۷۴۶۵۰۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

عرضه گوشی هوشمند لایت با دوربین نه‌گانه

پس از به بازار آمدن گوشی‌هایی با دو و سه دوربین مجزا، حالا شرکت لایت می‌خواهد تلفن همراه هوشمندی با ۹ دوربین را به بازار بفرستد.

مجله دیجی کالا: پس از به بازار آمدن گوشی‌هایی با دو و سه دوربین مجزا، حالا شرکت لایت می‌خواهد تلفن همراه هوشمندی با ۹ دوربین را به بازار بفرستد. با پیشرفت دوربین‌های موبایلی و ثبت تصاویر باکیفیت به کمک این دوربین‌ها، ژانری جدید در دنیای عکاسی به نام عکاسی موبایلی متولد شد که هر روز بالغ‌تر و کامل‌تر می‌شود. صاحبان گوشی‌های هوشمند هم چه با نگاه آماتور و چه به شیوه‌ی حرفه‌ای مرتبا در حال ثبت تصویر با دوربین‌های موبایلی خود هستند.

عرضه گوشی هوشمند لایت با دوربین نه‌گانه

در چند سال اخیر پیشرفت این دوربین‌ها به حدی بوده است که گاه جای دوربین دوم و اصطلاحا یدکی عکاسان نامدار و فوق‌حرفه‌ای را هم گرفته است. با انتشار خبرهایی مبنی بر تصمیم چند کارگردان بزرگ سینما برای فیلمبرداری فیلم‌های خود با دوربین آیفون می‌توان فهمید که این دوربین‌ها وارد مرحله‌ای جدید از تاریخ خود شده‌اند. مرحله‌ای که می‌تواند برای تولیدکنندگان دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای و قطعات جانبی آن‌ها به مثابه یک زنگ خطر باشد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست شرکت دوربین‌سازی لایت که پیش از این یک دوربین شانزده‌‌گانه را با کارایی فوق‌العاده عرضه کرده بود در حال کار بر روی نمونه ابتدایی یک گوشی هوشمند مجهز به دوربین نه‌گانه با قابلیت ثبت عکس‌هایی با کیفیت ۶۴ مگاپیکسل است.

اکثر قریب به اتفاق ما امروزه حداقل یک گوشی تلفن هوشمند داریم که به یک دوربین مجهز شده. جدا از اپلیکیشن‌های عکاسی که به صورت نرم‌افزاری به کاربران اجازه‌ی تغییر و دستکاری در تصاویر را در هنگام ثبت آن‌ها می‌دهند، این دوربین‌ها هر روز از نظر سخت‌افزار هم ارتقا داده می‌شوند. در حالی که هنوز مدت زیادی از زمان پخش شدن شایعات مختلف در مورد امکان ساخت موبایل‌هایی با دوربین دوگانه نمی‌گذرد، می‌بینیم که شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند دیوایس‌‌های با دوربین سه‌گانه به بازار فرستاده‌اند.

دوربین‌هایی با حسگر‌ها و لنزهای مستقل که کارایی‌های گوناگونی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از حسگر مستقل مونوکروم در محصولی مانند نوکیا ۸ تا استفاده از لنز تله برای بزرگ‌نمایی اپیتکال دوبرابر در آیفون ۸+ امکاناتی‌ است که دوربین‌های دوم به کاربران داده‌اند و در محصولی مانند هواوی P20 Pro با به‌کارگیری ۳ دوربین هر دو قابلیت به صورت هم‌زمان در یک مجموعه دوربین موبایلی جمع شده‌اند.

حالا بر اساس گزارشی که وب‌سایت روزنامه‌ی واشنگتن پست منتشر کرده است، شرکت دوربین‌سازی لایت (Light) که پیش از این یک دوربین شانزده در یک را با نام تجاری L16 ساخته بود در حال کار بر روی نمونه ابتدایی یک تلفن همراه هوشمند مجهز به ۹ دوربین در صفحه‌ی پشتی آن است. طبق این گزارش نسخه‌ی اولیه‌ی این گوشی هوشمند تا پایان سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد. اما دلیل اصلی به کار بردن این تعداد دوربین در یک گوشی هوشمند چیست؟ شرکت لایت در زمان ارائه‌ی دوربین شانزده‌تایی خود ثابت کرد که ایده‌ی ابتدایی‌اش را با موفقیت به مرحله‌ی اجرا رسانده است.

ثبت یک عکس با وضعیت‌های نور، عمق میدان، کادر و … متفاوت نشان داد که دوربین‌های چندتایی می‌توانند ابزاری مفید و گاه مهم در هنگام ثبت تصویر باشند. با نگاهی به دوربین لایت می‌فهمیم این محصول با استفاده از یک الگوریتم می‌تواند تصاویر را با هم ترکیب کرده و محصولی نهایی با کیفیت خارق‌العاده ارائه دهد. علاوه بر آن نباید فراموش کرد که دوربین شانزده‌تایی لایت بدون بهره‌ بردن از عدسی‌های متحرک قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال تا پنج برابر را هم داراست که استفاده از این سیستم می‌تواند برای دوربین یک گوشی هوشمند توانایی مهمی محسوب شود.

موبایل لایت با بهره بردن از یک دوربین نه‌گانه می‌تواند تبدیل به یک دیوایس رویایی برای عکاسان موبایلی آماتور و حرفه‌ای شود. بر اساس آنچه که در گزارش واشنگتن پست توضیح داده شده، این مجموعه دوربین نه‌گانه می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت ۶۴ مگاپیکسل را حتی در نور کم ثبت کند. ثبت عکس‌هایی با عمق میدان متفاوت هم دیگر توانایی این دوربین ذکر شده است. حالا با توجه به شایعاتی که در مورد دوربین‌های سه‌گانه‌ی گوشی‌های سامسونگ گلکسی S10 یا آیفون جدید که قرار است به زودی معرفی شوند مطرح است به نظر می‌رسد مجموعه دوربین لایت با ۹ دوربین مجزا یک پروژه‌ی آرمانی و جلوتر از زمان خود محسوب می‌شود. البته باید به این نکته توجه کرد که نباید از یک گوشی هوشمند با چنین مجموعه دوربینی توقع برچسب قیمیتی با یک عدد معقول داشت. دوربین لایت L16 با شانزده دوربین مجزا قیمتی در حدود دوهزار دلار داشت و توقع می‌رود گوشی هوشمند لایت با وجود ۹ دوربین عضوی از خانواده‌ی گوشی‌های با قیمت بالای هزار دلار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج