۷۴۷۳۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

کمبود ۱۵۰ هزار پرستار در کشور

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته حدود ۷ هزار پرستار در کشور جذب‌ شد، گفت: برای جبران کمبودمان نیازمند به کارگیری ۱۵۰ هزار پرستار دیگر هستیم.

خبرگزاری فارس: معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته حدود ۷ هزار پرستار در کشور جذب‌ شد، گفت: برای جبران کمبودمان نیازمند به کارگیری ۱۵۰ هزار پرستار دیگر هستیم.

مریم حضرتی با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در کشور اظهار کرد: طبق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ سرانه پرستار نسبت به تخت بیمارستانی به‌صورت متوسط باید ۱.۸ و سرانه کادر پرستاری نیز باید ۲.۵ باشد.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه پرستار نسبت به تخت در کشور حدوداً یک است افزود: برای جبران کمبود پرستار در کشور نیازمند حداقل ۱۵۰ هزار نفر پرستار هستیم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۷ هزار پرستار در نظام پرستاری جذب‌شده گفت: علیرغم اینکه در سایر سیستم‌های اداری اجازه جذب نیرو وجود ندارد، در سیستم بهداشت و درمان حدود ۷ هزار نفر پرستار جذب‌شده است که بسیار قابل‌ملاحظه است.

حضرتی در پاسخ به اینکه سال‌ها از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در وزارت بهداشت صحبت می‌شود درحالی‌که در بدنه مراکز درمانی نیروهایی با بالای ۱۵ سال سابقه پرستاری با وضعیت شرکتی دیده می‌شود خاطرنشان کرد: شرایط موجود در کشور به‌گونه‌ای نیست که جذب پرستار جدید ممکن باشد و هیچ قولی تاکنون در این راستا داده نشده است هرچند پیگیر قراردادی شدن این نوع از نیروهای پرستار در کشور هستیم.

وی همچنین در واکنش به پایین بودن حقوق و مزایای پرستاران در کشور و مجبور بودن آن‌ها به مشغول شدن در چند نوبت‌کاری در مراکز بیمارستانی تصریح کرد: تنها توصیه ما به پرستاران شرکتی کشور، مشغول شدن در شرکت‌هایی است که تمام حقوق آن‌ها همچون پرستاران استخدامی پرداخت می‌شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با تاکید بر مشغول شدن پرستاران در شرکت‌های معتبر بیان کرد: در شرکت‌های معتبر وزارت بهداشت نظارت بیشتری بر نظام پرداخت حقوق و مزایا دارد و توصیه ما مشغول شدن پرستاران شرکتی در چنین سیستم‌هایی است.

حضرتی با تاکید بر اینکه دولت به جدیت دنبال استیفای حقوق پرستاران شرکتی است گفت: درصورتی‌که مجلس شورای اسلامی موافقت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز اعتبار لازم را تدارک ببیند تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی به حالت استخدامی در دستور کار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید امنیت شغلی پرستاران در اولویت باشد تصریح کرد: همه مجموعه دولت و مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند تا کمترین فشار بر پرستاران تحمیل شود و ارتقای سلامت جامعه مدنظر قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      آنچه نیاز است نیست و آنچه نباید باشد شدید هست (( اختلاس گر و غیره ))
      دعا کنید به مقامی برسم خودم همه مشکلات را حل میکنم.

    • بدون نام

      هزینه دانشگاه ازادبرای یک پرستار فارغ التحصیل 97 بیش از 150 میلیون ریال میباشد چطور میخواهید پرستارراجذب کنید

    • بدون نام

      خیلی از پرستاران بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی به علت سختی کار و حقوق کم قید کار را میزنند و در خانه می مانند.ور صورتی که اگر نظام پرداخت مطابق با تعرفه پرستاری حتی مانند افغانستان اجرا بشه علاوه بر اینکه پرستاران با میل و رغبت به کارشان ادامه میدهند مشکل کمبود پرستار هم با اضافه شدن نیروهای بیکار حل میشود

    • بدون نام

      اگر پزشک کارهای مربوط به خودش را که در قانون به آن اشاره شده انجام دهد پرستار اعتراضی به حقوق و مزایای خودش نخواهد داشت.در صورتی که پرستار کار پزشک را انجام میدهد و در گزارش نویسی کلیه کارهای انجام گرفته توسط پرستار به پزشک مرتبط می شود و پزشک از مزایای پرداختی کارهایی بهرمند میگردد که در واقع هیچ اطلاعی از انجام آن ندارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینه ۹۰ درصد کارهای پزشکها توسط پرستاران انجام میشه ولی پولش تماما توی جیب پزشکها میره از گلوشون پایین نره

      • بدون نام

        چذا دروغ میگی؟ تمام درامد بیمارستان از وجود پزشکانه ولی پرستارا مثل لاشخور تو کارانه با پزشکا شریکن. جالبه برای پزشکا سقف میذارن ولی پرستارا فله ای کارانه میگیرن.

    • بدون نام

      بیمارستانههاهم دیگه دست پیمانکاران ظالم و زالوصفت افتادوچندبرابریک نفرکارمیکشن واگه انجام ندی میرنپافغانی میارن لعنت به اینها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونم چرا پرستارا نمیتونن مثل بقیه اقشار از حق وحقوق خودشون دفاع کنن؟

    • بدون نام

      پرستار کم داریم ولی نه کمی بلکه کیفی. اینقدر پرستارای بیمارستانای دولتی مفتخورن که حد نداره...

      پاسخ ها

      • حرف تو حرف

        یه پیشنهاد دارم برای وزیر بهداشت اجازه بدهند کسانی که در رشته هایی تحصیل کرده اند ولی باز کاری برایشان وجود ندارد بدون امتحان وارد دانشگاه بشوند وپرستاری بخوانند البته استادان محترم هم خوب درس بدهند والکی بهشان نمره ندهند تا کمبود پرستار حل شود البته پرستار خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج