۷۴۴۶۵۸
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

هشدار: شبکه برق در وضعیت بحرانی قرار گرفت

پیک مصرف برق امروز کشور در حالی به عدد بی‌سابقه ۵۷هزار مگاوات رسید که ظرفیت تولید برق تابستان امسال۵۸هزار مگاوات است وادامه روند هشداردهنده فعلی شبکه را در معرض خاموشی سراسری قرار داده است.

خبرگزاری مهر: وزارت نیرو اعلام کرد؛ به رغم هشدارهای متعدد مسولان وزارت نیرو و اجرای تمهیدات متعدد در کشور از جمله کاهش ساعات کاری ادارات برای صرفه‌جویی در مصرف برق، ولی همچنان پیک مصرف به رکورد زنی‌های بی‌سابقه خود ادامه می‌دهد و شبکه برق کشور را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

با وجود اینکه طرح‌های متعددی همچون کاهش ساعات کار ادارات موجب صرفه‌جویی دو هزار مگاواتی مصرف برق شده است ولی همچنان افزایش استفاده بخش‌های مختلف از جمله سیستم‌های سرمایشی که بخش اعظمی از پیک مصرف برق را به خود اختصاص داده است باعث شده تا در روزهای گرم تیرماه امسال شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که مصرف برق کشور وارد کانال هشدار دهنده ۵۷ هزار مگاوات شود.

با توجه به اینکه توان تولید برق تابستان امسال ۵۸ هزار مگاوات است و بخش قابل توجهی از توان تولید نیروگاه‌های برق آبی به دلیل افت بی‌سابقه بارندگی‌ها کاهش یافته است طبیعتا با ادامه چنین روندی امکان بروز دوباره تجربه ناگوار اردیبهشت ماه سال ۸۰ برای شبکه برق کشور دور از انتظار نخواهد بود.

در مقطع زمانی یاد شده با رشد یکباره مصرف برق کشور بیش از میزان توان تولید انرژی شرایطی رقم خورد که شبکه برق کشور دچار فروپاشی شد و خاموشی سراسری کشور را فرا گرفت.

بروز چنین بحرانی در حالی است که مسولان وزارت نیرو بارها تاکید کرده‌اند که مشترکان تنها با ۱۰ صرفه‌جویی در مصرف برق می‌توانند تابستانی بدون مشکل خاموشی را تجربه کنند.

پیک مصرف برق امروز به ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات رسید

براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران پیک مصرف برق امروز(۲۰ تیرماه) به ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات رسیده که در مقایسه با میزان مصرف مدت مشابه سال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ ۹۸ مگاوات افزایش داشته است.

کل مبادلات برق امروز کشور ۲۵۹ مگاوات ثبت شده است که سهم بخش صادرات ۴۵ مگاوات و سهم واردات در مبادلات امروز برق کشور ۲۱۴ مگاوات بوده است. همچنین در این بازه زمانی میزان مصرف برق صنایع کشور نیز به سه هزار و ۶۸۷ مگاوات رسید.

در پایان نباید از این نکته غافل شویم که با توجه به گرم شدن دمای هوا طی روزهای آینده در اکثر استان‌های کشور، ضروری است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگی حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورده و در ساعات پیک از به‌کارگیری لوازم برقی پرمصرف اجتناب کرده تا هم‌وطنان به‌ویژه در مناطق گرم جنوب کشور نیز از نعمت برق برخوردار باشند و خاموشی‌ در اقصی نقاط کشور به حداقل برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      خوب صادر نکنید بی‌زحمت!

    • بدون نام

      لابد یه عده ای دارند لج می کنند .من که هنوز شب نشده کولر رو خاموش می کنم و اصلا از وسایل برقی پرمصرف استفاده نمی کنم .دیگه نمی دونم باید چه خاکی بر سرم کنم.ایشالا هر بلایی که قراره نازل بشه سر همین جماعت لجوج بیاد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منکه پنکه در اطاق کولر هم شب تا صبح خاموشه چون یک نفرم مهمان باشد کولر را روشن میکنم منم ماندم که دور از جان شیاف که نمی شو د برق را کرد وقتی خانه سازی وبرج سازی میکردند باید از سیستم خورشیدی بالا برجها میگذاشتند که به خاموشی نخورند الان هم که پیوسته از آسانسکر استفاده باید کرد دو طبقه وسه طبقه که نیس برق می رود دور ا ز جان .جان از بدن در می رود تا به طبقه پنحج وچهارت برسی از هر طرف فشار ؛فشار قبر فشار قبر اینه دیگه زنده هم باشی از دست این ها فشار قبر هم داریم احتیاجی به مردن نیست

    • بدون نام

      جالبه ما که در مناطق سردسیر هستیم و اکثر مردم از کولر استفاده نمی‌کنند هم روزانه چهار پنج ساعت برق قطع میشود تا به همسایگان صادر شود. بی کفایتی تا کجا

    • بدون نام

      وقتی به شش تا کشور برق صادر میکنید وضع بهتر از این نمیشه حسابی ملت رو فدای کشورهای عربی کردید

    • 2018

      آخه کو کاهش ساعت کاری همون ساعت قدیم رو یک ساعت کشیدن عقب یکی نیست بگه لطفا نگید کاهش ساعت کاری بگید تعقیر ساعت کاری

    • بی نام

      برق به کشورهای دیگه صادر نکنین .مشکل خودش حل میشه

    • بی نام

      یعنی ما چقد افتاده هستیم...کشورهای دیگه دارن از انرژی خورشیدی و باد استفاده میکنن..البته مسولین به فکر اختلاس و دزدی هستن به فکر مملکت ک نیستن

    • بدون نام

      باید همگی با هم کمک کنیم تا با صرفه جویی و استفاده درست آب وبرق از این بحران عبور کنیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سطح فهمت رو افزایش بده

    • بدون نام

      هشدار فساد جامعه را برداشت

    • بدون نام

      اینم از بی کفایتی دولت است

    • احمد

      تقصیر دولتهای نهم و دهم است... علی برکت الله

    • چ

      اقا صادر نکنن جیب شون و اقا زاده هاشون خالی میمونه باید از یه جایی جیب شون پر بشه یا نه .انقد صادر کنید تا مردم از بی برقی حلاک بشن .بیشرف ها

    • ا

      من ک حال میکنم برق رو هدر میدم اب رو هدر میدم گاز رو هدر میدم یا همه زندگی کنن یا هیشکی زندگی نکنه خودمم اعلام میکنم که باهاتون لج کردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برق پر مصرف ها رو باید قطع کنند نه اونهایی که صرفه جویی می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج