۷۴۲۴۱۴
۵۰۵۷
۵۰۵۷
پ

ربات کانگورو نما وسیله نقلیه جدید ژاپنی

ربات CanguRo که اخیرا در کشور ژاپن معرفی شده، دارای سه چرخ است که می‌توان آن را یک وسیله نقلیه بدون راننده و دستیاری واقعی به حساب آورد.

وب سایت کلیک - مهدی ده نبی: ربات CanguRo که نام خود را از واژه ایتالیایی کانگورو گرفته، قصد دارد فعالیت های خود را به عنوان یک دوست و همدم در کنار صاحب خود به انجام برساند.

ربات کانگورو نما وسیله نقلیه جدید ژاپنی

ربات CanguRo که اخیرا در کشور ژاپن معرفی شده، دارای سه چرخ است که می توان آن را یک وسیله نقلیه بدون راننده و دستیاری واقعی به حساب آورد.

منبع خبری ژاپنی Japan Trends در این باره نوشته است؛ ربات CanguRo حاصل همکاری سونجی یاماناکا و تاکایوکی فوروتا است که به ترتیب در دانشگاه توکیو و مرکز رباتیک ژاپن فعالیت دارند.

به عنوان یک دستیار واقعی، این ربات کانگورو نما قادر خواهد بود در هر جایی شما را همراهی کرده و وسایل سنگین مانند اجناس خریداری شده را برای شما تا درب منزل حمل کند، اما اگر در پاهای خود احساس خستگی کردید، تنها با یک ضربه به اپلیکیشن مربوطه، می توانید روبات CanguRo را به یک اتومبیل خودران تبدیل کرده و با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت، خود را به خانه برسانید.

این وسیله نقلیه به صورت خودران یا دستی، قابل کنترل خواهد بود. به این ترتیب شما می توانید محل مورد نظر را روی نقشه مشخص کنید یا کنترل را شخصا به عهده گرفته و با هدایت کردن آن، به مقصد برسید. زمانی که ربات در حال کنترل دستی است، اگر جسمی به صورت اتفاقی در مسیر شما قرار گیرد، امکان ایستادن خودکار برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

فوروتا در مصاحبه با Jaman Times اظهار داشت: «با رونمایی از ربات CanguRo ما قصد داشتیم تا تکنولوژی ربات ها را با تحرک و کنترل خودران یا دستی ترکیب کنیم.»

کانگورو هم اینک هنوز در مرحله توسعه به سر می برد و مهندسان ناظر بر تولید این ربات هوشمند قصد دارند با اضافه کردن امکان انجام دستورات صوتی، پا را یک قدم فراتر گذاشته و راحتی شخص استفاده کننده را دوچندان کنند.

شرکت های زیادی به دنبال رونمایی از یک ربات مخصوص جابجایی هستند و از جمله آنها می توان به کمپانی هوندا اشاره کرد که اخیرا چند طرح مفهومی را در این زمینه ارائه کرده است. اگر مایل هستید که ربات کانگورو نما را تست کرده و از طرف دیگر نیز قصد سفر به لس آنجلس در فصل تابستان را دارید، می توانید به Japan House رفته و این ماشین هوشمند را از نزدیک مشاهده کنید.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

ربات کانگورو نما وسیله نقلیه جدید ژاپنی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج