۷۴۷۷۴۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۶ دوربین برتر بدون آینه برای عکاسی در سفر

دوربین‌های دیجیتالی کامپکت و دوربین‌های DSLR حرفه‌ای توانایی‌های خود را برای عکاسی در سفر اثبات کردند و همه می‌دانند که چه امکانات مفیدی دارند. اما با درخشش دوربین‌های بدون آینه در سال‌های اخیر؛ این دوربین‌ها می‌توانند با ترکیب ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دو نسل دوربین بالایی، انتخاب‌های بهتری برای سفر و عکاسی فراهم کنند.

وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی‌زاده: دوربین‌های دیجیتالی کامپکت و دوربین‌های DSLR حرفه‌ای توانایی‌های خود را برای عکاسی در سفر اثبات کردند و همه می‌دانند که چه امکانات مفیدی دارند.

اما با درخشش دوربین‌های بدون آینه در سال‌های اخیر؛ این دوربین‌ها می‌توانند با ترکیب ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دو نسل دوربین بالایی، انتخاب‌های بهتری برای سفر و عکاسی فراهم کنند.

۶ دوربین برتر بدون آینه برای عکاسی در سفر

اندازه این دوربین‌ها کوچک‌تر از DSLR است و برای حمل و مسافرت بسیار ایده‌آل هستند. از سوی دیگر، قدرت و امکانات یک دوربین DSLR کامل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند بهترین عکاس‌ها را ثبت کنند و هیچ صحنه و منظره‌ خاطره‌انگیزی از دست نرود.

دوربین‌های بدون آیپنه شکاف میان دوربین‌های کامپکت (Point-and-shoot) و دوربین‌های حرفه‌ای بسیار جدی را از بین برده و اندازه و کارایی هر دو را با هم دارند.

۶ دوربین برتر بدون آینه برای عکاسی در سفر

عکاسان سفر دوست دارند دوربین‌هایی کوچک‌تر، سبک‌تر و قابل حمل در دست داشته باشند تا همیشه آماده عکاسی از هر سوژه و منظره بوده و با استفاده از فناوری EVF برای مشاهده تصویر روی نمایشگرها پیش از ثبت عکس، عکس‌هایی با کیفیت DSLR بگیرند.

۶ دوربین برتر بدون آینه برای عکاسی در سفر

به هر حال، همانند همه دوربین‌هایی که در هر رده در بازار هستند؛ همه دوربین‌های بدون آینه هم برای عکاسی در سفر مناسب نیستند.

در بازار، دوربین‌های زیادی برای انتخاب دارید ولی شاید بهتر باشد پیش از خرید یک دوربین؛ تحقیق و آگاهی بیشتر نسبت به امکانات و قابلیت‌های این رده از دوربین‌ها داشته باشید تا دوربینی برای ثبت عکس‌های با بالاترین کیفیت در محیط‌های مختلف خریداری کنید.

چه چیزی یک دوربین بدونه آینه را برای عکاسی سفر مناسب می‌کند؟

اگر شما یک عکاس حرفه‌ای باشید و با برندهای دوربین در بازار آشنایی کاملی داشته باشید؛ باز هم باید بدانید برای انتخاب یک دوربین در سفر، پارامترها و دلایل خاصی مدنظر قرار می‌گیرد و هر دوربینی حتی بدونه آینه برای عکاسی در مسافرت‌ها و گردش‌گردی‌ها مناسب نیست.

۶ دوربین برتر بدون آینه برای عکاسی در سفر

در ادامه سعی می‌کنیم چند مشخص یک دوربین بدون آیپنه خوب برای عکاسی در سفر را مرور کنیم:

اندازه سنسور

اگر در سفرهای خود فقط می‌خواهید عکس‌های شخصی بگیرید؛ شاید اندازه سنسور دوربین چندان اهمیت نداشته باشد ولی بسیاری از عکاسان سفر دوست دارند دوربینی با اندازه سنسور بزرگ‌تر دشته باشند تا تصاویری با رزولوشن بالاتر و ثبت جزیی‌ترین چیزها در یک سوژه و منظره بگیرند.

وزن و اندازه دوربین

برای سفر باید دنبال دوربینی کوچک‌تر و سبک‌تر باشید تا راحت در دست جا گرفته و همیشه همراه شما باشد. پس، در هنگام انتخاب یک دوربین بدون آینه حتما اندازه و وزن دوربین را مدنظر قرار دهید.

تطبیق‌پذیری

در سفر برحسب سوژه و شرایط مجبور می‌شوید عکاسی واید، عکاسی پرتره، عکاسی ماکرو، عکاسی اکشن، عکاسی منظره و انواع سناریوهای دیگر را داشته باشید. بنابراین، باید دوربینی انتخاب شود که تمام این سناریوهای عکاسی را پوشش دهد.

ماندگاری

در سفر نیاز به یک دوربین محکم و جان‌سخت دارید. ممکن است دوربین از دست شما لیز بخورد و زمین بیفتد، گرفتار آب و هوای بارانی شوید یا در شرایط سخت دیگر اقلیمی قرار بگیرید. دوربین بدون آینه شما باید بتواند ضدآب و ضدگروغبار باشد و ماندگاری بالایی از خود نشان بدهد.

عملکرد

مشخصات سخت‌افزاری دوربین بدون آینه را هم مدنظر قرار دهید تا برای کاربردهایی که انتظار دارید؛ مهیا باشد. ممکن است دارید یک سفر ورزشی می‌روید و نیاز دارید دوربین شما سریع‌ترین AF را داشته باشد. بهتر است هر فردی براساس نیازی که دارد؛ مشخصات و امکانات فنی و اختصاصی دوربین انتخابی خود را بررسی کند.

۶ دوربین برتر بدون آینه برای عکاسی در سفر

۶ دوربین برتر بدون آینه

در نهایت؛ با در نظر گرفتن فاکتورهای بالا، پیشنهاد ما در سال ۲۰۱۸ برای خرید یک دوربین بدون آینه برای عکاسی در سفر به فهرست زیر ختم می‌شود:

۱- سونی a۶۵۰۰

۲- سونی Alpha A۷R II

۳- پاناسونیک Lumix G۹

۴- فوجی‌فیلم X-T۲۰

۵- کانن EOS M۵

۶- المپیوس E-M۱ Mark II

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج