می گوید. ما شرایط خیلی خوبی داریم و به تیم بزرگی تبدیل شدیم و می توانیم با قهرمانی در آسیا مردم را خوشحال کنیم. کی روش بهترین عملکرد را داشته و باید برای تیم ملی حفظ شود.

کی روش از ما جنگندگی می خواست

کی روش می گفت شما الان ۸۵ میلیون نفر ایرانی هستین که ۲۳ نفرتان در کنار من حضور دارد. نباید به چیزی فکر کنید. او می گفت تنها به موفقیت فکر کنید که بعد از نمایش خوب در جام جهانی پول و ماشین و خانه سراغ تان می آید. کی روش هنگام خوردن ناهار و شام فیلم های سینمایی جنگی برای ما نمایش می داد. مثل فیلم نجات سرباز رایان و قصد داشت با این کار روحیه جنگندگی را در ما به وجود بیاورد. کی روش به خاطر ما مقابل تیم ملی کشورش ایستاد و به بازیکنان کشورش توهین کرد.

کشمکش برانکو و کی روش به نفع هیچکس نیست

من نباید در موردد این دو موربی صحبت کنم. آنها کارنامه مشخصی دارند و کشکمکش این دو به سود هیچ کس نیست. نه آقای کی روش با ما صحبت می کنند و نه آقای برانکو با بازیکنان حرف می زنند. هیچ وقت کی روش به عنوان بازیکنان پرسپولیس با ما صحبتی علیه برانکو نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه مگه چشمی رو خود شما لنگیهای کیسه کش مسخره نکردید مگه سید حسین حسینی دفاع از دروازه نکرد مگه ابراهیمی باغیرت نبود پس مشکلات شخصی خودت رو میاری داخل برنامه میگی که چه مگه خودت نبود داخل برنامه نود فیلمش موجود هستش عدد چهار رو نشون دادی وگفتی استقلالی دوآتیشه هستم اخه رو که نیست سنگ پای قزوین هستی

      پاسخ ها

      • IRAN

        خاک بر سزگرت که بازیکنتونم نمیشناسی مجید حسینی

      • امير

        به عنوان يه استقلالي كه از بازي خوب بيرانوند تو جام جهاني لذت بردم با اين حرفش قلبم آزرده شد و ناراحت شدم.
        كاش يه نفري پيدا بشه حرف زدن و نحوه صحيح مصاحبه كردن را به بازيكن هاي ما ياد بده تا ناخواسته دلي شكسته نشه

    • کریمی

      لک لک دفاع استقلال بود که نزاشتند کل بخوری درضمن مهاجران خوبی هم نبود بهت کل بزنه زیاد زر نزن

    • بدون نام

      اتفاقا من یک استقلالی هستم خیلی هم خوشحال شدم از بازیهای خوبش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو لنگی هستی و سوراخی مثل دروازبونتون

      • مهدی مختاری خواه(دزفول)بختیاری(قلعه طوق)

        آره تو گفتی همه ماهم باور میکنیم استقلالی هستی . بروووو لنگی خودتی

    • بدون نام

      چطوری غضنفر

    • بدون نام

      هنوزم سوراخی!!!!شب دراز و قلندر بیدار!!!!!

    • نرگس

      تو سالاری کاری کردی که دشمنانت سوختن بخصوص استقلال ها من از طرف تو پماد سوختگی میدهم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خ ف

    • بدون نام

      همونجور که لنگیا دوست داشتن روزبه و مجید و امید خوب بازی نکنن!!!

    • محب

      اصلا قبول ندارم استقلالیا منتظر بد بازی کردن بیرانوند بوده باشند ... بحث تیم ملی از قرمز و آبی جداست ... تا ابد مانا ایران ما

    • محمدرضا تاجی

      آخه کلاغ تو کی هستی که استقلال ها بخوان در موردت فکر کنن اصلا وقتی خودمون دو تا عقاب داریم ک یه تار موشون به تو و کل جلبک لنگیا میارزه
      استقلالیا اگه از کلاغ اسیا انتقاد کردن بخاطر عملکرد ضعیفش توی لیگ بوده
      ولی لنگیا فقط از روی عقده از مجید حسینی و چشمی انتقاد میکردن که خداروشکر خفشون کردن بچه ها
      این کلاغم یه پنالتی که رونالدو بد زد شانسی گرفته جو گرفتتش اگه اون توپی که از دستت ول شد یا اون خروج اشتباهت گل میشد الان دهنت اینقد گشاد نبود

      پاسخ ها

      • تاجی4

        وای دقیقا همینو بگو بابا

      • بدون نام

        منظورت ازعقاب همون پنگوئن و جوجه کلاغ گریان هستن خدارو شکر جوجه کلاغ گریان نبود وگرنه گل میخورد گریه میکرد شایدم اگر تیمها می دونستن گریه میکنه بهش گل نمیزدن خدا رو چه دیدی خخخخخ

    • بدون نام

      برو یه بار دیگه بازی رو ببین،اوایل بازی چقدر اشتباه داشتی.علی الخصوص تو خروجات و دریافتهای اولت!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علی جان دمت گرم...
        انشاا...به حق مرتض علی همیشه موفق باشی توتمام مراحل زندگیت مخصوصا درکنارخانواده ی عزیزت...
        موفق باشی درتمام مراحلی که برای ماایرانیها زحمت میکشی قدرتونیدونیم دوست داریم خواهیم داشت ......

    • پرسپولیسی

      دمت گرم

    • بدون نام

      خو پرسپولیسیها هم دوست نداشتن چشمی وحسینی خوب بازی کنن تا هی سید بلال حبشی را تو سر کیروش بزنن
      کم وکم چیزی که عوض داره گله نداره

    • بدون نام

      خیلی داری تند میری منقاروند تو تا دیروز نان نبود بخوری بابا لنگ دراز
      کدون هواداری هستش که از پیشرفت تیم ملی خودش بدش بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی بی ادبی. هنوز یاد نگرفتی به خاطر چهره یه نفر به اون توهین نکنی. پس خانواده ات چی یادتت دادن. واقعا که. گستاخ.
        جدای از فوتبال و قرمز و آبی اون هموطن توئه می فهمی؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      بعضیهاتعطیلن تیم باشگاهی وبه تیم ملی ترجیح میدن

    • بدون نام

      چکار کردی که میگی استقلالیا دوستنداشتن خوب کار کنم؟ی پنالتی که شانسی گرفتی؟کدون سیو داشتی؟تو که ۱۱ نفر تو ۱۸ قدم بود اصلا توپ بهت نمیرسید که بخوای خوب کار کنی یا بد
      اگه حق کشیای کیروش نبود تو باید توپ جمع کنی رحمتی باشی
      اقای بیرانوند تو حتی جز۵دروازبان برتر ایران هم نیستی
      خدایی تو بهتری یا حسینی یا مظاهری؟
      باشگاهای اسیا یادت نرفت دو بازی ۶گل خوردی
      امیدوارم جام ملتها هم کیروش باشه هم تو فیکس تیم ملی

    • عرب

      متاسفم برای ببراروند بااین طرز فکر

    • عرب

      متاسفم برای ببراروند بااین طرز فکر

    • حسن مهربان ازرشت,

      اقای بیرانوند,,ماهمه خوشحال بودیم که توپنالتی بهترین بازیکن دنیاگرفته ای,,الان بااین حرفت که استفلالیهادوست نداشتن,,,,, ,,,,,,,من خیلی تعجب کردم, الان متوجه شدم توهنوزخیلی چیزهابایدیادبگیری,,, هنوز بزرگ نشده ای ,,بااینکه درزندگی خیلی زحمت کشیده ای وخیلی دروازه بان خوبی هم هستی ,ولی هنوزخیلی مانده مثل عابدزاده ,حجازی و,,,,, ,,بزرگ باشی,,یه مقدار ازتودلگیرشدم,من بعنوان یک انسانی که خیلی به فوتبال علاقه مندهستم,یک فرهنگی بازنشسته وکسی که خیلی از فوتالیستهای بزرگ دنیا رادیده ام بتوسفارش میکنم زیاد بخودت ننازی,,ودیگرازاین حرفهانزنی ,,چنین حرفهایی فقط ارزشهای ترابین فوتبال دوستان کم میکند,,مواظب حرفهایت باش پسرخوب ,,,,دروازه بان شجاع ونترس, خیلی مواظب خودت باش ,بااین گونه حرفهافقط محبوبیت خودرابین مردم فوتبال دوست کم میکنی ,

    • سیییین

      حرف مفت نزن تیم ملی بود نه باشگاهیی ک نخان خوب بازی کنی

    • بدون نام

      نیازی به دوست داشتن ما نبود. با یک گل بهار نمیشه!!!!تو سه تا بازی هیچ وقت ملاک خوب یا بد نمیذارن!!!! واللو بازم سوراخی!!!! یعنی در اصل سیراخی،سی راخ!!!

    • بدون نام

      افتاب پرست تو لنگ گل بخوری خوشحال میشیم ولی تو تیم ملی برات دعا میکردیم گل نخوری منقاروند بی خرد لنگ باد منقاروند سوراخ باد

    • امیرکریمی

      اگرصعود میکردید بایدنصف ایران رابه شما میدادند.اگرمثل ژاپن نتیجه میگرفتیددیگه بایدتمام ایران رابنامت میکردند.حرف بدی زدی که گفتی استقلالیهادوست داشتندتوگل بخوری.تمام مردم شماراتشویق ودعا کردند.کاش پنالتی راگل میخوردی ولی گل مفتی که ازاسپانیا خوروی رانمیخوردی.ازرفتارت باسعید عزت الهی هم که مردم دیدندچه گندی زدی.گوینددرخت هرچه بارورشودسربزیرشود.اخلاقت رادرست کن .
      .

    • بدون نام

      چرابی شرف بازی درمیاری توداری توتیم ملی بازی میکنی اشغال چطوردوسنداریم مااستقلال یا ازخدامون بود گل نخوری چقدر پستی تو.

    • بدون نام

      اگه دعای همین استقلالیا نبود الان باید بهت میگفتیم چطوری بیرو

    • مصطفی بادینی زاهدان

      ای نمک نشناس.. خداوکیلی من به عنوان یه استقلالی که تمام عمرم استقلالو نفس کشیدم بیشتر از خودت خوشحال بودم که پنالتی کریس رو گرفتی و گفتم دمش گرم وقتی گفتی چطوری کریس خدا سزبلندت کرد ....خوب نیس زود یادت بره باد کنی همونجور که خدا بلندت کرد با یه اشاره میزنت زمین..مردباش نترس از فحشای پرسپولیسیا که مبادا با تشکر از استقلالیا بیچارت کنن اینطورگفتی

    • بدون نام

      یعنی پرفسور هم بشی حرف زدن بلد نیستی

    • ALI

      بزم جو گرفتت شروع کردی به دری وری .آخه منقار تو کی هستی که استقلالیا از بود یا نبودت ناراحت بشن

    • مهرداد

      اخه بیرانوند لنگی...غیرازون پنالتی که شانسی گرفتی دیگه چیکار کردی برای تیم ملی...اتوبان رامین رضاییان هم که ثبت جهانی شدو باخت وتقدیم تیم کرد..من نمیدونم اس اس جهانی باشما چیکار کرده که همش راجع بهش حرف میزنید و ازش میخورید

    • helen

      نکه پرسپولیسی ها دوست داشتن!!!
      به خاطر همین

    • بدون نام

      مگه شما داداشی خوب بازی کردی اصلا میدونی بازی یعنی چه خداوکیلی مارو گرفتی

    • haj- mehdi

      نیست ک‌الان‌بهترین درواره بان‌جام‌جهانی شدی۰‌نیست‌ن‌الان‌تیمت بین ۴ تیم‌اول دنیا اومده۰ ببرانوند ب چیت‌مینازی خدایی؟؟ جای دروازه بان ژاپنیها بودی چی میگفتی؟؟ جای دروازه بان کره ک‌مقابل قهرمان جهان‌کلین شیت کرد, بودی چی میگفتی؟؟

    • بدون نام

      رونالدو روز خوبش نبود تو هم هیچی نیستی مدیون شانس هستی تو لیگ میبینمت احمق

    • ALI

      بازم جو گیر شدی منقار

    • بدون نام

      ببندش. بابا تا جان در بدن هست میگویم تیم ملی. ایران. زنده باد تو کی. هستی. آخی ما تورو. فقط. تو لنگ. دوس داریم گل بخوری. همین بخودتم فشار نیار

    • عباس

      اخه لک لک چرا گو خوری میکنی دروازبان ایسلند ده تا توپ از مسی گرفت پنالتی گرفت تو که خودت کشتی واسه استقلال وقتی نخواستنت زورت میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی ادب. حالا اون یه چیزی گفته. درست صحبت کن.

      • بدون نام

        خفت بکش.دراز احمق که میگن خودتی!! خاک تو سرت با این طرز فکرت. فک کنم خون راست و درست به مغزت نمیرسه.بیا بخون ببین کجا بودی و چه کردی با خودت!!!! لااقل با اون منقارت یه اکسیژن راست و درست به مغزت برسون، بفهمی که چی میگی و به عواقبش فک کنی!!!!!

    • طاها

      پرفو اگه چشمی و مجید حسینی نبودند خو سوراخت میکردن از خود راضی ندید بدید

    • R SS

      یازده نفردفاع کردن توگل نخوردی، کلا مگه چندتا توپ اومدطرف دروازت؟

    • قادراستقلال

      واقعاخیلی بی شعوری اگه هوادران استقلال هم چین نظری داشتن نباید میگفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من استقلالیم ولی تنها روزی که از یک پرس پولیسی خوشم امد همون لحظه ی گرفتن پنالتی توسط شما بود اقای بیران وند و مطمعن باش کل استقلال طرف دار توبود چطور میگی که استقلایها دوست نداشتن خوب بازی کنی و دل ملتیو ناراحت کنی مگه استقلال و پرس پولیس وکل هوادارانشون در قبال نامذبزرگ ایران چه ارزشی داره ایران که باقی میمونه و ما همه فانی هستیم این افکار ورفتار شما فقط زایده خیال بیمار شماست شما تازه هنوز هم هیچ کاری برا ملت بزرگ ووطن عزیز مون ایران نکردی وقتی پیراهن تیم کشورت تنته دیگه پرس پولیسی نیستی چرا همیشه بازیکنانی مثل شما فقط به فکر بزرگ کردن نام خودشون هستن تا افتخار کشور فکر کنم تنها علت سعود نکردن ما همینه که امثال شما به فکر دیده شدن شخصی هستین تا به فکر شخصیت دادن به کشور خودتون اندکی وطن پرستی میتون تورا از فرش به عرش برسونه ولی منافع شخصی فقط زمان کمی تورا در یادها نگه میداره یا حق

    • مصطفی

      من یک استقلالی هستم و از بازی بیرانوند خیلی راضی هستم.اینجا تیم ملی مطرح هست نه باشگاه.من به دروازه بانی که اینطور در تیم ملی درخشید افتخار میکنم

    • بدون نام

      کیسه های سوخته

    • بدون نام

      حرف مفت نزن

    • بدون نام

      اخه اگه تو دروازه بان بودی که ده نفر تو هیجده قدم علاف نمیشدند از دروازه تو محافظت کنن خدایی فیلم بازیهای ایران رو دیدی از انالیز فوتبال چیزی سرت میشه نیست که چهل تا ییو وخروج موفق داشتی روت هم زیاده

    • مجتبی

      بیرانوند جان تو اگه دروازبان بودی این همه از گل بیرون نبودی که طرف با بیرون پا بندازه تو گلت بعدش یاد بگیر این توپ هارو با دست مخالف میرن براش . صدقه سر کیروش و لجبازیاش تو شدی گلر اول و الا .....

    • عشق ایران عشق استقلال

      آقای بیرانوند یک ماه توی اردو تیم ملی هیچ حاشیه ای نداشتی و نتیجه کارتو توی جام جهانی دیدی . اگه می خوای مثل عابد زاده و ناصر حجازی و غیره و غیره موفق باشی واز اون مهم تر محبوب مردم باشی از حاشیه سازی جدا شو . بازیکنی بشو که همه دوست داشته باشن . دوست داریم رقیب و رفیق

    • بدون نام

      علی جان سلام ..
      دمت گرم...
      انشاا...به حق مرتض علی همیشه توتمام مراحل زندگیت موفق باشی..
      انشاا..همیشه سربلندباشی درکنارخانواده ی عزیزت...
      انشاا..همیشه موفق درتمام مراحل که دروازبان هستی ...
      من ازهمین جادستاتو میبوسم باتلاشی که توجام جهانی کردی برای ماایرانی ها ازمدال جام جهانی ارزش بیشتر...
      دوست داریم علی جان....

    • بدون نام

      دوست داریم علی جان ...
      انشاا..که همیشه سربلندباشی ارزوی موفقیت های بیشتری برات ازروداریم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج