۷۴۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چگونه در بهار وزن كم ‌كنيم؟

نگران نباشيد با خوردن ميوه ها و سبزي هاي بهاره به راحتي مي‌توانيد وزن‌تان را كنترل كنيد. كافي است توصيه‌هاي ما را اجرا كنيد تاثيرش را در وزن‌تان ببينيد

فصل‌ها يكي از موارد تاثيرگذار در روند كاهش و افزايش وزن هستند. در حالت طبيعي در ۶ ماه اول سال، وزن كم مي‌كنيم و ۶ ماه دوم سال وزن اضافه مي‌كنيم. يكي از دلايل آن هم دشواري فعاليت در فصل سرد است. به‌طور طبيعي، پياده‌روي و ديگر فعاليت‌ها در آب‌وهواي گرم تابستان آسان‌تر است، همچنين به‌نظر مي‌رسد، اشتها در فصل زمستان بيشتر مي‌شود و گرايش بيشتري به خوردن پيدا مي‌كنيم. براي رهايي از نقش فصل‌ها در ميزان افزايش يا كاهش وزن بهتر است رژيم غذايي خود را در تمام فصل‌هاي سال حفظ كنيم تا وزن خود را در حد دلخواه ثابت نگه داريم. فصل بهار هم يكي از بهترين فصل‌ها براي كاهش وزن است زيرا در اين فصل بسياري از مواد‌غذايي به‌ويژه ميوه‌ها و سبزي‌ها به‌صورت طبيعي و تازه در دسترس هستند.


۵ وعده غذا بخوريد
  • بهتر است روزانه ۵ يا ۶ وعده غذايي را در برنامه خود قرار دهيد تا بتوانيد اشتهاي خود را كنترل كنيد. با توجه به ميزان فعاليت، هر وعده غذايي بايد ۰۰۲ تا ۰۰۴ كالري داشته باشد.
  • همچنين‌زماني كه چند وعده غذايي را درنظر مي‌گيريم، ميزان انرژي كه به بدن مي‌رسد و در نتيجه آن سطح قند خون تنظيم مي‌شود.
  • مواد‌غذايي سالم را در برنامه غذايي خود بگنجانيد؛ رژيم غذايي سالم، رژيمي است كه با محوريت ميوه‌ها و سبزي‌ها برنامه‌ريزي مي‌شود. غذاهاي بدون نشاسته مثل كلم بروكلي را به برنامه غذايي خود اضافه كنيد. براي كاهش اشتها، پروتئين‌ها را مثل ماهي، مرغ و گوشت در هر وعده غذايي بگنجانيد، همچنين لبنيات كم‌چرب و بدون چربي را در ۲يا ۳ وعده در رژيم غذايي خود درنظر بگيريد.
چگونه در بهار وزن كم ‌كنيم؟

با سبزيجات اشتهاي‌تان را كنترل كنيد

سبزي‌ها را از ياد نبريد؛ در اين فصل سبزي‌هاي تازه بسيار يافت مي‌شود. سبزي‌ها، موادي مغذي اما كم كالري هستند، همچنين مصرف سبزي‌ها در كنار غذاي اصلي اشتها را كاهش مي‌دهد و نتيجه آن مصرف كمتر مواد‌غذايي با كالري بالاست.يكي ديگر از نكات مثبت سبزي‌ها نبود كلسترول است. ميزان چربي موجود در سبزي‌ها بسيار اندك است.فيبر بخش اصلي سبز‌ي‌ها را تشكيل مي‌دهد. بدن قادر به هضم فيبر نيست اما فيبرها براي بدن مفيد هستند و دستگاه گوارشي بدن را تنظيم مي‌كنند.در اين ميان كاهو، كلم، هويج، گوجه فرنگي، گل كلم و كرفس انتخاب‌هاي مناسبي هستند.


ميوه‌ها و سبزي‌هاي فصلي را از ياد نبريد؛ زردآلو، توت فرنگي، كلم بروكلي، رازيانه، اسفناج، انبه و ميوه‌ها و سبزي‌هاي مهم فصل بهار هستند.


صبحانه سوپ جو بخوريد

مواد‌غذايي را گرم مصرف كنيد؛ بهتر است نخستين وعده غذايي در روز يعني صبحانه، مواد غذايي گرم همچون حريره جو باشد. سوپ حبوبات گرم در هر ۰۰۴ گرم تنها ۰۰۳ كالري دارد. درحالي‌كه ميزان كالري حبوبات نپخته به ۰۰۴۱ تا ۰۰۰۲ كالري در هر ۰۰۴ گرم مي‌رسد، همچنين حبوبات پخته جلوي اشتها را مي‌گيرند و سبب مي‌شوند تا ساعات متوالي احساس سيري كنيد.مصرف حبوبات كه از فيبر نيز سرشار هستند، از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و بسياري از سرطان‌ها جلوگيري مي‌كند.

چگونه در بهار وزن كم ‌كنيم؟

همچنين چاي سبز تركيبي به نام كاتچين دارد كه سوخت‌وساز بدن را تسريع مي‌كند. همچنين كاتچين خواص ضد‌سرطان دارد


سوخت و ساز بدن‌تان را افزايش دهيد

چاي سبز بنوشيد؛ زماني كه صحبت از نوشيدني‌ها به ميان مي‌آيد، چاي سبز يكي از بهترين و سالم‌ترين انتخاب‌هاست. يك ليوان نوشابه حدود 041 كالري دارد كه با 9قاشق‌ چاي‌خوري شكر قابل قياس است؛ درحالي‌كه چاي سبز كالري ندارد مگر اينكه آن‌را به‌صورت شيرين بنوشيد.همچنين چاي سبز تركيبي به نام كاتچين دارد كه سوخت‌وساز بدن را تسريع مي‌كند. همچنين كاتچين خواص ضد‌سرطان دارد.يكي ديگر از مواردي كه مي‌توان درخصوص چاي سبز اشاره كرد اين است كه اگر نوشيدني‌هاي گرم را دوست نداريد، مي‌توانيد چاي سبز را به‌صورت سرد مصرف كنيد.


چرا بايدشكلات بخوريد؟

شكلات يك ميان وعده فوق‌العاده و خوشمزه است؛ يك تكه شكلات با كيفيت مي‌تواند نياز بدن را به انرژي تامين كند. اين يعني نه تنها مجبور نيستيد شكلات را از يك برنامه غذايي سالم حذف كنيد بلكه حتي شما را به خوردن آن ترغيب مي‌كنيم. اما به ياد داشته باشيد شكلاتي كه از آن صحبت مي‌كنيم شكلات تلخ است كه ميزان شكر و ديگر افزودني‌ها در آن اندك است، همچنين طعم تلخ و تند شكلات خالص سبب مي‌شود تا مدت بيشتري احساس سيري كنيد.
از ديگر خواص شكلات تلخ مي‌توان به‌وجود آنتي‌اكسيدان‌ها در آن اشاره كرد كه براي داشتن پوستي شاداب و سالم لازمند.
همچنين شكلات تلخ منبع غني منيزيم، آهن و پتاسيم است و خاصيت شاداب‌كنندگي دارد.خوردن يك تكه شكلات در هر روز آرام‌بخش، براي سلامت مفيد و لذت‌بخش است.

منبع : مجله سیب سبز

چگونه در بهار وزن كم ‌كنيم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج