۷۴۳۸۷۶
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

۳۰۰ میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانیان

عضو کمیته سلامت دندان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به اینکه حداقل ۳۰۰ میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانیان وجود دارد، گفت: اگر همه دندانپزشکان دو شیفته هم کار کنند درمان این دندان‌ها ۱۰ سال به طول می‌انجامد.

خبرگزاری فارس: عضو کمیته سلامت دندان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به اینکه حداقل ۳۰۰ میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانیان وجود دارد، گفت: اگر همه دندانپزشکان دو شیفته هم کار کنند درمان این دندان‌ها ۱۰ سال به طول می‌انجامد.

سیدجلال پورهاشمی در نشست خبری اولین همایش سراسری سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهار داشت:‌ ۲۰ هزار داندانپزشک در کشور فعالیت داشته و ظلم است که نتوانیم از این جمعیت فرهیخته استفاده کنیم.

۳۰۰ میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانیان

وی افزود:‌ مدیریت منسجم و واحد در وزارت بهداشت در حوزه سلامت دهان ضرورت دارد، گفت: 80 میلیون نفر جمعیت در کشور داریم و این سؤال مطرح است که این تعداد دندانپزشک پاسخگوی چند درصد جامعه هستند. بسیاری از مردم از لحاظ مالی نمی‌توانند در حوزه دندان هزینه صرف کنند بنابراین باید به این مسئله توجه داشت و اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

عضو کمیته سلامت دندان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه موضوع سلامت دهان در کشور مغفول مانده گفت:‌هر جه در کشور در این زمینه بی‌توجه باشیم بار سنگین‌تر خواهد شد و عوارض زیادی در پی دارد.

پورهاشمی با بیان اینکه حداقل 300 میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانیان وجود دارد، گفت:‌ اگر همه دندانپزشکان دو شیفته کار کنند 10 سال طول می‌کشد تا درمان این دندان‌ها انجام گیرد و فقط با توجه به فعالیت مطب‌ها مشکل حل نمی‌شود.

وی گفت: بی‌دندانی در کشور ما در آینده می‌تواند بیداد کند و از طرفی دندان عفونی نیز سایر ارگان‌ها را درگیر می‌سازد و همه این مشکلات زمانی رخ می‌دهد که مردم به دنبال درمان نمی‌آیند.

عضو کمیته سلامت دندان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به طرح اجرای پنج ضلعی سلامت دهان گفت: نمی‌توان همه انتظارات را از وزارت بهداشت داشت و 5 رکن دندانپزشکان، سازمان‌های مردم نهاد، مردم، بیمه‌ها و وزارت بهداشت در این زمینه حائز اهمیت است.

پورهاشمی اضافه کرد: همه باید با هم بسیج شویم تا بار دندانپزشکی کشور برداشته شود. مردم نیز مطالبه‌گر در حوزه سلامت باشند.

وی عنوان کرد: 90 درصد مراجعات به دندانپزشکی به دلیل درد است در حالی که برای حفظ سلامت دندان مردم باید به دندانپزشک مراجعه کنند.

عضو کمیته سلامت دندان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران تعداد مراجعات به دلیل چکاپ را یکی از شاخص‌‌های توسعه برشمرد و گفت: مردم باید از مسئولان بخواهند برای سلامت‌شان کار شود. بیمه‌ها نیز دور دندانپزشکی را خط کشیده‌اند چون هزینه‌های بالایی دارند در حالی که باید گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      کمترین بودجه درمانی وکمترین پوشش بیمه ای رو واسه دندانپزشکی در نظر گرفتن واین در حالی که با توجه به گرون بودن خدمات دندانپزشکی اکثر مردم قادر به تامین هزینه ها نیستن.با توجه به اینکه بیماریهای دهان ودندان میتونه منشا بسیاری از بیماریهای دیگه باشه باید منتظر اضا فه شدن هزینه های سرسام آوری به وزارت بهداشت وبیمه ها بود!!!!

    • بدون نام

      توارگپاهمه اینهاوخدمات پزشکی رایگان ولی توایران پولی بعدخودتون بااروپامقلیسه میخواهیدکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در هیچ کجای دنیا خدمات دندانپزشکی رایگان نیست , اتفاقا خیلی گرانتر از ایران هست ، دلیلشان هم این است اگر بهداشت را رعایت کنید جلوی بسیاری از آسیب های دندانی گرفته می شود و دلیل ندارد برای تنبلی شما ، بخش بهداشت و درمان هزینه کند ، مسواک بزنید !

    • بدون نام

      وقتی نون برای خوردن نیست دندون میخوایم چکار؟

    • علی

      والا من رفتم برا یه دندون 500 هزار تومن میگرن عصب کشی و پر کنن ... نون شب نداریم بخوریم ..خوب معلومه میزارم تا بپوسه و بعد هم میرم میکشم ..... اینایی هم که میگن برو تامین اجتماعی میدونن خودشون که 1 سال بعد دوباره باید برن درستش کنن همون دندونو... الان فعلا اینا مهم نیست .

    • بدون نام

      باور کنید به جد می گویم نود درصد مردم بهداشت دهانش آن را کامل رعایت نمی کنند اگر این سه کار را انجام بدهید دندان های تان سال های سال سالم می ماند و نیاز به هزینه کردن زیاد ندارید ، یک مسواک بزنید ، دو نخ دندان بکشید سه هر شش ماه ویزیت بشوید ( ویزیت اغلب دندانپزشکان یا رایگان است یا بسیار. اندک ) تا اگر ترمیم جزیی دارید انجام شود و نیاز به هزینه های زیادی نباشد ، یک مطلب دیگر هزینه های دندانپزشکی است متاسفانه مردم پشت ماجرا را نمی بینند از فروردین امسال تا کنون مواد دندانپزشکی تقریبا دو برابر شده است آمالگام که به قیمت دویست تا دویست و بیست هزارتومان تهیه می کردیم الان اگر بتوانیم پیدا کنیم چهارصد و هشتاد هزار تومان است ! علاوه بر مواد مصرفی ابزار و لوازم هم به شدت تغییر قیمت پیدا کرده اتچمنت های که قبلاً صد و بیست تا صد چهل هزار تومان بود الان دویست و هشتاد هزار تومان می فروشند تازه اگر پیدا کنید این در صورتی است که افزایش خدمات دندانپزشکی امسال فقط دو و نیم درصد بوده ، که همان را هم خیلی از همکاران به دلیل وضعیت بد اقتصادی مردم اعمال نمی کنند

    • بدون نام

      وجیب پر و نامردی نامردی و بی انصافی خیلی خیلی زیاد دندانپزشکان نامرد..و عدم نظارت دولت بردریافتی این نامردان.که واقعا خون مردم را میمکن. برای عصب کشی بالای ۷۰۰میگیرن واقعا چه خبره....و هیچکس نظارت نداره

    • مهدی

      ...پس باید دهان همه سرویس شود ...

    • سید

      بابا درمان طبق قانون اساسی باید رایگان باشه این همه پول نفت رو میدن هزینه های غیر ضروری میکنن قردادهای افتضاح نفتی می بندند باهرکدومش چند سال هزینه های پزشکی تامین میشه .خسته نمیشن واقعا ازاین همه منفی کارکردن.

    • بدون نام

      تو قرن 21 باید دندونهایون رو بکشیم و بتونیم از بیمه برای دست کامل گذاشتن دندون یه مقداری پول بگیریم الان عصر ایمپلنت هست که بیمه اصلا پولی نمیده میگه اون زیبایی هست .خاک بر سرتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج