۷۴۴۶۳۴
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

تخفیف برای صدور پاسپورت دانشجویان افغان

مسئول امور دانشجویان سفارت افغانستان در ایران از تخفیف ۱۰۰ دلاری برای صدور گذرنامه دانشجویان افغانستانی در ایران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مسئول امور دانشجویان سفارت افغانستان در ایران از تخفیف ۱۰۰ دلاری برای صدور گذرنامه دانشجویان افغانستانی در ایران خبر داد.

جمال انصاری، عصر امروز در جشنواره "هنر برای صلح" که با همکاری انجمن دانشجویان افغانستانی دانشگاه خوارزمی و انجمن مطالعات صلح افغانستان، در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: صدور پاسپورت جدید با تخفیف صد دلاری، مشروط بر ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از سوی دانشگاه محل تحصیل دانشجویان و وزارت علوم است.

مسئول امور دانشجویان سفارت افغانستان با تاکید بر اهمیت صلح در منطقه و جهان گفت: ما و جمهوری اسلامی ایران دارای منافع و تهدیدات مشترک هستیم از این رو وجود دانشجویان افغان در ایران هم برای افغانستان و هم برای ایران فرصت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شکوفایی استعدادها در پرتو صلح است تاکید کرد: امروز شمال و جنوب بر هم تاثیر متقابل دارند و جامعه بشری در پرتو صلح می‌تواند به آرمان‌های بلند خود برسد اما بعضی با سلطه‌جویی خود صلح را از دیگران گرفته‌اند.

انصاری یادآور شد: در ۵۰ سال اخیر طبق آمارها حدود ۱۵۰ جنگ رخ داده که در طی این جنگ‌ها نزدیک به ۴۰ میلیون انسان قربانی شده‌اند که ۱۳ میلیون نفر از این قربانیان را کودکان تشکیل می‌دهند که این آمار تکان دهنده‌ای است.

وی افزود: مصلحانی وجود دارند که در راستای صلح در افغانستان حرکت می‌کنند اما تضادهای تاریخی نگذاشتند که صلح در افغانستان خوب پیش برود و ما در ایجاد صلح در افغانستان چندان موفق نبودیم اما کسانی که اهل گفت‌وگو هستند یعنی دانشجویان و هنرمندان می‌توانند این پروسه را به سرانجام برسانند.

مسئول امور دانشجویان سفارت افغانستان در ایران با تاکید بر اینکه سفارت افغانستان در ایران به مسائل دانشجویی توجه ویژه دارد، گفت: در این خصوص برنامه‌هایی را در پیش گرفته‌ایم که تا امروز بسیاری از آن‌ها به نتیجه رسیده‌اند.

انصاری در ادامه افزود: یکی از مشکلات دانشجویان افغان مقیم ایران موضوع عدم هماهنگی بخش دانشجویان با ادارات ایران بود که با هماهنگی‌هایی که سفارت با وزارت علوم، روسای دانشگاه‌ها و وزارت امور خارجه انجام داد، بخش زیادی از این مسائل، پیگیری و حل شد و خوشبختانه امروز روابط حسنه‌ای با آن‌ها داریم.

وی درباره ثبت نام دانشجویان افغان در استان‌هایی که اقامت اتباع افغان در آن‌ها ممنوع است نیز اظهار کرد: تا پیش از این در استان‌های ممنوعه دانشجویان ما حق ثبت نام در دانشگاه‌ها را نداشتند اما این مساله حل شد و دانشجویان می‌توانند در این مراکز ثبت نام کنند.

مسئول امور دانشجویان سفارت افغانستان در ایران درباره صدور گواهینامه رانندگی برای دانشجویان افغان گفت: با هماهنگی‌هایی که با ناجا و اداره گذرنامه ایران انجام داده‌ایم، از این پس همه دانشجویان اعم از متاهل و مجرد می‌توانند از گواهینامه رانندگی استفاده کنند.

انصاری در پایان درخصوص ارائه گواهی تجرد برای تمدید گذرنامه دانشجویان دختر افغان اظهار کرد: در حال حاضر نیازی نیست که دختران دانشجوی ما هر ساله این گواهی را بگیرند و بدون داشتن این گواهی نیز اقامت‌شان تمدید می‌شود.

در بخش دیگری از این مراسم که با هدف گسترش صلح در افغانستان با بهره‌گیری از هنر برگزار شد، تعدادی از هنرمندان افغانستانی با نواختن ساز، خواندن شعر و اجرای دکلمه به هنرنمایی پرداختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نخبه های ایرانی همگی از ایران میرن جاشون هیچی

    • بدون نام

      اره دیگه اون بی احترامی رو که اونا به پول و هویت ایران کردن هر کس دیگری بود هفت پشتش رو بیچاره میکردن،بهشون رو میدن که فعالیتشون بیشتر بشه

    • بی نام

      یک دفعه ایرانو افغانستان اعلام کنیدخلاص

    • بی نام

      بدرک هرکاری میکنید

    • بدون نام

      خیلی دولت داره روی افغانیا مانور میده فکر کنم میخوان اونارو جایگزین ما کنن. چه بدبختیم ما! !!!!!

    • بی نام

      خداراشکر

    • بدون نام

      مسئولانی که اینطور به افغانها خدمت میدن در ازای بستن آب هیرمند این کار و میکنید براشون بندر چابهار و که نبستید حداقل یه نگاه به رسانه های افغانستان بندازید ببینید چطور به ایران توهین میکنن چرا اینکار و میکنید مگه قدر میدونن بزرگترین آرزوی افغانها نابوری ایرانه عوض اینکه دنبال پیشرفت کشور خودشون باشن عقده کردن از شرایط سختشون تو ایران خب افغانهای مقیم ایران که اکثرا کارگرن مگه کارگران ما خودشون وضعشون خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج